Aihe: Jackson RR3
1
kitaristi93
22.09.2007 19:35:57
Olisin tuollaista ostamassa, kunhan vain saisin loput rahat. Kysyisinkin mielipiteitänne kyseisestä kitarasta. Onko ostamisen arvoinen?
JaniPaananen
22.09.2007 19:41:34 (muokattu 22.09.2007 19:50:23)

En ole kyseisellä keppillä soittanut mutta muilla RR malleilla kyllä ja täytyy sanoa että muotoilu on niin s**t*nan epäergonominen että osta mielummin strato tai Les Paul mallinen keppi. Jos meinaat laittaa kitaraan rahaa sen 500-700e (siinä hintaluokassahan tuo liikkuu?) Niin kannataisi panostaa soittomukavuuteen ja hyvään soundiin. Lisäksi RR malleissa on lähes aina lisähintaa Randy Rhoadsin nimen takia. Tuolla rahalla saisit jo aika kelvollisen kepin, jos unohdat tuon muotoilun. Kitaristi näyttää coolilta vain jos osaa soittaa rennosti ja käsitellä soitintaan oikein. kitaran muotoilulla ei ole siinä suurta merkitystä.

PS. Soitan itsekin hevibändissä (oletan että pidät hevistä) ja ymmärrän että pidät RR malleja arvossa, mutta kun on tuon verran rahaa niin kannattaa harkita kahdesti...miksei kolmestikin?
Sälski
22.09.2007 20:13:58

En ole kyseisellä keppillä soittanut mutta muilla RR malleilla kyllä ja täytyy sanoa että muotoilu on niin s**t*nan epäergonominen että osta mielummin strato tai Les Paul mallinen keppi. Jos meinaat laittaa kitaraan rahaa sen 500-700e (siinä hintaluokassahan tuo liikkuu?) Niin kannataisi panostaa soittomukavuuteen ja hyvään soundiin. Lisäksi RR malleissa on lähes aina lisähintaa Randy Rhoadsin nimen takia. Tuolla rahalla saisit jo aika kelvollisen kepin, jos unohdat tuon muotoilun. Kitaristi näyttää coolilta vain jos osaa soittaa rennosti ja käsitellä soitintaan oikein. kitaran muotoilulla ei ole siinä suurta merkitystä.

PS. Soitan itsekin hevibändissä (oletan että pidät hevistä) ja ymmärrän että pidät RR malleja arvossa, mutta kun on tuon verran rahaa niin kannattaa harkita kahdesti...miksei kolmestikin?

siis! Randy Rhoads mallit ovat mukavimpia malleja soittaa, ne istuvat juuri sopivasti siihen jalkojen väliin istuessa ja seisaaltaan RR istuu täydellisesti.
Mutta en tiiä tosta rr3 mallista, siinähän on lisenssi floikka ja se ei tiedä hyvää. kauhee säätö ja rauta väsyy jossain vaiheessa ja ei enään pidä viretta (ei tosin omia kokemuksia.) tolla 500-700e budjetilla vois harkita jtn muutakin.
Pretending not to notice How history had forebode us With the green house in effect Our environment was wrecked...
Grimmu
22.09.2007 20:16:35

Pientä koroketta vasemman jalan alle, niin ainakin mun syliin RR sopii paremmin kuin mikään muu kitara. Straton ja Les Paulin kanssa mulla väsyy oikea olkapää helposti, kun kättä joutuu pitämään niin sivussa. Jollain RR3:lla oon joskus paikallisessa liikkeessä räpeltänyt eikä siinä ainakaan mitään vikaa ollut. Ei mulla muuta tänään.
"Musakaupoissa saa parempaa palvelua, jos on pitkä letti." -Safaweb
Sälski
22.09.2007 20:19:13

Pientä koroketta vasemman jalan alle, niin ainakin mun syliin RR sopii paremmin kuin mikään muu kitara. Straton ja Les Paulin kanssa mulla väsyy oikea olkapää helposti, kun kättä joutuu pitämään niin sivussa. Jollain RR3:lla oon joskus paikallisessa liikkeessä räpeltänyt eikä siinä ainakaan mitään vikaa ollut. Ei mulla muuta tänään.

joo siis oon huomannu saman että olkapaa alkaa särkee ''normi'' kitaroissa kun taas RRässä on ihanteelinen käden asento ja käsi on suht rentona...
Pretending not to notice How history had forebode us With the green house in effect Our environment was wrecked...
JaniPaananen
22.09.2007 20:20:27 (muokattu 22.09.2007 20:23:45)

Kaipa tuo on aivan täysi mielipide kysymys niinku kyllä onki :D pahoittelut kaikille :D mutta kyllä normaalia strato mallista kitaraaki voi pitää pystyasennossa vasemman jalan päällä kuten itse tykkään tehdä :D
pekurides
22.09.2007 22:12:45

Lisäksi RR malleissa on lähes aina lisähintaa Randy Rhoadsin nimen takia.

Hoho! Meinaakko sitten ettei stratocaster tai les paul nimi tuo yhtään lisähintaa?

Meinaan että nuo kepithän vasta kiskovat törkeätä ylihintaan laatuun ja spekseihin nähden kuin vaan ikinä pystyy perinteiden ja mielikuvien avustuksella!

melkein väittäisin että jenkki jaska on laadukkaampi kuin jenkki lespa mennen tullen, mutta empä rupea väittämään muuten nousee G puristit ja aatten kannattajat takajaloilleen:)

Asiaan. Tuo RR3 on pulttikaulainen ja siten siinä ei ole muuta samaa esikuvaansa kuin bodyn muoto.

