StevieRayVehkakoski 12.01.2008 19:32:48 | |
---|
Nyt piuhojen välissä Ibanez TS-9, suunnilleen pari vuotta vanha, mutta sävy on vähän liian ylämiddle-voittoinen. Leikkaa kyllä hyvin läpi bändin kanssa, mutta sellaisissa rauhallisissa vedoissa harmittaa turha honotus. Lisäksi säröä on pikkuisen liikaa jo drive 0-asennossa. Mikäs olisi passeli purkki, kun toivoisin että särö ei hukkaisi kitaran ja vahvarin omaa sävyä? Toi tubescreamer leikkaa ihan korkeet ja ihan matalat pois ja korostaa tota ylä-middleä mun makuun turhan paljon. Lisäksi särö on vähän turhan "karkea-karvaista" tai sellaista moottorisahamaista. Pitäisi siis löytää pehmeä, hienokarvainen särö jossa kuitenkin olisi vähän särmää ja leikkavuutta. Lisäksi siinä saisi olla bass ja treble, ei pelkkää tonea. Olisko ehdotuksia? Mitenkäs esim. Visual Sound Route 66 tai Fender/Boss FDR-1 vertaa tohon tubescreameriin? Kalustona tällä hetkellä Gretsch Streamliner sekä Strato Fat 50's mikeillä + vanha Selmerin putkinuppi. You can't spend what you ain't got, you cant' lose what you ain't never had |
Bookkeeper 12.01.2008 19:46:06 | |
---|
Digitech Bad Monkey? :-) "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
weetube 12.01.2008 19:53:51 | |
---|
Fulltone FulldriveII ... kannattaa testata. On boostit ja kaikki. W... |
jukej 12.01.2008 20:02:31 | |
---|
Komppaan kans Fulltonen Full-drive 2:sta. Oli kanssa samaa "ylä-middle-ongelmaa" Bad Monkeyn kanssa, mutta Full-driven jälkeen ei ole enää (vakavasti) tarvinnut overdive-speduja katsella. FM, eli Flat Mids-asennossa särö on tasainen ja hemmetin hyvän kuuloinen! Ja boosti pedaalista löytyy tosiaan myös ja vähän muutakin pientä... Suosittelen varauksetta. |
StevieRayVehkakoski 12.01.2008 20:08:05 | |
---|
Onks tää Fulltone sellainen, että särö tai OD lähtee ikäänkuin nollasta? Mä en tosiaan tarvii säröä kuin sellaisen ihan kevyen roson. Melkein kaikki mun testaamat pedaalit on olleet sellaisia, että se käyttökelpoinen alue on jotain 0-1 jos asteikko on 0-10. Komppaan kans Fulltonen Full-drive 2:sta. Oli kanssa samaa "ylä-middle-ongelmaa" Bad Monkeyn kanssa, mutta Full-driven jälkeen ei ole enää (vakavasti) tarvinnut overdive-speduja katsella. FM, eli Flat Mids-asennossa särö on tasainen ja hemmetin hyvän kuuloinen! Ja boosti pedaalista löytyy tosiaan myös ja vähän muutakin pientä... Suosittelen varauksetta. You can't spend what you ain't got, you cant' lose what you ain't never had |
Jackie 12.01.2008 20:11:19 | |
---|
Ite olen ollut tosi tyytyväinen Bossin Blues Driver pedaaliin. Tone nollassa, Level klo 3:ssa ja gaini klo 9-11.. Ei pilaa vahvistimen omaa saundia yhtään. |
StevieRayVehkakoski 12.01.2008 20:18:21 | |
---|
Lisätään vielä, että mä soitan pedaali koko ajan päällä, volumella ja tatsilla säädetään puhtaan ja roson välillä. Toi tubescreamer on sooloihin hyvä, mutta komppiin aika kelvoton juuri ton middlepiikin takia. You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had |
Bluesmies 12.01.2008 20:43:10 | |
---|
Lisätään vielä, että mä soitan pedaali koko ajan päällä, volumella ja tatsilla säädetään puhtaan ja roson välillä. Toi tubescreamer on sooloihin hyvä, mutta komppiin aika kelvoton juuri ton middlepiikin takia. Ehdottomasti digitechin bad monkey. |
Artist 12.01.2008 20:50:31 (muokattu 12.01.2008 20:51:10) | |
---|
