Emit 25.09.2007 09:22:20 | |
---|
Olen katsellut netissä tätä kitaraa ja verrannut sen ominaisuuksia veljeni LTD:n Alexi Laiho Custom kitaraan ja ne ovat aikalailla samanlaiset. En hae samanlaista kitaraa kuin veljelläni, koska soitan erilaista musiikkia. Tykkään raskaasta, mutta kirkkaasta äänestä niinkuin Kirk Hammetin soundit on. Meikäläisellä ei ole myöskään mahdollisuutta kokeilla kyseistä kitaraa. Niin onkohan niiden äänet lopulta ilman mitään efektejä samanlaisia vai johtuuko ero efektien käytöstä? Pidän todella myös Skid Row:n kitaroiden äänistä ja tyylistä soittaa, mistä löytäisin samantyyppisen äänen omaavan kitaran? Youtubesta voitte katsoa Skid Row:n videoita. Mulle on myös tärkeää että kaula ei ole paksu eikä leveä. Mistä löytäisin tällaisen kitaran vielä kunnon Floud Rosella varustettuna?! Ja EI missään nimessä V mallia. |
Muuki 25.09.2007 10:01:11 | |
---|
Olen katsellut netissä tätä kitaraa ja verrannut sen ominaisuuksia veljeni LTD:n Alexi Laiho Custom kitaraan ja ne ovat aikalailla samanlaiset. Tarkoitatko Laiho 200:sta ja KH-202:sta? Yhtäläisyyksiä löytyy kieltämättä. En hae samanlaista kitaraa kuin veljelläni, koska soitan erilaista musiikkia. Tykkään raskaasta, mutta kirkkaasta äänestä niinkuin Kirk Hammetin soundit on. Hyii.. mutta eipä siitä sen enempää. Meikäläisellä ei ole myöskään mahdollisuutta kokeilla kyseistä kitaraa. Niin onkohan niiden äänet lopulta ilman mitään efektejä samanlaisia vai johtuuko ero efektien käytöstä? Väittäisin että soivat melko pitkälti samalla lailla, jos molemmat ovat toimivia yksilöitä. Mutta tokkopa sinä ja veljesi samalta saundaatte, soittajastahan se on kiinni. Pidän todella myös Skid Row:n kitaroiden äänistä ja tyylistä soittaa, mistä löytäisin samantyyppisen äänen omaavan kitaran? Youtubesta voitte katsoa Skid Row:n videoita. Mulle on myös tärkeää että kaula ei ole paksu eikä leveä. Mistä löytäisin tällaisen kitaran vielä kunnon Floud Rosella varustettuna?! Ja EI missään nimessä V mallia. Tuota hintahaarukkaa ajatellen tiukille menee jos meinaat saada Schallerin, kunnon Edgen tai orkkis Floyd Rosen, näin esimerkkinä. Käytettynä voipi metsästää, ja melkein kannattaakin. Ibanezeistahan löytyy varmasti kuvailemasi makkaratikkukaula. Minä en tällä kertaa tämän enempää höpäjä. "The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him."
-Vanishing Point |
Emit 25.09.2007 10:11:03 (muokattu 25.09.2007 10:14:41) | |
---|
Löysin netistä tällaisen kitaran kuin ESP KH-20 20th ANNIVERSARY. Se on siis niitä Kirk Hammet malleja enkä löydä sitä ESP:n sivuilta? Näköjään vain ulkomaiset kaupat myyvät sitä. Miten tällaisen saisi? Taitaa olla kyllä yli kallis... Tuota hintahaarukkaa ajatellen tiukille menee jos meinaat saada Schallerin, kunnon Edgen tai orkkis Floyd Rosen, näin esimerkkinä. Käytettynä voipi metsästää, ja melkein kannattaakin. Ibanezeistahan löytyy varmasti kuvailemasi makkaratikkukaula. Mitä hintahaarukkaa? Ibanezissako on yleisemmin ohut kaula? Ja sitten siitä Skid Row:sta että mitä hitsin kitaraa ne soittaa? Fendereitä olen nähnyt, mutta itse en ole rakastunut omaan Fenderin American Stratocasteriin. Myyn sen joskus, mutta vaikea siitä on kyllä luopua. Mistä kannattaisi metsästää käytettyä kitaraa? |
JuSu 25.09.2007 10:17:55 | |
---|
Pidän todella myös Skid Row:n kitaroiden äänistä ja tyylistä soittaa, mistä löytäisin samantyyppisen äänen omaavan kitaran? Nyt sä olet menossa perse edellä puuhun... Vaikka sulla ois samanlainen kitara kuin Kirk Hamsterilla, niin et kuulosta samalta, jos vahvistinosasto on väärä. Ensin oikea vahvistin, sitten katse kitaraosastolle. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
Muuki 25.09.2007 10:24:10 (muokattu 25.09.2007 10:26:00) | |
---|
Mitä hintahaarukkaa? Ibanezissako on yleisemmin ohut kaula? No et kertonut mitään hinnasta joten oletan että jossain 500 euron hujakoilla pyörit. Ja kyllä, sanoisin että Ibanezin RG:eissä on ohuehko kaula. Niitäkin on niin montaa sorttia että enpä rupea asiantuntijaa esittämään. Enkä nyt tähän hätään näköjään löydä sitä sivua missä oli mittoja ja kuvia Wizard-kauloista. Vai olikohan se unta.. E: Kunnolla aamutypoja "The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him."
