Aihe: Dimebag Wah.
1 2
MarQz
05.08.2007 20:13:39
Jep eli wah wahia olen ostamassa. Oon kyl käyttäny hakuu ja kattellu tekstejä kyseisestä pedaalist mut kysyn silti! Eli kannattasko hankkia dimen signature wah wah pedaali: http://www.thomann.de/fi/dunlop_dimebag_wahpedal.htm
Budjetti on suht niukka eli suositelkaa ihmeessä muitakin mutta alle 200 euroo pitää olla. Tohon oon iskeny silmät koska oon muutenki dimen fanittelija jne :D Mutta kertokaa ny mielipidettä tosta. Kiitos!
losalvaros
05.08.2007 20:22:17
Kannattaa kyllä kokeilla erilaisiakin. Kaikissa Crybabyissä kai on jokin samanlaiseksi tunnustettava soundi, joten se eroaa siten muista waheista. Jos Crybaby ei ole se pakollinen vaihtoehto, mahdollisten ostosten lista on lähes loputon.

Tuon Dime-wahin lisäksi kannattaa kokeilla Bossin mallintavaa (V-Wah), Ibanez Weeping Demonia (WD7), muita Crybabyjä sekä esim. Voxin wahia. Hankala mennä neuvomaan, mutta ainakin kahdessa ensimmäisessä on säätövaraa hyvinkin paljon, joten pelkkään sirkkelöintiin se ei jää. Hintahaarukka näillä on juuri 100-200 euroa.

Tiivistelmä : jos Crybaby ei ole pakollinen, kannattaa olla avoin muillekin vaihtoehdoille ja ennen kaikkea kokeilla kaikkea kiinnostavaa. Pakko kun ei ole ostaa.
"Minä käytin alkoholia ja alkoholi käytti minua"
Räkkipeli
05.08.2007 21:03:20 (muokattu 05.08.2007 21:04:01)
Toi Cry Baby From Hell on ihan jees. Se on vaa tosi vahvasoundinen wahi. Joidenkin mielestä ehkä jo liian semmonen "öky-vahva" wahi. Mut jos tykkää ni mikäs siinä. Toi mallihan on aika sama ku 535Q, mut tossa on vähän pidempi swiippi.

Siun kannattaa mennä testaamaan. Ja jos kiinnostaa niin multa saat sen ehkä ostettua, jos käytetty kelpaa?
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Detox
06.08.2007 12:39:27

Kyllä tuo on ihan mainio peli. Riittävän monipuolinen moneen makuun. Itse etsiskelin sellasta isoa sweeppiä jolla sais hoidettua Dream Theaterin Home biisin riffin, ja tuo oli ensimmäinen jolla moinen lähti. Mitään RMC:tä en ole edes kokeillut mutta perustarjonnasta tuo on kyllä paras mitä itse olen kokeillut. Myös boosteri on ihan kiva ominaisuus.

Mutta kuten varmaan tiedät niin kyllä sitä kannattaa käydä kokeilemassa jossain ennen ostopäätöstä.

D
Mesa 4 Life!
booster
06.08.2007 12:56:13
Dimebag wahi eroaa 535Q:sta ainakin siinä, että DB:ssä on se "fine tune" -potikka, millä voi säätää sitä sweepin yläpäätä. Eli lisää/vähemmän trebleä siinä "varvas alhaalla" -asennossa. DB:ssä on myös ledit, mistä näkee, onko buusti ja/tai wahi päällä.

Itsehän olen jäävi sanomaan, kun tuollainen dime wahi on myynnissä, mutta itse otin tuon mieluummin kuin vaikkapa Budda Wahin, jonka olisin käytettynä saanut samaan hintaan.
bfoc
06.08.2007 17:41:00
Suosittelen Ibanezin Weeping Demonia. Varsin monipuoliset säädöt ja deep-kytkimen kanssa käy myös matalille vireille. Iban sivulla on aika hyvät demot aiheesta.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
MarQz
07.08.2007 00:32:49
Joo.. Toinen mitä olen ajatellu ni olis se dunlopin classic crybaby. (mitä Hammettkin käyttää). Metallicaa kun tullaan paljon soittelee varmasti. Ja ei mitenkään ole pakollinen cry baby olla. Mutta tohon iski silmät ;)
Skebaristi
07.08.2007 01:01:05

Joo.. Toinen mitä olen ajatellu ni olis se dunlopin classic crybaby. (mitä Hammettkin käyttää). Metallicaa kun tullaan paljon soittelee varmasti. Ja ei mitenkään ole pakollinen cry baby olla. Mutta tohon iski silmät ;)

Eikös Kirk käytä sitä überkallista dunlopin räkkiwahia?
Möö
MarQz
07.08.2007 11:00:49
Eikös Kirk käytä sitä überkallista dunlopin räkkiwahia?

