Aihe: Boostaava delay-pedaali
1
Kyröjoki
08.08.2007 22:17:56
Nyt olisi hakusessa pedaali josta saa yhdellä polkaisulla päälle volumeboostin ja delayn. Eli efektilenkissähän tätä olisi tarkoitus käyttää ja polkaista päälle soolojen ajaksi. Multiefektivehkeillähän tämä toki onnistuu mutta mikähän olisi 0 - 300 euron haarukkaan asettuva hyvälaatuinen laite millä tämän saisi toteutettua?
msm40
08.08.2007 22:19:43 (muokattu 08.08.2007 22:21:30)
Nyt olisi hakusessa pedaali josta saa yhdellä polkaisulla päälle volumeboostin ja delayn. Eli efektilenkissähän tätä olisi tarkoitus käyttää ja polkaista päälle soolojen ajaksi. Multiefektivehkeillähän tämä toki onnistuu mutta mikähän olisi 0 - 300 euron haarukkaan asettuva hyvälaatuinen laite millä tämän saisi toteutettua?

EHX:n Deluxe Memory Man. Löytyy kaipaamasi ominaisuudet ja lisäksi chorus/nauhakaikuemulaattori. Pirun hyväsaundinen laitos. Hintaa en ulkoa muista mutta taitaa jäädä alle 200 euron.
All you really need is your imagination... And a Tele...
0101986
08.08.2007 22:23:29
Tech 21 Boost D.L.A. Hinta noin 185e.
biibob
08.08.2007 23:38:05
EHX:n Deluxe Memory Man. Löytyy kaipaamasi ominaisuudet ja lisäksi chorus/nauhakaikuemulaattori. Pirun hyväsaundinen laitos. Hintaa en ulkoa muista mutta taitaa jäädä alle 200 euron.

Vieläkös tätä laatikoa on saatavilla Suomeen? Ainakin jotenkin olisi sellainen kuva, että osat kaupoista ovat ottaneet tuotteen pois varastosta ja tilaamallakaan ei enää saa.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
Fortune
09.08.2007 08:47:03
Vieläkös tätä laatikoa on saatavilla Suomeen? Ainakin jotenkin olisi sellainen kuva, että osat kaupoista ovat ottaneet tuotteen pois varastosta ja tilaamallakaan ei enää saa.

Näinhän se on. Tilalle on tulossa uusi Stereo Memory Man, jossa ainakaan kuvan perusteella ei ole level-säätöä:

http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp … reo%5FMemory%5FMan%5Fwith%5FHazarai

Muutenkin tuo Memory Manin level-säätö ei ole mikään joka paikkaan paras boost-toiminto, se vetää signaalin aika kivasti lisäsärölle ja kaikkiin tarkoituksiin tämä ei varmasti sovi. Mutta jos tykkää, niin käytettynä vain etsimään, onhan tuo pedaali tuon boost-toiminnon lisäksi yksi parhaista delay-pedaaleista ikinä.
Look behind you, a three-necked guitar!
Barry White, I won't let you Barry White
Alpertti
09.08.2007 10:14:05

Uraltonen sivuilla näyttäis vielä olevan myynnissä tuo kapistus. Itse tosin ostin viime syksynä satasen halvemmalla. :)
PIM
09.08.2007 11:26:27 (muokattu 09.08.2007 11:29:54)
Muutenkin tuo Memory Manin level-säätö ei ole mikään joka paikkaan paras boost-toiminto, se vetää signaalin aika kivasti lisäsärölle ja kaikkiin tarkoituksiin tämä ei varmasti sovi. Mutta jos tykkää, niin käytettynä vain etsimään, onhan tuo pedaali tuon boost-toiminnon lisäksi yksi parhaista delay-pedaaleista ikinä.

Mites kun mulla on sellainen muistikuva, että level-säätö vaikuttaa myös vaikka itse delayosasto on kytketty pois päältä. Pystyykö joku parempi muistinen sanomaan kuinka asia on, vai pitääkö mun kaivaa MM jostain komeron perukoilta ja testata?

Lisäys:
Ketään hintapoliiseja paikalla? Mikä olis sopiva myyntihinta käytetystä Memory Manista?
Fortune
09.08.2007 11:44:50 (muokattu 09.08.2007 11:49:37)
Mites kun mulla on sellainen muistikuva, että level-säätö vaikuttaa myös vaikka itse delayosasto on kytketty pois päältä. Pystyykö joku parempi muistinen sanomaan kuinka asia on, vai pitääkö mun kaivaa MM jostain komeron perukoilta ja testata?

Lisäys:
Ketään hintapoliiseja paikalla? Mikä olis sopiva myyntihinta käytetystä Memory Manista?

Menisin väittämään, että Deluxe MM:ssä ei näin ainakaan ole, mutta nyt kun mainitsit, niin pitää kyllä testata illalla treeniksellä.

Itse olen ainakin käyttänyt tuota aikanaan sooloissa boostaamaan ja kyllä se siten mielestäni toimi, ts. kun polkaisin delayn päälle, pedaali boostasi signaalia.