-Vanishing Point |
Emit 25.09.2007 10:25:27 (muokattu 25.09.2007 10:28:47) | |
---|
Nyt sä olet menossa perse edellä puuhun... Vaikka sulla ois samanlainen kitara kuin Kirk Hamsterilla, niin et kuulosta samalta, jos vahvistinosasto on väärä. En hitto osta vahvistinta. Haluan kitaran jolla on hyvä soittaa ja jota ei tarvitse vaihdella ja pelata. I don´t like my stratocaster! Myönnän kyllä että olen uuno kitaran ostossa ja en tajua persettäkään, mutta kitara pitäs saada vaikka sitten perse edellä :D. Tuo on muuten totta mitä sanot, mutta ensin nyt kitara. Mulla on jo Rolandin Cube-30, ei paras, mutta kelpaa. Velikin soittaa Microcubella (jonka olen kironnut, vihaan sitä vahvistinta) ja sillä on se Laihon kitara, ei suostu ostamaan kunnon vahvaria.. Niin minkälaista Ibanezia suosittelisitte minulle sitten? Tärkeää on millainen kaula on ja ääni ja Floyd Rose. |
Emit 25.09.2007 10:28:32 | |
---|
No et kertonut mitään hinnasta joten oletan että jossain 500 euron hujakoilla pyörit. Ja kyllä, näkisin Iban RG:eissä olevan ohuehko kaula. Niitäkin on on niin montaa sorttia että enpä rupea asiantuntijaa esittämään. Yli 1500 € yli ei mielellään. Jos saan 2000 € todella hyvän, niin sitten joustan, mutta hinta ei aina takaa laatua. Veljen kitara maksoi 4000 €. Hävettää sanoakaan miten kallis se on, tuli konkurssi vanhemmille :D. Itepä ostivat. Omilla rahoilla olen liikkeellä joten ei yli 2000 €. |
Muuki 25.09.2007 10:32:26 | |
---|
Jep, minäpä vetäydyn tästä aiheesta. Edellinen oli liikaa. "The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him."
-Vanishing Point |
Sotaratsu 25.09.2007 10:37:08 (muokattu 25.09.2007 10:50:37) | |
---|
Mutta kun se on aika karu totuus että sulla voi olla 4000€ kitara, mutta kun vahvari on paska, kuulostaa se keppikin paskalta. Osta nyt hyvä ihminen vaikka vähän halvempikin keppi ja kunnollinen vahvistin... Vaikkakin taitaa tolla cubellakin pärjätä. Käsittääkseni ihan päteviä vehkeitä, kun itellä on tuo microcube ja oon kyllä siitä tykänny. Niinjoo, ja mun mielipide on että jätä suosiolla lisenssikitarat, ja tilaa sitten vaikka custom shopista se keppi. melko sama hinta, mutta saapahan ainakin just sen mitä haluaakin. E. Niin vielä lisäksi, että hammetin kepin soundista taitaa isoimman osan muodostaa aktiivimikki. Tuhoaa tietääkseni kaiken cleanin tosin, mutta lead soundiin tuo äkäsyyttä. Hevarit ne kirkuu. Mihin niitä sattuu? |
JuSu 25.09.2007 10:45:21 | |
---|
Mutta kun se on aika karu totuus että sulla voi olla 4000€ kitara, mutta kun vahvari on paska, kuulostaa se keppikin paskalta. Osta nyt hyvä ihminen vaikka vähän halvempikin keppi ja kunnollinen vahvistin... Juuri näin. Hyvä kitara huonoon vahvistimeen => huono soundi. Välttäväkin kitara hyvään vahvistimeen kuulostaa moninverroin paremmalta. Kahden tonnin kitara Cubeen (joka toki hintaluokassaan on ihan hyvä peli) on aika kyseenalainen ratkaisu. Saati sitten 4 kiloeuron kitara MicroCubeen. Mutta kukin tavallaan, toki. Jos tuo tuntuu fiksulta järjestelyltä, niin siitä vaan sitten. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
Juzzu 25.09.2007 11:00:02 (muokattu 25.09.2007 11:02:20) | |
---|
Uskoisit nyt Jusua kun ilmaiseksi neuvoo. Soundi lähtee pääosin vahvarista, ne erot kitaroissa huomaat vasta sitten kun tajuat tuon vahvariasian. |
maggot 25.09.2007 11:02:55 | |
---|
E. Niin vielä lisäksi, että hammetin kepin soundista taitaa isoimman osan muodostaa aktiivimikki. Tuhoaa tietääkseni kaiken cleanin tosin, mutta lead soundiin tuo äkäsyyttä. + Mesan dual rectifier ym. pelit ja pensselit mitä kyseisen miehen setistä nyt ikinä löytyykään. Onhan se niin että cube30 + Hammetin signature kitara (oli se sitten LTD tai ESP) ei ole sama kuin Hammetin soundi.. Jos 2000€ on kitaraan laittaa rahaa niin katselisin ESP:tä (ei LTD:tä) vaikkapa käytettynä, jos siis ESP pitää olla ja loput pätäkät pistäisin uuteen vahvistimeen. "Hulkamania still running wild!!" |
