powerage 25.09.2007 23:30:07 | |
---|
Mitä vahvistinta suosittelette kotikäyttöön. Vaatimuksena suht pienikokoinen putkicombo josta sais irti niin räyhäkkäät AC/DC- soundit kuin myös kuulaat ja puhtaat soundit kaiun kera! Myös kuulokeliitäntä täytyis löytyä. Kokemusta omaavat ja asiasta jotain tietävät, ehdottakaa merkkejä/malleja? Soittelen pääasiassa rokkia, kitarana Gibson sg. |
duc 25.09.2007 23:48:23 | |
---|
|
Ziggy Bubba 26.09.2007 01:04:52 | |
---|
Ducin mainitsema Studiotone vastaa just eikä melkein tarpeitasi, ainakin omaan korvaan irtoaa maukkaat puhtaat ja rokkisäröt, pikku buustauksella raskaampikin kama. Mutta älä meitä usko, käy testaamassa. You said a' what now? |
powerage 26.09.2007 20:09:56 | |
---|
Kyseinen Studiotone ei vaan istu budjettiin. Arvelin että selviäisin alle 500 egellä.. millasen täysputkicombon sillä saa? Ja mites noi wattimäärät ylipäätään kun joku on opastanut että max. 15W riittää kotisoittoon. Mitä mieltä? |
Volle 26.09.2007 20:20:36 | |
---|
Kyseinen Studiotone ei vaan istu budjettiin. Arvelin että selviäisin alle 500 egellä.. millasen täysputkicombon sillä saa? Ja mites noi wattimäärät ylipäätään kun joku on opastanut että max. 15W riittää kotisoittoon. Mitä mieltä? Tuo 15 wattia on semmonen, että sillä monasti pärjää bändinkin kanssa. Riippuen toki kaapista ja rumpalin äänekkyydestä. Mutta kotikäyttöön se riittää siis takuulla ja se on melko varmasti liikaakin. Monien mielestä nimittäin putkivahvistimet kuulostavat parhaalta kovalla, joten tuollainen 15-wattinenkaan ei pääse oikein kotona oikeuksiinsa. Toki on olemassa myös vahvistimia, jotka kohtalaisen hiljaakin toimivat malliikkaasti, mutta ei niilläkään missään kerrostalokyttääjien naapurissa ilkeä päristellä. Omasta mielestäni kuulokekäyttöön melkein joku mallintava olisi parempi. Piis |
powerage 26.09.2007 20:21:57 | |
---|
|
powerage 26.09.2007 20:45:12 | |
---|
Tuo 15 wattia on semmonen, että sillä monasti pärjää bändinkin kanssa. Riippuen toki kaapista ja rumpalin äänekkyydestä. Mutta kotikäyttöön se riittää siis takuulla ja se on melko varmasti liikaakin. Monien mielestä nimittäin putkivahvistimet kuulostavat parhaalta kovalla, joten tuollainen 15-wattinenkaan ei pääse oikein kotona oikeuksiinsa. Toki on olemassa myös vahvistimia, jotka kohtalaisen hiljaakin toimivat malliikkaasti, mutta ei niilläkään missään kerrostalokyttääjien naapurissa ilkeä päristellä. Omasta mielestäni kuulokekäyttöön melkein joku mallintava olisi parempi. Onko joitain täysputkikomboja joita suositella (max.15W ja max.500€)? Kuulokeliitäntää tarvitsisin varmaan välillä mutta suurimmaksi osaksi käyttö ilman kuulokkeita ja volaakin voin kääntää koska kyseessä ok-talo. |
duc 26.09.2007 21:05:03 | |
---|
Osta vaan joku compo ilman kuulokeliitäntää sitten, ja kaveriksi Pod tai vaikka V-amp 2 kuulokesoittelua varten. |
Alpertti 26.09.2007 21:12:28 (muokattu 26.09.2007 21:14:48) | |
---|
Mistä esim. näistä T-kaupan comboista löytyy nuo haluamani ominaisuudet (tärkeinpänä tietty soundipuoli) ja mitä voitte suositella? Ja se 500€ on se yläraja! http://www.thomann.de/fi/search.htm … ot&pr=0a800&pg=1&oa=pra Sanoisin, että joku noista 5W:n putkicomboista riittää kotikäyttöön mainiosti. Niistäkin lähtee omakotitaloon mökää ihan riittävästi jollain AC/DC -säröllä ja puhdastakin ihan tarpeeksi. Joku kaikupedaali siihen sitten kaveriksi. Ehkäpä Epiphone tai Fenderi... |
Sam Hotman 26.09.2007 21:15:20 | |
---|
