Aihe: Treble boostereista
1
PeeJii
13.09.2007 12:15:35
Mielessä käväisi hullu(?) ajatus jonkunlaisen treble booster-pedaalin hommaamisesta kun käytössä on kuitenkin voxac30+keinokuorma. Tarkoituksena olisi saada aikaan reipasta juurimusiikkia ja rytmipluusia vaikkapa tyyliin Rory Gallagher. Eikä haittaa jos pääsisi Brian May-säröillekin.

Nämä pedaalit on mulle vaan tuntematon alue. Kysymyksiä satelee mieleen enemmänkin: lisääkö se kohinoita huomattavasti, vierastaako se muita pedaaleita ja mikä olisi paikka signaaliketjussa, toimivatko ne kunnolla vain vintageparistoilla. Onko merkkisuosituksia.

Ja onko ne vain historiaa ja olisi parempi unohtaa koko asia. Kaikki palaute on tervetullutta.
Iron Horse
13.09.2007 15:14:18
Paikka sama kuin overdriveillä, eli vahvistimen eteen vaan. Ainoa mikä tulee mieleen, on MI Audion Boost'n'Buff, jossa on myös bufferi(kun buusti pois päältä), ja pienemmillä tehoilla se toimii tavan buustina:
http://www.miaudio.com/BNB1.htm
More is more. Blackmore. http://www.youtube.com/watch?v=HOVK4Q4jMhg&mode=related&search=
saastara
13.09.2007 15:17:56
Helsingin Musamaailmasta löytyy ainakin pedaalit (valmistajaa en muista) Germanium ja Germanium+.. Ovat käsittääkseni nuo juurikin tuommoisia treble buustereita.. Riffissä muistaakseni tuota Germanium+ hehkutettiin jonkin verran.. Toisaalta sitten, mitä tuotetta Riffissä ei hehkuta..? :p
Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima!
htm
13.09.2007 16:29:48

Trebleboosterit on rakenteeltaan niin yksinkertaisia, että 120+ euroa sellaisesta on silkkaa rahastusta. Kannattaa varsinkin tämmösessä yksinkertasessa vehkeessä harkita itse tekemistä tai askartelutaistoisella kaverilla teettämistä. Osat maksaa pitkälti alle 30€ ja aikaa menee kolvailuun vartti ja kotelon poraamiseen toinen mokoma.

Kokeile googlettaa vaikka treblebooster tai rangemaster schematic.

Itse olen värkännyt juurikin tuon kuuluisan rangemasterin, joka on aika napakka peli!
gator
13.09.2007 19:58:44
http://www.effektpedaler.dk/product … product=1618&sub=259&page=1 kaveri toi tommosen köpiksestä. Ihan törkysen hyvä peli. Ajattelin soolobuustiks yms tuota alunperin mutta kävi niin että tuo on koko ajan päällä.
Heleyttää soundia mukavasti ja buustiakin löytyy riittävästi.
Eikä ole spekseihin nähden hinnalla pilattu.
saastara
13.09.2007 20:30:45
Itsellä on aina jäänyt hivenen hämärään, mitäs nuo värkit oikeastaan tekevät.. Nimi toisaalta on aika itsestäänselvä.. Nuo siis hieman buustavat signaalia ja kirkastavat pikkuisen yläpäätä..? :D
Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima!
Exhausted
13.09.2007 20:44:53

Toisaalta sitten, mitä tuotetta Riffissä ei hehkuta..? :p

Niitä, mitä ei lehden sivuilta ole löytynyt :)

Mutta asiaan: Trebleboosterin asian voi ehkä ajaa myös eq- tai overdrive-pedaali, joita kannattaa ehkä kokeilla, jos se oma juttu löytyisi helpommasta ja monipuolisemmasta vehkeestä. Ellei sitten puristisuus ole se juttu :)
Consciousness Removal Project - mikseri.netin viikon 37/07 biisivalinta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)