Mun mielest se käyttää tota :
http://www.thomann.de/fi/dunlop_crybaby_classic_wahpedal.htm
McNulty
07.08.2007 11:10:38
Ihan se ja sama mitä Kirk käyttää... ei meistä kukaan kuitenkaan kuulosta häneltä. Itselläni oli aikanaan 535Q joka oli ihan passeli waakku muuten, mutta sen lyhyt on/off-tyylinen liikerata ja toiminta ei soveltunut juuri muuhun kuin Amorphis-tyyliseen tasatahtiseen poljentaan.

Myin ko. vermeksen ja ostin frendiltäni tuon DB01:n joka oli aavistuksen parempi. Vähän parempi tuntuma tossun alla ja miellyttävämpi toiminta, vaan eipä sekään autuaaksi tehnyt. Tällä hetkellä kyseinen värkki kerää pölyä vaatekaapin hyllyllä. Miulle kun tuo wahi on vähän sellainen "once in a lifetime"-tyylinen efekti, eli käytän todella harvoin.

Totuuden nimissä pitää kuitenkin mainita että Teesen waakkuun ajattelin sijoittaa seuraavaksi jos/kun wahia tarvitsen. Kahta olen kokeillut ja ne ovat olleet varsin mainioita. Nimenomaan sellainen malli missä EI OLE kymmentä eri potikkaa ja nuppia joita käännellä ja väännellä kuvitellen saavansa paremman tai sopivamman soundin. Simppeli härveli riittää minulle, ilman ylimääräisiä vipstaakeja. Hyvä soundi on kiinni laitteesta, ei sen säädöistä ja säädettävyydestä... ts. lootassa voi olla vaikka 15 namiskaa ja silti huono perussoundi.
Miksi olla vaikea, kun pienellä vaivalla voi olla mahdoton!
Detox
07.08.2007 12:18:51

Joo kuten jo itsekin aiemmin maitsin RMC (http://www.realmccoycustom.com/) wahit vois olla ainakin kokeilemisen arvoisia. Muistaakseni tuota Wizzardia (http://www.realmccoycustom.com/WIZARDWAH.htm) on kehuttu toimivan hyvin High-gain ympäristössä. Tosin sokkona en kyllä mitään ostais.

D
Mesa 4 Life!
Dr. Muff
07.08.2007 12:26:10
Totuuden nimissä pitää kuitenkin mainita että Teesen waakkuun ajattelin sijoittaa seuraavaksi jos/kun wahia tarvitsen. Kahta olen kokeillut ja ne ovat olleet varsin mainioita. Nimenomaan sellainen malli missä EI OLE kymmentä eri potikkaa ja nuppia joita käännellä ja väännellä kuvitellen saavansa paremman tai sopivamman soundin. Simppeli härveli riittää minulle, ilman ylimääräisiä vipstaakeja. Hyvä soundi on kiinni laitteesta, ei sen säädöistä ja säädettävyydestä... ts. lootassa voi olla vaikka 15 namiskaa ja silti huono perussoundi.

RMC3 vaatii käyttäjältään näkemystä ja kestää aikansa hahmottaa miten saa ulos haluamansa soundin. Se ei ole mikään 30min homma. Ominaissoundi toki kuuluu läpi kaiken aikaa ja on tuossa kuten muissakin Teesen waheissa erinomaisen hyvä. Se että saako tosta säädettävyydestä kiistatonta etua on toinen juttu. Se on hyvä apu jos käyttää eri vahvistimia tai kitaroita jotka kuitenkin vaikuttavat huisisti lopputulokseen. Mulle riittää se yksi tietty soundi. Kolmas Teese menossa ja hyvin ovat kaikki potkineet.
McNulty
07.08.2007 12:40:05
RMC3 vaatii käyttäjältään näkemystä ja kestää aikansa hahmottaa miten saa ulos haluamansa soundin. Se ei ole mikään 30min homma.

Sama juttu se on 535Q:n ja DB01:n kanssa myös. Tässä tullaan juuri siihen, että toiset haluavat wahilta paljon kaikkea ja se on aktiivisessa käytössä. Toisille siis wah on samanlainen efekti kuin minulle on delay. Käytän paljon ja toivon delaylta paljon. Samaa en kuitenkaan voi henk.koht. sanoa wahista, jota harvemmin käytän. Meikäläiselle siis riittäisi se, että lyön sen ketjuun ja soitan, ilman että tarvitsee hakea rangea ja frekvenssiä kissojen ja koirien kanssa. Siksipä tuo Teesen RMC1 olisi minulle se oikea värkki... tai picture. Kummankin soundista diggailin enemmän mitä tuosta multisäädettävästä DB01:stä.

Ominaissoundi toki kuuluu läpi kaiken aikaa ja on tuossa kuten muissakin Teesen waheissa erinomaisen hyvä.