Lisätään vielä, että mä soitan pedaali koko ajan päällä, volumella ja tatsilla säädetään puhtaan ja roson välillä. Toi tubescreamer on sooloihin hyvä, mutta komppiin aika kelvoton juuri ton middlepiikin takia. Tsekkaa esim. Barber LTD ja Direct Drive, miksei myös Mad Professor Little Green Wonder. Fulldrive 2 on toki pätevä myös. "Sometimes good guys don't wear white" |
tuluppa 12.01.2008 21:13:54 | |
---|
Meikä kävisi kyllä läpi ensin vahvistimen, putket ja kaapin elementin tai elementit ja miettisin, oisko sieltä päästä mitään tehtävissä. |
heville 12.01.2008 21:33:47 | |
---|
Itse löysin tänään Jekyll & Hydestäni erinomaisen pikkuroson. Jekyll-puolihan on kai aika TS-tyyppinen middlepiikkeineen kaikkineen (ihan sama kuin Route 66). Tuo middlekkyys häiritsi vaan kovin, mielestäni kuulostaa kuin puhelimen läpi soittelisi. Itse käytän spedua nimenomaan säröttimenä puhtaan putkivahvarin päällä enkä boostina. Keksinpä siinä, että voisin käyttää Hyde-puolta ihan vain leikkaamaan middlejä Jekyllistä pois. Eli Hyden gain melkein nolliin, EQ-potikka reilusti middlescoopin puolelle, tone keskelle ja level passattuna sopivaksi. kun molemmat ovat yhtä aikaa päällä, saan oikein miellyttävää kevyttä rupea ilman liiallista middleä. Kaksoispiste iso dee. Äks dee. Kaksoispiste iso pee. |
Tigerstedt 12.01.2008 21:37:17 (muokattu 12.01.2008 21:38:07) | |
---|
---------------------- Summer nights are colder now, they've taken down the fair, and all the lights have died somehow, or were they ever there? |
Tigerstedt 12.01.2008 21:37:49 (muokattu 12.01.2008 21:38:41) | |
---|
edit: eipäs mitään sittenkään :) kännin piikkiin. Summer nights are colder now, they've taken down the fair, and all the lights have died somehow, or were they ever there? |
N33m0 12.01.2008 23:26:35 (muokattu 12.01.2008 23:27:19) | |
---|
"Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top." - James Hetfield |
Tomtom 12.01.2008 23:36:55 | |
---|
multa löytyy route66. Tuota meinasin ehdotella itse, tosin oma käyttö on ollut suhteellisen vähäistä.. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
takape 13.01.2008 01:05:31 | |
---|
jos jostain löydät vanhan marshallin bluesbrakerin, mustan alkuperäisen, niin se. Siinä säröt taysillä ollan vielä miedossa särössä. Ja muutakin säätömahdollisuutta löytyy. Kannattaa kokeilla. pekka |
Varjo1 13.01.2008 08:22:44 | |
---|
T-Rex Alberta. Siinä on juuri tuo middle-osasto rauhallisempi,mutta silti läsnä, sekä alapäätä on enemmän, verrattuna TS:ään. En ole hullu, mutta pidän lentävistä eläimistä. |
TamuT 13.01.2008 15:12:12 | |
---|
+1 Barberin LTD Silver (tai SR). Mieto ja pehmeä särö, josta löytyy sisäiset trimmipotikat bass:lle ja presence:lle. Ei honota ja puhdistuu kivasti skeban volasta. Eikä oo hinnalla pilattu. Toi silveri senkun vaan pysyy mun laudassa... OCD, FD2 ja monet muut haastajat on lähtenyt sittemmin vaihtoon :) d'oh |
Alpertti 13.01.2008 15:32:10 | |
---|
|
4-T 14.01.2008 13:57:39 | |
---|
+1 Barberin LTD Silver (tai SR). Mieto ja pehmeä särö, josta löytyy sisäiset trimmipotikat bass:lle ja presence:lle. Ei honota ja puhdistuu kivasti skeban volasta. Eikä oo hinnalla pilattu. Toi silveri senkun vaan pysyy mun laudassa... OCD, FD2 ja monet muut haastajat on lähtenyt sittemmin vaihtoon :) Hmmm... Tuo OCD on kummitellut mielessä, mutta hinta on vielä estänyt hankkimasta. Taidampa siirtyä katselemaan Barberia. Siis tuo puhdistuu volasta yhtä hyvästi kuin OCD? |