syanid 25.09.2007 11:06:35 | |
---|
tota otsikkoo kattelin ja voi olla että oon väärässä, mutta mimmonen laihon LTD veljelläs oikeen on jos se maksaa 4000 euroo? vai onkos tää ihan herja pohjalta kirjoteltu? |
Peiw 25.09.2007 13:02:41 | |
---|
|
kid ego 25.09.2007 13:22:03 (muokattu 25.09.2007 13:22:55) | |
---|
Yli 1500 € yli ei mielellään. Jos saan 2000 € todella hyvän, niin sitten joustan, mutta hinta ei aina takaa laatua. Veljen kitara maksoi 4000 €. Hävettää sanoakaan miten kallis se on, tuli konkurssi vanhemmille :D. Itepä ostivat. Omilla rahoilla olen liikkeellä joten ei yli 2000 €. Tuosta neljästä tonnista aika iso osa koostuu Alexi Laihon nimestä. Materiaalit yms. eivät ole millään tasolla tuon arvoisia. En tiedä minkä tasoinen soittaja olet, mutta jos olet vielä enemmän pihalla kitarakamoista kuin minä, niin veikkaan että vasta ihan alkutaipaleella. Itselläni on parikin kitaraa joiden listahinta on tuhannen euron luokkaa, mutta toisen sain käytettynä erittäin huokeaan hintaan. En koe olevani niin hyvä soittaja tai tarkkakorvainen että osaisin kaivata yhtään parempaa peliä. Itse asiassa, harvoin kannattaa yli tonnia kitarasta maksaa jos halvemmallakin pärjäisi. Itse kyllä pärjäisin, olen vaan vähän materialisti. Jostain 400-700 euron hintaluokastakin löytäisin kyllä kelpo soittimia. Mainitsemaasi 2000 euroon saat mahdutettua kunnollisen vahvistimen ja kitaran. Mieti rauhassa, älä hötkyile. Apua hankintoihisi saat tältä palstalta, esim. jatkamalla kysymyksiäsi tähän samaan ketjuun. "Uijui, ja Princen Purple Rain-levy! Parasta mitä vuosi 1984 on tuottanut, paitsi tietysti Niko." -Linda |
syanid 25.09.2007 13:30:15 (muokattu 25.09.2007 13:41:07) | |
---|
|
-Cale 25.09.2007 14:34:09 | |
---|
|
Mikaelo 25.09.2007 14:47:24 (muokattu 25.09.2007 14:47:41) | |
---|
Melkoista arpapeliä edes suunnitella ostavansa kahdentonnin kepukka kokeilematta. No, mikäs siinä jos on millä mällätä. -This signature has been removed due to a claim by Malmsteen management- ,Romantikkoitkijät #41 |
CrowScare 25.09.2007 15:05:25 (muokattu 25.09.2007 15:05:52) | |
---|
4k kitara microcuben kera on ehkä suurinta tuhlausta ikinä. Suorastaan pervessiä. Ennemmin tonni kitaraan ja loput mesaan. Itse en kyllä tuollaista tuhlausta ymmärrä. Oikeasti osaava kaveri pudottaa leuat lattiaan vaikka Benttonilla. Nimittäin nähty on. |
Akkaset 25.09.2007 15:54:01 (muokattu 25.09.2007 15:54:49) | |
---|
OT: Huomaa aika selvästi uusien keskustelujen aiheista, että ykköskitaran foorumit ovat alhaalla. Enkä tarkoita pelkästään tätä topiccia, vaan monia muitakin tämän ja viime viikon aiheita. Omasta mielestäni tuo 4000 euron ESP Laiho on tämän hetken turhimpia kitaroita, sillä samanlaisen kitaran(tosin kahdella humpparilla) saa alle kahdella tuhannella eurolla. Tällöin kitara ei tosin ole yksi yhteen Laihon kitaran kanssa (en koe sitä ollenkaan huonona asiana). Halvempi: http://www.musamaailma.fi/epages/mu … Path=/Shops/musa/Products/137034252 Kalliimpi: http://www.musamaailma.fi/epages/mu … Path=/Shops/musa/Products/138200048 Mutta keskustelun aloittajalle... suosittelisin tutustumaan käytettyihin kitaroihin hintaluokassa 500 - 1000e ja käyttämään loput rahat kunnolliseen vahvistimeen. Näissäkin asiossa maltti on valttia. Vai pitääkö nopeasti ostaa hyvä kitara, että pääsee veljelle näyttämään? Yleensäkin voi miettiä, että mitä sellaista oikeasti hyödyllistä 2000e kitarassa on, mikä käytetystä 1000e kepistä puuttuu. Ennemmin tonni kitaraan ja loput mesaan.Itse tekisin kyllä samoin jos 4000e olisi käytettävissä. . |