Että jos oikein sitä kunnon reiskaa haluaa niin siinä pitäisi olla läpirungon kaula joka vaikuttaa todella paljon kepin luonteeseen ja saundiin.

RR5 olisi kova ja myös RR24 mutta se hinta valitettavasti heti pompsahtaa.... puhumattakaan RR1.

Mulla oli aikoinaan myös Japanin professionaali Rhoads joka oli poppelirunkoinen pulttikaulalla... kyllä se ihan ok oli mutta ei pysty kyllä edes vertaamaan nykyiseen RR1.

Jos tuo rr3 oli japanin tuotantoa niin sit saat ostaa, muuten ei:)

Tuosta soittasennosta että lattialla istuessä pirun hyvä sekä tiluttamiseen helpoin malli juurikin kuin ylänauhat niin helposti käsillä.
Tunteella päin vittua.
eewo
22.09.2007 22:25:03
Hoho! Meinaakko sitten ettei stratocaster tai les paul nimi tuo yhtään lisähintaa?

Totta turiset, mutta stratosta ja lespasta on myös miljoona halpaa ja vähemmän halpaa kopiota, jonka lavassa ei lue ko. nimeä.

Ei mulla muuta, tulin vaan pätemään ;)
"The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse."
pekurides
22.09.2007 22:30:01 (muokattu 22.09.2007 22:32:20)

juu, näinhän se on minä vain hiukan provosoiduin....

Tässä hiukan karkkia alkunälkään tai sitten tuskaa ja kidutusta gasin muodossa:
http://jcfonline.com/gallery/rrgallery.html
http://www.jacksonguitarpalace.com/ tuolta löytyy mun keppikin.
http://www.jacksonguitar.org/gall/gall.html
Tunteella päin vittua.
JaniPaananen
22.09.2007 23:39:38 (muokattu 22.09.2007 23:40:00)

Meinaan että nuo kepithän vasta kiskovat törkeätä ylihintaan laatuun ja spekseihin nähden kuin vaan ikinä pystyy perinteiden ja mielikuvien avustuksella!

Tarkoitin strato ja lespa MUOTOISIA kitaroita :)
H.Corruption
24.09.2007 02:43:29
Mulla on 2004 RR3 ja siinä oli ne Duncan Design mikit, jotka sai lähteä Duncan JB/Jazz tieltä. Muutaman kuukauden kuluessa lisenssi floikan tapit oli kuluneet sen verran ettei kitara pysynyt enää vireessä. Tappien vaihtamisen jälkeen vireongelmia ei ole esiintynyt. Myös kampi löystyi pahasti ja lopulta meni poikki. Jacksonin JT-580LP on vähän raskaampi käyttää verrattuna JT-580 standardimalliin verrattuna, joita oli vanhemmissa japsijaskoissa. Otelauta on vähän eläväistä sorttia ja varsinkin talvella nauhojen päät ovat ongelma.

Soundi on hieman ohut, johtuen luultavasti pulttikaulasta ja ajattelin kokeilla tuovatko Duncanin Blackoutsit parannusta asiaan.

Muuten kitara on mukava soittaa ja RR-malliset kitarat ovat istuallaan soitettaessa mukavimpia. Strato- ja Lespamalliset kitarat eivät enää oikein istu mukavasti sylissä ja niitä soitankin sitten seisaallaan.

Loppujen lopuks nää on aina makuasioita ensialkuun joista muodostuu sitten tottumuksia.
Kooma
11.10.2007 16:37:36
Itse olen omistanut kyseisen kepin kohta 3 vuotta, ja hyvin on palvellut.
Nyt kuitenkin kun on soittokkemusta kertynyt ja rahaa tullut töistä, tilasin vähän kalliimman Jackson USA pro series rr5 kitaran. Vanhaa rr3:sta en myy pois. Hyvä ja luotettava keppi, varsinkin pidempisormiselle soittajalle kitaran otelaudan 25.5" skaala on loistava. Hommaa pois. pidät siitä :)
fasces
11.10.2007 16:57:58
Mulla on kyseinen kirves kakkoskitarana, ollut reilun vuoden. Ihan hyvin passaa minun touhuihin (lähinnä rässi-riffittely), joskin odotin vähän enemmän. Tilasin siis sokkona (tietenkin). Pulttikaulaisuus siinä varmaan se suurin miinus on. Akustisena sustain ei mikään ihmeellinen ole, mutta heviin vahvarin kautta kelpaa mainiosti. Ylimpien nauhojen sooloilu samaten hankalahkoa, tosin hämähäkin leikkiminen ei minun hommia muutenkaan ole. Tallaa en osaa haukkua, ainakin mulla pitää vireen virheettä. Tuntuma tosin heikompi verrattuna OFR:en.

Kannattaa katsoa millä värityksellä kyseisen kepakon ostaa. Niissä nimittäin näyttää olevan mikitys erilainen riippuen siitä. Tai sitten se johtuu vuosimallista, mutta kuitenkin. Omani valitsin sen mukaan, että siihen tuli nuo ehdat Seymour Duncanit, joiden oletan olevan laadukkaammat kuin Duncan Designit. Maksoi 50€ enemmän kuin designeillä. Ainakin itse tykkään niitten soundista, en muista mitkä mallit kyseessä.
true to the soil, believers turn to dust
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)