Aihe: Tokai sg 1 2 | |
---|---|
![]() 13.01.2008 19:58:30 | |
Eli onko kokemusta tokain sg:stä(sg75-80) miten laadukas peli se on esim. Gibson standardiin verrattuna.Hinta on ainakin suht kohallaan. | |
![]() 13.01.2008 21:17:46 | |
Eli onko kokemusta tokain sg:stä(sg75-80) miten laadukas peli se on esim. Gibson standardiin verrattuna.Hinta on ainakin suht kohallaan. Tokaista on mulla kokemusta... mutta itse olen ainakin suuntaamassa seuraavan SG hankintani tähän http://www.custom-sounds.com/epages … 3e274159fa3d3d0682+EN/products/2558 Stoner to the boner | |
![]() 13.01.2008 21:37:00 | |
Eli onko kokemusta tokain sg:stä(sg75-80) miten laadukas peli se on esim. Gibson standardiin verrattuna.Hinta on ainakin suht kohallaan. Onhan nuo ulospäin ihan ok pelejä, mutta jos ottaa huomioon hieman heikompitasoisen hardiksen, muovilakkauksen, kaukoidän mahongin ja pienet designerot (kuten pienempi kaulan tilttikulma, kaulaprofiili, bindausten päälle vedetyt nauhat) ja puuttuvan kovan laukun, niin eipä tunnu enää hinta kovin asialliselta. Käytettynä uusilla mikeillä/mikkikytkimillä ja säädettynä varmasti ihan ok. Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa | |
![]() 14.01.2008 02:35:19 | |
Onhan nuo ulospäin ihan ok pelejä, mutta jos ottaa huomioon hieman heikompitasoisen hardiksen, muovilakkauksen, kaukoidän mahongin ja pienet designerot (kuten pienempi kaulan tilttikulma, kaulaprofiili, bindausten päälle vedetyt nauhat) ja puuttuvan kovan laukun, niin eipä tunnu enää hinta kovin asialliselta. Käytettynä uusilla mikeillä/mikkikytkimillä ja säädettynä varmasti ihan ok. Täytyy taas sanoa et kannattaa pyrkiä kokeilemaan vaikka just sitä kitaraa jonka aikoo ostaa. Ei ole kokemusta itelläni Tokain SG:stä mutta täältä löytyy Gibsonin Standardi SG ja voisin lyödä vetoa että ensimmäinen vastaan tuleva Tokain SG hakkaa sen 10-0. Ainoa missä Tokai häviää on lavan merkki (makuasia sekin). Voisin mainita omasta kitarastani olemattoman sustainin 15. nauhan yläpuolelta (ääni kuolee melkein heti pois, ei auta mitkään nostelut tai vääntelyt, toisia mikkejä ei ole vielä kokeiltu), kielten räminän ja huonon vireessä pysymisen. Mikinvalitsimen rinkulasta tippui kirjaimia parin viikon sisällä hankkimisesta pois :P, mitäköhän tuokin aito Gibson-rinkula Into-Luthmannilla maksaa... Enkä edes kyllä tykkää mikeistä kun ovat jotenkin tuhnut meikäläisen makuun. Kaverin Epiphonen humpparit ovat rokimmat ja se maksoi 400 €. Enpä kiellä etteikö Gibsonilta tulisi laatukamaakin mutta ilmeisesti heillä tuo laaduntarkkailu ei ole niin nökönuukaa. 1300 € hintaisen kitaran pitäisi minun mielestä olla kunnossa ja pysyäkin sellaisena jos en itse sille mitään tee. Vertaan kymmenen vuotta vanhempaan, käytettynä ostettuun jenkki-Stratoon jossa ei ole ollu mitään vikaa. Ja olipa vielä paljon halvempikin. Että kantsii olla tarkkana, Gibson-merkki lavassa ei tarkota täydellistä vaikka vois olettaa niin. Pelottaa et se menee nykyään päinvastoin kun monille riittää jo se nimi, ei tarvi Gibsoninkaan olla enää niin tarkkana kun maine on jo hankittu, saa nähdä vaan et katoaako se ikinä. | |
![]() 14.01.2008 08:11:09 | |
Serkun tokai sg:tä testailin ja siinnä oli pari mua häiritsevää tekijää. a) kitara oli aivan törkeän kevyt b) kaulapainoisuus, eli kaula tuntui valahtavan maata kohti. Ei pysty muistamaan mallia, muistaakseni joku 700-1000€ välistä(?). Serkku taasen ollut täysin tyytyväinen keppiinsä... | |
![]() 14.01.2008 08:24:02 | |
