Aihe: TARVITSEN VIISAAMMAN NEUVOJA! - Eiphone LPCustom AWH
1
henutin
09.11.2007 22:19:42
Tervehdys!

Tahtoisin tietää kaiken tarpeellisen ja vähän enemmän kyseisestä kitarasta. Olen katsellut kitaroita ja testaillut mutta tahtoisin kuulla plussat ja miinukset tästä kaunokaisesta. olen miettinyt vakavasti tämän ostoa, mutta raha kun ei kasva puussa ja tämä ostos kyllä pistää budjetin niin sekaisin, että tahtoisin tietää kaiken ennen päätöstä. Esimerkiksi mikkien eroavaisuuksia LP VSB:hen, miten kultaus vaikuttaa magneetteihin, mikä on oma mielipiteenne AWH:sta, onko hinta-laatusuhde kohdallaan (n.600e). Yksinkertaisesti kaiken.

Jos joku teistä viisaammista immeisistä voisi avustaa ja neuvoa minua, arvostaisin sitä kovasti!

Kiittäen Henri Saarinen, keep on rockin'!
VBP
09.11.2007 23:35:06
Minuakin kiinnostaa kommentit tästä kaunokaisesta, joka on nyt ollu unieni aiheena ja päivieni raastajana... GAS tohon kitaraan on keskikova siis
Peku911
09.11.2007 23:41:20
Kokemusta ei ole kitarasta, mutta en lähtisi kehumaan noiden epejen mikkejä.
Ja oletko jo pitkän tien kitaristi vai vasta-alkaja? En päätyisi itse tuohon vaihtoehtoon, mutta kaikilla oma makunsa jälleen. Mielyttääkö tuo ainoastaan silmää vai oletko ihan muissakin mittakaavoissa tuon kannalla?

Anteeksi, mutta pakko on sanoa totuuksia.. ainakin minun mielestäni ne ovat sitä..-.-
Mielestäni Esp:n valikoima on parempaa ja Ltd-mallistossa, jos Lp-mallia havittelet niin sieltä löytyy huomattavasti paremmilla mikeillä varustettuja keppejä. Mutta siinä hinta vähän "taas" nousee.
nikovirtala
10.11.2007 10:04:49

Tää on kyllä niin p**seestä. Miksi jengi tuijottaa kitarassa ensimmäisenä sitä mitkä mikit siinä on? Itse lähtisin etsimään kitaraa, jossa on soivat puut ja hyvä soittotuntuma. Näiden vaihtaminen jälkikäteen on huomattavasti hankalampaa kuin mikkien.
What is life? - A bad trip.
fox
10.11.2007 11:17:38

Tää on kyllä niin p**seestä. Miksi jengi tuijottaa kitarassa ensimmäisenä sitä mitkä mikit siinä on? Itse lähtisin etsimään kitaraa, jossa on soivat puut ja hyvä soittotuntuma. Näiden vaihtaminen jälkikäteen on huomattavasti hankalampaa kuin mikkien.