Osta Ibanezin ValBee maksaakin alle 200e ja kyllä sillä AC/DC:t irtoaa. |
Melodrome 26.09.2007 21:19:48 | |
---|
Max 15 W ja 500 euroa? Ja kaiku? Thomannin listassa ainoat vaatimukset täyttävät täysputkicombot ovat Laney LC15R ta VC15. Eivät ehkä ole kovin laadukkaasti tehtyjä, mitä olen lukenut. Mutta jos edes vähän saisi olla kalliimpi niin mun mielestä ehdottomasti HK Edition Tube. Siinä on hyvä puhdas kanava ja särö, joka aukeaa aika pienelläkin volalla. Olen ajatellut itse ainakin hankkia kyseisen laitteen. En tiedä onko Peavey Mini Colossal hyvä, vai maksaako siinä Satrianin nimi. Se on oikein Made in USA. |
powerage 26.09.2007 21:56:38 | |
---|
Mites noi mallintavat joita moni suosittelee kotikäyttöön? Mitkä mallintavan plussat ja miinukset verrattuna täysputkicomboon, vai voiko niitä edes verrata? |
Volle 26.09.2007 22:28:55 | |
---|
Piis |
Sälski 27.09.2007 00:27:15 | |
---|
Tää ei oo putki, mutta kuulokeliitäntä ja hyvät saundit löytyy: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=189241 Suosittelen lämpimästi. joo nois tech 21:ssä on aika lempee ja lämmin soundi mitä mä oon kokeillut. Mutta 10w trankku? koti soittoonkin aika vähän.. ei mulla muuta. Pretending not to notice
How history had forebode us
With the green house in effect
Our environment was wrecked... |
superfly 27.09.2007 07:15:12 | |
---|
Tuo 15 wattia on semmonen, että sillä monasti pärjää bändinkin kanssa. Riippuen toki kaapista ja rumpalin äänekkyydestä. Mutta kotikäyttöön se riittää siis takuulla ja se on melko varmasti liikaakin. Monien mielestä nimittäin putkivahvistimet kuulostavat parhaalta kovalla, joten tuollainen 15-wattinenkaan ei pääse oikein kotona oikeuksiinsa. Toki on olemassa myös vahvistimia, jotka kohtalaisen hiljaakin toimivat malliikkaasti, mutta ei niilläkään missään kerrostalokyttääjien naapurissa ilkeä päristellä. Omasta mielestäni kuulokekäyttöön melkein joku mallintava olisi parempi. Eikös Studiotonessa ole jonkinlainen sisäänrakennettu keinokuorma? "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Lilli 27.09.2007 07:26:03 | |
---|
"Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimoni juhannuspäivänä 2000 |
Mandarax 27.09.2007 09:16:28 | |
---|
Mites noi mallintavat joita moni suosittelee kotikäyttöön? Mitkä mallintavan plussat ja miinukset verrattuna täysputkicomboon, vai voiko niitä edes verrata? Käy ihmessä testaamassa. Tuollaisella toivelistalla (hinta, kuulokeliit., kaiku...) tuommonen VOXin Valvetronix kuulostaisi aivan varteenotettavalta vaihtoehdolta. Omasta mielestäni täydellinen kotikäyttöön. Plussia: -edullisuus -portaaton wattimäärän säätö -monipuolisuus (mielestäni hyvät saundit blyyssistä rankenpaankin menoon, eikä cleanitkaan huonot) -eipä tarvitse niitä putkia olla vaihtamassa (no hyvä on.. siellä on se yks putki..) 30 wattinen versio, jos aiot pelkästään kotona rallatella - 50w jos tarvii treeneissäkin käydä. Putkivehkeen plussia: -se on putkivehje. Ensin housut, sitten kengät. |
Prkl 27.09.2007 09:58:36 | |
---|
joo nois tech 21:ssä on aika lempee ja lämmin soundi mitä mä oon kokeillut. Mutta 10w trankku? koti soittoonkin aika vähän.. ei mulla muuta. Ittelle riittää vallan mainiosti microcuben huima 2W teho kotisoitteluun, koskaan tarvinnu vääntää volumea edes lähellekkään puoltaväliä. Että sinänsä.. R.I.P. J.A-K |
powerage 27.09.2007 10:41:58 | |
---|
|
saastara 27.09.2007 10:46:03 | |
---|
Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima! |