Serkku taasen ollut täysin tyytyväinen keppiinsä... Asiahan on sillaiten että melkein jokainen on tyytyväinen omaan uuteen keppiinsä (mikä ettei myös vanhaan) Koska he eivät halua myöntää itselleen että kitaransa on täysi pa**a Kyllä... en ole humalassa!! Päätän viestin täältä tähän | |
![]() 14.01.2008 09:21:19 | |
Ja noi painon häirisevyys on aivan soittajasta kiinni, eli toinen tykkää painavasta, toinen kevyemmästä... Minusta ainakin on mukavampi soittaa kevyttä keppiä kuin painavampaa, koska hartioihin ei tule painoa seisaaltaan soitettaessa ja pystyy soittamaan vaikka päivän läpi ilman että hartiat kipeytyvät pahemmin. | |
![]() 14.01.2008 12:00:08 | |
Mun tokai on helkkarin kevyt... ...verrattuna noihin moihin. Natoa taitaa olla tuo body... en kyllä ole ihan varma.Oliko se niin että halvemmissa malleissa ei ole sarja numeroa? Eikä ollenkaan ole kaula painoinen. Hyvä keppi tuokin on... mutta ei niin hyvä kun noi muut =) ...mikit vaihtoon. Stoner to the boner | |
![]() 14.01.2008 12:29:58 | |
Itseltä löytyy Tokain SG-80 Paisley ja oon kyllä tykänny mielettömästi sen jälkeen kun sain tallamikin vaihdettua. Osaksi tähän vaikuttaa se, että Tokaissa kaula ei ole ehkä aivan niin tuhti kuin perus Gibsonissa. Ehkä jostain 50's ja 60's profiilien väliltä - sopii omaan käpälään hyvin. Kitara pitää vireen varsin hyvin, kuten varmasti myös suurin osa Gibsoneistakin. Ja mitä tuohon keveyteen ja kaulapainoisuuteen tulee, niin itse ainakin pidän enemmän kevyellä kuin raskaalla kitaralla soittamisesta ja kaulapainoisuus on enemmänkin kai ominaisuus kuin vika yleensäkin SG-malleissa :) "...engages the VIBE circuit, this gives the player the sound and feel of a stadium gig" -Laneyn joku manuaali | |
![]() 14.01.2008 13:53:37 | |
Ja mitä tuohon keveyteen ja kaulapainoisuuteen tulee, niin itse ainakin pidän enemmän kevyellä kuin raskaalla kitaralla soittamisesta ja kaulapainoisuus on enemmänkin kai ominaisuus kuin vika yleensäkin SG-malleissa :) Monet valittaa tuosta SG:n tasapainosta ja olen ite huomannu et esim. Epiphoneissa se lapa tuppaa olemaan aika painava mut meikäläisen Gibsonissa ei oo sitä ongelmaa TAI ominaisuutta. Kai se hinta ja merkki jossain näkyy kuitenkin, ja eiköhän siitäkin selviä hyvällä hihnalla ja vähän vasenta kättä treenaamalla. Kieltämättä kiinnostais vähän millasia noi Tokain SG:t on. Taitaa jotkut niistä maksaa melkein jo saman verran kuin Gibsonin, lähemmäs 1000 € ainakin. | |
![]() 14.01.2008 13:57:47 | |
Tuli tuossa vielä mieleeni miinus puolia tuosta halvemmasta tokaista. Puu on pehmeä... viritys koneistoa saa kiristellä. Lisäksi ruuvit toppaa korkkaileen, ainakin viritys koneistossa... Käytän kyllä paksuja kieliä, mutta ei ne muissa kitaroissa ole korkkailleet. Eli ehkä kehottaisin välttämään noita tokain halvempia SGitä. Onko muilla ollut samoja vikoja? Stoner to the boner | |
![]() 14.01.2008 14:28:16 | |
Ja noi painon häirisevyys on aivan soittajasta kiinni, eli toinen tykkää painavasta, toinen kevyemmästä... Tätä yritin rivien välistä sanoa. Mä en todellakaan itse tykkää mistään "sata kilosita" kitaroista, sellaisesta sopivan painoisesta, vähän niinkuin housuissa--> eli jokaisella vähän oma maku... | |
![]() 14.01.2008 15:33:28 | |
![]() 14.01.2008 15:44:04 | |
Onhan nuo ulospäin ihan ok pelejä, mutta jos ottaa huomioon hieman heikompitasoisen hardiksen, muovilakkauksen, kaukoidän mahongin ja pienet designerot (kuten pienempi kaulan tilttikulma, kaulaprofiili, bindausten päälle vedetyt nauhat) ja puuttuvan kovan laukun, niin eipä tunnu enää hinta kovin asialliselta. Käytettynä uusilla mikeillä/mikkikytkimillä ja säädettynä varmasti ihan ok. Eikös noissa pitäisi ihan Gotohin rautaa olla? Eli laatukamaa. Elektroniikkaosasto taas ei ole Tokaissa mitään priimaa. Minusta reunalistan päälle asennetut nauhat ovat vain plussaa. Yhden Tokain Japanissa valmistetun SG:n otannalla vaikutti ihan asialliselta kitaralta. | |