No, eihän täs ole vasta kuin yksi kommentti mikeistä, toki ilman kokemusta itse kitarasta.. ;) Myöskin samalla on suositeltu "ihan pikkusen kalliimpaa" mutta samalla varsin hyvin mainostettua merkkiä, vaikka tietoa ei ehkä juuri siitä ole pyydetty...
Suuremmin tuohon sinänsä tuttuun asiaan tällä erää puuttumatta, ja Epiluurin mustaa Customia laitelleena voinen jotain kertoa siitä havaintoja.. runkohan noissa on sitä normaalia rakennetta, eli mahonki, välipuuna leppä ja päällä vaahteraviilu, toki en tuota laitossa ollutta sen paremmin ruvennut jyrsimään esim. mikkikolosta, että olisin varmuuden saanut. Viimeistelyssä ei mitään sellasta ollut joka olisi ihmeesti silmille tullut, lyhyen testailun pohjalta mikit oli kyllä ihan käyttökelpoiset, tuota monen noitumaa ala-keskipainotteisuutta en sitte ryhtynyt analysoimaan, toki vaihdoin tuossa "laitossa" ne tonekonkat pienempiarvoisiin, jonka jälkeen vasta sähöillä testasin.
Verdict: ihan käyttökelpoinen kitara, jolla kyllä pärjää "hieman pitemmällekin"...
Toki kokeilla on syytä, että kuinka soitin "istuu kätösiin", mutta tämänhän luulisi olevan itsestään selvyys.. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
jussimus
10.11.2007 11:38:53
Mulla oli joskus musta Epin Custom-Lespa. Hyvä kitara se oli, ja väitän vakaasti että kyllä niillä Epin omilla mikeillä pärjää oikein hyvin, mikäli MUUT tekijät signaaliketjussa ovat kunnossa.
-Cale
10.11.2007 11:52:09
Mulla oli joskus musta Epin Custom-Lespa. Hyvä kitara se oli, ja väitän vakaasti että kyllä niillä Epin omilla mikeillä pärjää oikein hyvin, mikäli MUUT tekijät signaaliketjussa ovat kunnossa.

Mulla oli aikoinaan Epin Stankku -lespa, ja voin allekirjoittaa tuon saman mikeistä. Ja jos ne kerran siinäkin jo oli kelpo pelit niin uskoisin että myös Customissa. Saundillisesti oli oikein pätevä keppi, mutta tatsista en tykännyt, liian tuhti ja kömpelö.

Lainaan vähän topikkia mutta onko sellaista lespaa jossa on sirompi soittotuntuma? Ja tietysti autenttinen ulkonäkö perinteisen lespan kanssa, lavan muotoilua lukuunottamatta.
jussimus
10.11.2007 12:02:30
Mulla oli aikoinaan Epin Stankku -lespa, ja voin allekirjoittaa tuon saman mikeistä. Ja jos ne kerran siinäkin jo oli kelpo pelit niin uskoisin että myös Customissa. Saundillisesti oli oikein pätevä keppi, mutta tatsista en tykännyt, liian tuhti ja kömpelö.

Joo oli mulla itseasiassa Epin Stankku-Lespakin, ja siinäkin mikit olivat tosiaan oikein jeppikset. Mulla oli muuten sama juttu noiden Lespojen tatsin kanssa, en tykännyt pahemmin. Lespat lähtivät ja sen jälkeen talossa on pyörähtänyt yhtä sun toista kitaraa, mutta mikään niistä ei ole ollut niin pökkelö kuin Lespa. En oo enää aikoihin edes koskenut Lespoihin, eikä tee mieli koskea vastaisuudessakaan.
Niq
10.11.2007 13:25:32

Mulla oli muuten sama juttu noiden Lespojen tatsin kanssa, en tykännyt pahemmin. Lespat lähtivät ja sen jälkeen talossa on pyörähtänyt yhtä sun toista kitaraa, mutta mikään niistä ei ole ollut niin pökkelö kuin Lespa.

Komppaan täysillä. Samainen musta customihan oli meikäläisellä myös ja se on tosiaan pökkelö. Painava ja vähän epämukava soittaa jotenkin. Tässä LTD:n EC-sarja on mielestäni parempi, sillä body on ohuempi ja muutenkin noissa on huomattavasti parempi tatsi (ainakin 1000-sarjassa) kuin Epiphoneissa. Gibsonin LP:t kuitenkin jostain syystä tuntuu ihan erilaiselta (paremmalta) soittaa kuin nuo Epiphonet vaikka mittasuhteet ym. ovat identtiset. Ihan kuin kaksi eri kitaraa jotka ovat vain samanmuotoisia.
"I have a cunning plan" -Baldrick
fox
11.11.2007 02:35:45

Gibsonin LP:t kuitenkin jostain syystä tuntuu ihan erilaiselta (paremmalta) soittaa kuin nuo Epiphonet vaikka mittasuhteet ym. ovat identtiset. Ihan kuin kaksi eri kitaraa jotka ovat vain samanmuotoisia.