Tai sitten ymmärsin väärin, tarkoititko kenties sitä, että kun delay-ajan tai blendin vääntää nollille (ts. delay on "pois päältä"), level toimisi? Näinhän homma kyllä on, tuo level on ihan vain kokonaisulostulon voimakkuus, toistojen tasollehan on oma blend-säädin.

Hintataso näyttää tätä nykyä olevan 200 euron paremmalla puolella, mutta kunhan tuo hype valmistuksen lopettamisen tiimoilta laantuu, niin eiköhän noita siihen vanhaan 120-150 euron hintaan pitäisi irrota. En minä tällaisesta kyllä enempää maksaisi, kyseessä on kuitenkin vain delay-pedaali :)
PeeJii
09.08.2007 12:15:08 (muokattu 09.08.2007 14:43:45)
Nyt olisi hakusessa pedaali josta saa yhdellä polkaisulla päälle volumeboostin ja delayn.

H&K:n replexillä tuo ainakin onnistuu hienosti. M-netin torilla on yksi vähän hintahaarukan yli myynnissä (350,-). Vielä kun vaihtaa laitteeseen ECC82 putken ja laittaa reverbin nollille, saa reverb-namiskasta puhtaan buustin ja muista painikkeista yhden tai kahden toistopään delayn + boostin.

Eli käytössä on siis ohitussoundi, boost, boost+1toistopään delay, boost+2toistopään delay.

Varsinkin ECC82-putkella buustista saa todella värittymättömän. Originaaliputki "lämmittää" soundia. Ja vintagefactor-namiskasta saa haluttaessa analogisemman oloisia sävyjä.

Lisäksi erillisillä volume ja drive -säätimillä saa vielä buustin määrän lisäksi hienosäätöä.
Artist
09.08.2007 13:27:34
Hintataso näyttää tätä nykyä olevan 200 euron paremmalla puolella, mutta kunhan tuo hype valmistuksen lopettamisen tiimoilta laantuu, niin eiköhän noita siihen vanhaan 120-150 euron hintaan pitäisi irrota.

Ei kai noista kukaan käytettynä 200 euroa maksa? Uusien (eli jäljellä olevien, siis ilmeisesti) hinnat näyttävät siinä päälle, mutta viimeisin käytettynä näkemäni DMM oli 150, ihan tässä pari viikkoa sitten. Enempää en kyllä itsekään maksaisi...
"I wish life could be Swedish magazines."
Alpertti
09.08.2007 13:29:31

Lisäys:

Kyllä mulla ainakin level -säätö on toimimaton kun kapistus on pois kytkettynä.

Jos nykyisellään joutuu uudesta MM:stä maksamaan 299e, niin sopiva hyvä kuntoisen käytetyn hinta vois olla kenties 180-190e, ehkä? En tiedä tarkkaan kun en ole kauheasti käytettyjen hintoja seuraillut viimeaikoina.
Alpertti
09.08.2007 13:30:27
Ei kai noista kukaan käytettynä 200 euroa maksa? Uusien (eli jäljellä olevien, siis ilmeisesti) hinnat näyttävät siinä päälle, mutta viimeisin käytettynä näkemäni DMM oli 150, ihan tässä pari viikkoa sitten. Enempää en kyllä itsekään maksaisi...

Okei, ehdit ensin. Korostan, en ole hintoja seuraillut, joten toi hinta-arvio voi pitää paikkaansa...
Fortune
10.08.2007 11:38:50

Perustin arvioni yleiseen myyntihintatasoon, yli 200 euroa tuntuu useimmiten olevan pyyntinä.

Toivottavasti kukaan ei maksa moisia summia ja ihan hyvä, että joku vielä myy noita käypäänkin hintaan. Omastani maksoin muistaakseni 110 euroa.
Märzä
26.08.2007 13:02:36

H&K:n replexillä tuo ainakin onnistuu hienosti. M-netin torilla on yksi vähän hintahaarukan yli myynnissä (350,-). Vielä kun vaihtaa laitteeseen ECC82 putken ja laittaa reverbin nollille, saa reverb-namiskasta puhtaan buustin ja muista painikkeista yhden tai kahden toistopään delayn + boostin.

Eli käytössä on siis ohitussoundi, boost, boost+1toistopään delay, boost+2toistopään delay.

Varsinkin ECC82-putkella buustista saa todella värittymättömän. Originaaliputki "lämmittää" soundia. Ja vintagefactor-namiskasta saa haluttaessa analogisemman oloisia sävyjä.

Lisäksi erillisillä volume ja drive -säätimillä saa vielä buustin määrän lisäksi hienosäätöä.

Kuinka iso buusti siinä Replexissä sitten on? Riittää sooloihin?
Etsitään laulajaa hevibändiin!!!
Dr. Muff
26.08.2007 13:25:37

Lisäys:

Vanhemmissa vaikuttaa level säätö kaiken aikaa, uudemmissa vaikuttaa vain efektin ollessa päällä. Joten molemmat mahdollisuudet on olemassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)