Aihe: Kitara rämisee?
1
Tman
23.11.2007 15:58:09
Ostin tuossa noin vuosi sitten sähkökitaran, sellaisen Yamahan, mutta sillä ei kai ole väliä.

Niin, lähiaikoina kun olen rämpytellyt niitä näitä sillä, olen huomannut että kun painan tiettyjä kieliä niin kitara "rämisee".

En nyt osaa kunnolla selittää mutta yritän parhaani: kun siis rämpytän sitä kieltä, kuuluu sellainen ääni kuin se kieli rämisisi todella nopeata otelautaa vasten (tms..). Olen myös huomannut että tietyissä asennoissa se rämisee enemmän, esim. kun pidän yhdellä kädellä sitä ilmassa vaakatasossa, ääni kuuluu paljon lujempaa ja herkemmin. Kun pidän kitaraa normaalisti kaulalla, minun pitää rämpäyttää hieman lujempaa mutta ääni kuuluu silti todella helposti.

Pystyykö kukaan tunnistamaan ongelman? Haluaisin itse korjata sen jos se on mahdollista ennenkuin vien sen jonnekin korjaamoon tj.
Numb
23.11.2007 16:00:36

Kielten korkeutta ja/tai kaulan reliefiä pitää ehkä säätää.

Suosittelen vilkaisemaan tuonne kitaransäätämisfaq:iin: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=28886
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)