Aihe: Kitaran surina?
1
Roadracer
28.09.2007 10:56:51
mistä johtuu kitaran surina. kun tone nappeja kääntelee niin surisee. samanlainen ääni kun koskettaisi kitarapiuhan päätä.?? onko kellään neuvoa??
Sotaratsu
28.09.2007 11:08:57
Eli siis rahisee? Potikoissa kosketushäiriöitä? Contact-cleaneria potikoihin, tai uudet potikat...
Hevarit ne kirkuu. Mihin niitä sattuu?
Roadracer
28.09.2007 11:22:39
joo siis rahisee.. mutta tää ilmentyy siis sillain kun kääntää jomman kumman potikoista vaikkapa ääriasentoon, niin rahina kuuluu jatkuvana..
kondensaattori
28.09.2007 11:29:17
Eli surisee. Maaongelmia.
Roadracer
01.10.2007 01:03:05
Eli surisee. Maaongelmia.

kuinkas mä saan semmoset korjattua.. vaiko juottamalla kaikki liitokset uudelleen???
SH1THEAD
01.10.2007 14:10:42
kuinkas mä saan semmoset korjattua.. vaiko juottamalla kaikki liitokset uudelleen???

Juuri noin. Toki tarkastat ensin ettei mikään tietty juotos ole huonona. Jos kerta piuhasta kiinni ottaminen auttaa, niin katso ensiksi jakin johdot ja sitten kielimaat.
Saatana on herra.
SURf
01.10.2007 14:25:55 (muokattu 01.10.2007 14:27:15)

Kokeile nyt kuitenkin sitä cleaneriä sinne potikoihin ennenkuin alat juottamaan kaikkia piuhoja uusiks.
Mulle ainakin jäi epäselväksi että hurinasuriseeko vai pitääkö semmoista rutinaratinaa...

Loppuuko ylimääräinen ääntely jos koskettelet kitaran metalliosia (kieliä, mikkejä, tallaa) ?

Edit: ja sitten alkuviestin lukemisen jälkeen melkein veikkaisin jotain sojottavaa karvaa piuhasta joka ottaa väärään paikkaan kiinni...
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Roadracer
01.10.2007 14:32:11
Kokeile nyt kuitenkin sitä cleaneriä sinne potikoihin ennenkuin alat juottamaan kaikkia piuhoja uusiks.
Mulle ainakin jäi epäselväksi että hurinasuriseeko vai pitääkö semmoista rutinaratinaa...

Loppuuko ylimääräinen ääntely jos koskettelet kitaran metalliosia (kieliä, mikkejä, tallaa) ?

Edit: ja sitten alkuviestin lukemisen jälkeen melkein veikkaisin jotain sojottavaa karvaa piuhasta joka ottaa väärään paikkaan kiinni...

siis kitara surisee. ilmeisesti maa ongelmia, näin oon saanu selville.. ja kun kieliin koskee surina hiljenee.. johtuuko maaongelmista??
Malcontent
01.10.2007 14:54:00
Sinä maadoitat kitaran koskiessasi kieliä, kuten soitettaessa yleensä tehdään. Aivan normaalia, että hurisee silloin kun et kosketa kieliä.
Roadracer
01.10.2007 15:00:06
Sinä maadoitat kitaran koskiessasi kieliä, kuten soitettaessa yleensä tehdään. Aivan normaalia, että hurisee silloin kun et kosketa kieliä.

surina on kuitenkin aika kova.. joten ei tunnu ihan normaalilta..
SURf
01.10.2007 15:15:39
surina on kuitenkin aika kova.. joten ei tunnu ihan normaalilta..

Onko aina surissut, suriseeko vaikka siirtäisit soittokamat eri huoneeseen tai siirtyisit itse johonkin eri paikkaan?
Onko yksikelaiset mikit?
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
kondensaattori
01.10.2007 15:22:54

E ei. Normaalisti kitara maadoittaa sinut kun kosket kieliin.
Roadracer
01.10.2007 15:38:43 (muokattu 01.10.2007 15:39:10)
Onko aina surissut, suriseeko vaikka siirtäisit soittokamat eri huoneeseen tai siirtyisit itse johonkin eri paikkaan?
Onko yksikelaiset mikit

ei ole aina surissut.. nyt vasta alkanut suriseen.. on yksikelaiset mikit
SURf
01.10.2007 20:02:02
ei ole aina surissut.. nyt vasta alkanut suriseen.. on yksikelaiset mikit

Onko soittoympäristöön tullut uusia sähkövimpaimia?

Jos ei ole tullut, juotosten kimppuun vaan. Tosin ei se kliinerikään pahaa tee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)