Aihe: Multiefekti mallintavaan comboon?
1
Sguitar
21.09.2007 14:31:31
Elikkäs tässä vähän alkanu kiinnostamaan tuollainen multiefektilaite VOXin kaveriks. Mitäs ootte noin yleisesti mieltä multiefektistä mallintavan kanssa? Ei sillä, että VOXin saundissa mitään huonoa olisi, mutta keikkahommissa olis mukavampi ku sais sitä soundia vaihdettua välillä. Footswitchillä tuo on vähän hankalaa, sillä toinen kanava on oltava clean ja toinen särö. Pitää siis keikka soittaa pääsääntösesti yhellä säröllä ja yhellä cleanilla, kun se on sitten semmosta säätämistä alkaa biisien välissä koluamaan tuota vahvistinta läpi.

Mielelläni siis ottasin vastaan vinkkejä tähän tilanteeseen. Korgin AX1500G on vähän ollut kiikarissa, ja siinä on oikeastaan budjetin yläraja. Mielellään saisi olla wah/volumepoljin mukana. Ehdotuksia ja mielipiteitä vaan kehiin. Eli siis en niinkään välttämättä etsi erilaisia chorus/delay mongeruksia vaan rehellisesti rokahtavia säröjä.
rokiroki
24.09.2007 23:13:24
olen tämöinen amatööri, eikä minulla ole ongelmia keikkojen kanava- tahi eri säröjen määrässä.....

Mutta jotakin epämääräistä horinaa havaintoja vox ad30vt ja efektin käytöstä.
Kyllä se on tosiaan jonkilainen ongelma pelkästään kotioloissakin tuon valvetronxin vain kaksi muistipaikkaa, tai kanavaa. Niitä voi sitten vaihdella kytkimellä. Ja jos haluaa jotain muuta,niin ruuvaamaan ja muistelemaan hyviä asetuksia.

Ostin aikanaan käytetyn pienen Korgin ampwork efektin ennen kuin hommasin tuon mallintavan vahvistimen. En muista sen mallia, mutta se on sellainen sinínen/kiiltävän harmaa (bassolle on oma punainen vastaavan näköinen)
Ja ne tekstit näkyvät tosi huonosti niistä säätöpyöristä.

Se oli pätevä peli pathfinderi 15R:n (oma reverb+sääd tremolo)kanssa.Sillä sai jonkinlaistoa säröa aikaiseksi ja sitten siinä oli delay+chorus.Vaikutti aluksi aivan mahvalta vehkeeltä.

Mutta tuon mallintavan kanssa mielestäni on jäänyt vähän turhaksi. Siinähän on suunnilleen vai peräti täysin samatsamat vahvarimallinnokset + efektit kuin ad30vt vahvistimessa.
Olen ymmärtänyt(ehkä väärin ) että voxin mallit ovat peräisin Korgilta. Ja vastaavasti Rolandin cubejen tsydeemit ovat Boss-peräisiä?

Eniten olen käyttänyt tuon valven kanssa delay-efektiä, vahvistimesta päälle tremolo+reverb. tai sitten vahvistimesta kaiku, ja tremolo otetaan purkista.Eli tuollaista rautsikkahenkistä soundimaailmaa. Mutta kylläpä ne ovat muutamat säädöt joita tulee käytettyä.
Ja nyt on vielä turhempi kun omistan erilliset delay ja säröpedaalit.( Ei turhaan ole kehuttu tuon Apinan sopivuutta Valvetronixin kanssa.)

Parhaiten tuntuu tuo multiefekti toimivan kun vahvistin on melkoisen puhtaalla ja sitten ruuvailee boxia. Niinhän se on nuitten erillispedaaleidenkin kanssa.Mallintavan säröä kun vielä maustaa multiboxin särölla, ei tule muuta kuin sekasotkua.
Nuo kaiutin/kaappi valinnat aiheuttavat kyllä hymähtelyä, en tiedä olisiko niillä sitten vaikutusta jos vetäisi puihat suoraan ampworkista äänitykseen ?

Olen itsekin miettinyt tuota 1500 Korgia lähinnä vaan sen takia, että olisi muistipaikkoja käytössä,saisi kerran löydetyt hyvät asetuset talteen.
, ja taisi siinä 1500:ssa olla viritinkin ? ja volume pedaali olisi myös kiva. Ja nuita näkyy käytettynkin joskus olevan kaupan.Mutta paljon siinäkin jäis ominasuuksia käyttämättä.

Anteeksi , ei jaksa korjailla kirjoitusvirheitä...
Allekirjoitus_____________ nimen selvennys
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)