Sama juttu monen muun kanssa. Toki jokaisella on oma "suosikki" ja senpä vuoksi niitä erilaisia kitaroita tehdäänkin. Eikö vaan..
Sirokaulaisempia "autenttisia" löytyy toki, vaikka LP Classic taikka mikä hyvänsä 60's profiililla, myös ehkä voi löytyä Custom Lite tai Studio Lite. "Vähän sinnepäin" sitten löytyy useita.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
FensonGibder
11.11.2007 20:58:25
Joo oli mulla itseasiassa Epin Stankku-Lespakin, ja siinäkin mikit olivat tosiaan oikein jeppikset. Mulla oli muuten sama juttu noiden Lespojen tatsin kanssa, en tykännyt pahemmin. Lespat lähtivät ja sen jälkeen talossa on pyörähtänyt yhtä sun toista kitaraa, mutta mikään niistä ei ole ollut niin pökkelö kuin Lespa. En oo enää aikoihin edes koskenut Lespoihin, eikä tee mieli koskea vastaisuudessakaan.

Näin on!

Ei ole rahapula vielä iskenyt mutta kyllä nuo LP:t on lähinnä koristeeksi jääneet (mitä nyt sunnuntai-bluesit voi heittää). Hieno puujalaksi, mutta soittamisen kannalta ergonominen katastrofi.

Ehkä vois myydä jos Gibson vielä kerran korottaa hintoja. Nythän jo sais helposti omansa pois 3 vuotta vanhasta LP:stä.
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
henutin
11.11.2007 22:07:22
Näin on!

Ei ole rahapula vielä iskenyt mutta kyllä nuo LP:t on lähinnä koristeeksi jääneet (mitä nyt sunnuntai-bluesit voi heittää). Hieno puujalaksi, mutta soittamisen kannalta ergonominen katastrofi.

Ehkä vois myydä jos Gibson vielä kerran korottaa hintoja. Nythän jo sais helposti omansa pois 3 vuotta vanhasta LP:stä.

Mielestani lespa ei ole kankea juuri ollenkaan saatika sitten kömpelö. Jos olette koeajaneet IBANEZ MMM1MOL, niin siinä vasta kömpelö keppi.
Ollako, vai eikö olla?
Peku911
11.11.2007 22:10:52

Kyllä olen epeihin koskenut, mutta en tuohon malliin. Kokeiltavana oli tuo 56" goldtoppi.
http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_56_gold.htm

Kyllä soittotuntuma on ihan eri kuin omassa Gibsonissa ja muutenkin en tiedä oliko vika mielessä vai missä, mutta kyllä siitä sen eron ja "kopiomaisuuden" huomaa. Valitettavasti. Toinen asia, mikä epeissa SAATTAA olla on, että ne eivät pysy vireessä. Ja tuohon goldtoppiin oli koneisto vaihdettu, jonka johdosta vika poistui.
Mutta kyllä suurin ongelma siinä oli kuitenkin edelleen ne mikit. Vaikka muilla kuinka olisi hyvät mielipiteet. Kyseessä oli kuitenkin yksikelaiset tuossa mallissa, mutta ei niistä mitään hyväksi kehuttavaa jäänyt. Itse olen sen kannalla, että köyhän ei kannata ostaa halpaa, koska siitä paremmasta kitarasta on kaveria huomattavasti pitemmäksi ajaksi. Vaikka kuinka väitätte vastaan, niin kaikkia kiehtoo noissa epeissä kuitenkin ensimmäisenä se, että ovatpa ne nättejä ja ihan Gibsonin näköisiä. Valitettavasti ne erottaa livenä kyllä jo kaukaa. Mutta yhden asian vielä huomasin, että sustaini noissa ei nouse Gibsonin rinnalle. Mutta se, mitä kitaraa kokeilin, niin sitä oli laiteltu pajalla paremmaksi soitettavuudeltaan ja kaikelta. En siis tiedä, minkälaisia ne kepit kaupassa on.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)