Aihe: Delay pedal
1
Rothallar
13.09.2007 14:37:04
Elikkäs olisin etsimässä kohtuu hyvää delay pedaalia jolla olis kiva soitella:P

Tällä hetkellä oon treenaillut sweeppaamista paljon ja ajattelin että olis kiva soittaa sweeppejä delay pedaalin kanssa niin se kuullostais oikealta. ( Tiedät että ei kannattaisi mutta kiusaus on kova )

Eli haluaisin vain pelleillä pedaalin kanssa tietenkin harjottelen sweepit ilman pedaalia myöskin etten olisi ihan avuton kun tosi paikka tulee :D

Kiitos hinta sais olla korkeintaa 100e
Artist
13.09.2007 14:44:15
Ibanez DE-7 on kelpo ja sen saa alle satasellakin.
"Is she really going out with him?"
Firling
13.09.2007 14:46:55

http://www.thomann.de/fi/digitech_digidelay_bodeneffekt.htm

Tuokin on toimiva vempele. Itse ainakin tykkään.
Sammo
13.09.2007 14:58:45
Kiitos hinta sais olla korkeintaa 100e

Oma kokemus on että delaypedaalit ei toimi ennen säröä (Line6 DM, Korg Dynamic Echo, Ibanez PUE-5), eli jos säröt otetaan vahvistimesta niin kannattaa kokeilla meneekö rumasti ruvelle.

Vanhoja räkkiprosessoreja saa hyvällä onnella tuohon hintaan, niitäkin kannattaa miettiä.
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
McNulty
13.09.2007 15:08:11
Oma kokemus on että delaypedaalit ei toimi ennen säröä (Line6 DM, Korg Dynamic Echo, Ibanez PUE-5), eli jos säröt otetaan vahvistimesta niin kannattaa kokeilla meneekö rumasti ruvelle.

Niin no... toimii ja ei toimi. Pikemminkin sanoisin että "tykkään" tai "en tykkää", meinaan kyllähän ne toimivat. Kuulostaa vain todella paljon erilaiselta. Hi-gain osastolla ei varmastikaan kuulosta hyvältä, mutta miedommilla gaineilla voipi olla kivakin kun ne delayn "hännät" ajetaan puhtaana vaffariin ja etuasteessa korostuvat ja säröytyvät kevyesti.

Riippuu siis monesta, miten kannattaa käyttää. Itselläni on kyllä kovin usein delay vahvistimen FXLoopissa, eli tulee vasta etuasteen ja säröjen jälkeen.

Vanhoja räkkiprosessoreja saa hyvällä onnella tuohon hintaan, niitäkin kannattaa miettiä.

Räkkimallin vempaimissa vain ongelmaksi muodostuu ohjattavuus, eli vaativat yleensä midilankun tms. Pedaalimallinen on siitä näppärä että sen saa päälle ja pois ilman suurempia vippaskonsteja tai räkkiläjän vieressä kyhnäämistä (jollei ole jotain kontrolleria laitteelle).

Digitech DigiDelay on monipuolinen. Sen useista eri moodeista löytyy kyllä nopeasti miellyttäviä soundeja ja se on hinnaltaan alle 100e.
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin!
Sammo
13.09.2007 15:25:23 (muokattu 13.09.2007 15:27:53)
Niin no... toimii ja ei toimi. Pikemminkin sanoisin että "tykkään" tai "en tykkää", meinaan kyllähän ne toimivat. Kuulostaa vain todella paljon erilaiselta. Hi-gain osastolla ei varmastikaan kuulosta hyvältä, mutta miedommilla gaineilla voipi olla kivakin kun ne delayn "hännät" ajetaan puhtaana vaffariin ja etuasteessa korostuvat ja säröytyvät kevyesti.

Mun kokemus noista kolmesta delaysta on että kun signaali ajetaan digitaalidelayn läpi, ja tämä signaali säröytetään, tuloksena on digitaalisäröä muistuttava lopputulos. Oma veikkaus on että se johtuu noiden laitteiden AD-DA muuntimista ja niiden laadusta. Toisaalta joku voi tykätä tuosta lopputuloksesta, mutta mua se häiritsee ilman mitään rajaa. Ja jos jollain on muita kokomuksia muiden tai samojen laitteiden kanssa, niin mielellään kuulisin siitä ...

Mutta tuo sun pointti on muuten oikea ja pätee samalla tavalla kompressorin ja delayn järjestykseen.

Räkkimallin vempaimissa vain ongelmaksi muodostuu ohjattavuus, eli vaativat yleensä midilankun tms. Pedaalimallinen on siitä näppärä että sen saa päälle ja pois ilman suurempia vippaskonsteja tai räkkiläjän vieressä kyhnäämistä (jollei ole jotain kontrolleria laitteelle).

Tuokin on totta ... tosin mun Yamahan FX900:a on bypass-kytkin jota voi ohjata kanvanvaihtajalla. Myös ART:in DR-X:ssä oli sama ominausuus.
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)