![]() 14.01.2008 15:49:23 | |
Tästä testaamaan, jos olet PK-seudulta tai tästä lähistöltä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=210163 :) | |
![]() 14.01.2008 16:22:16 | |
Tästä testaamaan, jos olet PK-seudulta tai tästä lähistöltä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=210163 :) Oi vitsit kun on nätti. Stoner to the boner | |
![]() 14.01.2008 16:36:37 | |
Eli onko kokemusta tokain sg:stä(sg75-80) miten laadukas peli se on esim. Gibson standardiin verrattuna.Hinta on ainakin suht kohallaan. Vastaan vanhalla kirjoituksellani: "Joo, olen testannut useampaa Tokain SG:tä ja ovat järjestään olleet hyviä kitaroita. Mikit voi tietysti vaihtaa, ainakin omaan korvaani mikit olivat selkeästi heikompia Gibsonin vakiomikkeihin nähden. Muutenkin joudun toteamaan, että useimmissa testaamissani Gibsoneissa on runkosointi ollut hieman vakuuttavampi. Omistamassani Stankussa selkeästi. Tietysti otokseni on hyvin rajallinen, mutta lässytämpähän kokemuksiani kuitenkin. Sitäpaitsi ehdoton ja jakamaton totuus on, että Gibsonin Stankku -SG:n iso plekusuoja on mageempi ja soundaa paremmalta ja rankemmalta." Nyt on ajan saatossa tullut vähän syvempää kokemusta, mutta mielipide on edelleen samansuuntainen. Tosin, jos HeviHeviä meinaa bändissä veivata, niin mikit saattaa vaihtua kaikissa vakioista veks... Tokain jaappan -SG:t tais olla siivä 800eur -hintaluokassa "ilman mitään", joten päälle 100-150 eurolla laukkua ja 150-200 eurolla mikkiä syö jo tuon Gibsonin ja Tokain hintaeron. | |
![]() 14.01.2008 17:04:00 | |
nythän on torilla melkeen uuden japsitokai SG:n hinnalla ihka oikea gibsoni... tuosta ottaisin itselleni jos ei jo gibsonin sgtä olisi.. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=210349 | |
![]() 14.01.2008 18:00:09 | |
nythän on torilla melkeen uuden japsitokai SG:n hinnalla ihka oikea gibsoni... tuosta ottaisin itselleni jos ei jo gibsonin sgtä olisi.. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=210349 Kertokaapa viisaammat mulle, miksi gibsonin sg:tä löytyy järjestään halvemmalla kuin lespoja? Onko noissa joku niin perustavanlaatuinen ero, vai pelkkä malliero? Joo vähän ämatoorimäinen kysymys, mikä on askarruttanut jonkinaikaa, _hmm_ ai niin mut mä olen ämatööri joten saan kysellä tyhmiä=). On kyllä käynyt mielessä ostaa tollanen sg, kun sais ihan gibsonia lapaan=) Esp:tä lapaan maksaa vähän enempi euroa, jonain päivänä lukee meikän lavassa(?) | |
![]() 14.01.2008 18:25:41 | |
Eikös noissa pitäisi ihan Gotohin rautaa olla? Eli laatukamaa. Elektroniikkaosasto taas ei ole Tokaissa mitään priimaa. Minusta reunalistan päälle asennetut nauhat ovat vain plussaa. Tjoo. Talla ja virittimet vaikuttaa ihan toimivilta, eli saattaisivat ollakkin mutta mikit,mikkikytkin,potikat ja esim. se pieni pleksi siinä kaulan ja kaulamikin välissä on melko el cheapo -tavaraa. Reunlaistan päälle asennetut nauhat on myös ihan jees ja "huoltoystävällisemmät" jos ne ei vain näin tehtaan/ilmaston jäljiltä tökkisi käsiin. Gibsonin ratkaisussa em. ongelmahan ei ole edes mahdollista. Ja noista pienistä designeroista kuten Tokain paksummasta/leveämmästä kaulasta, kaulapainoisuudesta ja pienemmästä tilttikulmasta. Ne nyt oli vain huomioita jotka itse lasken miinukseksi. Play it loud, mutha! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)