Tämä onkin se juttu, mikä erottaa jyvät akanoista. Nimenomaan Dunlopissa ei sellaista "ominaissoundia" kovinkaan selkeästi ole kuultavissa. Se värittää aika paljon soundia, muutenkin kuin wahin filtteröidessä.

Se että saako tosta säädettävyydestä kiistatonta etua on toinen juttu. Se on hyvä apu jos käyttää eri vahvistimia tai kitaroita jotka kuitenkin vaikuttavat huisisti lopputulokseen. Mulle riittää se yksi tietty soundi. Kolmas Teese menossa ja hyvin ovat kaikki potkineet.

Jep. Itse käytän eri kitaroita kyllä, mutta vahvistin on aika usein sama (ainakin toistaiseksi). Silti uskon siihen, että se yksi hyvä wah-soundi pelittää monessa paremmin kuin 14 "sinnepäin"-soundia. RMC1 osuisi juuri tuohon 200e budjettiin joka aloittajallakin oli mielessä. Se on simppeli, toimi loistavasti puhtailla ja rock-säröillä... ja kyllä se siellä hi-gain osastollakin toimi. Toisin kuin DB01:n kanssa, sitä joutuu kyykistyyn lattialle kun haluaa hyvän soundin puhtaille ja sitten taas hyvän soundin hi-gain osastolle. Siitä ei nimenomaan löydä kovinkaan helpolla sitä YHTÄ HYVÄÄ jonka RMC1 tarjosi suoraan ilman kikkailuja ja näpräilyjä.
MarQz
07.08.2007 13:45:19 (muokattu 07.08.2007 13:47:17)
No täytyy harkita tota RMC:tä sitte. Harmi vaa ku thomannis ei niit oo ku sielt tilataa muutaki. Olisko linkkiä johonki paikkaa mis olis tarjol?

Tosin Kyl se wah - pedaaleiski on huomattu et toiset tykkää toisesta , toiset toisesta. Että kyl pitäs varmaa testata eka. Mut perkele ku ei oikee oo mahollisuutta täs
McNulty
07.08.2007 13:46:59
No täytyy harkita tota RMC:tä sitte. Harmi vaa ku thomannis ei niit oo ku sielt tilataa muutaki. Olisko linkkiä johonki paikkaa mis olis tarjol?

www.customshop.fi ja sieltä vasemmalta valikosta Wah-wah. Hinta 205e.

Ovat vain juurikin loppu... kannattaa tiedustella milloin tulossa lisää, jos on tulossa lainkaan.
http://www.custom-sounds.com/epages … 22274159fa3d3d0687+FI/products/1739
Räkkipeli
07.08.2007 14:11:18 (muokattu 07.08.2007 14:14:07)
Selosteessa näyttäis olevan huomioitavaa, että tuo RMC1 ei sovi oikein humppareiden kanssa.

Onkos kellään kokemuksia sitten tosta Wizard Wahista?

http://www.custom-sounds.com/epages … c8274159fa3d3d067b+FI/products/1830
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
MarQz
07.08.2007 14:31:37
mul sattuu just olee humpparit :D
McNulty
07.08.2007 15:03:01
Selosteessa näyttäis olevan huomioitavaa, että tuo RMC1 ei sovi oikein humppareiden kanssa.

Ihan hyvin se on toiminut tuossa kaverilla hänen hevirenkutuksissa... eikä hällä muita olekaan kuin humbuckereilla varustettuja soittimia. Toinen vieläpä 7-kielinen A-vireinen vimpain.

Onkos kellään kokemuksia sitten tosta Wizard Wahista?

Valitettavasti oma kokemukseni rajoittuu tuohon ykköseen ja pictureen.
Detox
07.08.2007 21:09:42

Tulipa vaan mieleen että t-kaupasta saat myös ihan perus Crybabyn johonkin alle 80€ hintaan ( http://www.thomann.de/fi/dunlop_cry_baby_gcb95.htm ). Eipä ole ihan hirvittävä sijoitus tuokaan jos ensimmäistä Wahia on ostamassa. Itselläni pari tuollaistakin (toinen vuodelta '90 ja toinen '00) ja nekin toimii ihan kivasti vaikka mihin musaan. Eipä sitä turhaan mainosteta "klassikkona". Sanoisin että on aika hyvä vaihtoehto sekin jos ei oikeein vielä tiedä mitä siltä wahilta odottaa/hakee. Ompahan sitten jotain vertailukohtaa jos haluaa ostaa kalliimpia vehkeitä.

Just throwin' in my 10 cents
Mesa 4 Life!
Lancelot
07.08.2007 21:47:35
Tulipa vaan mieleen että t-kaupasta saat myös ihan perus Crybabyn johonkin alle 80€ hintaan

Toi on kyl jo loisto vehje ainakin mun mielestä. On tullu soitettua tommosella, varsinkin cleanilla tosi retro saundi!. Oon vähä sitä mieltä et jos ei waakuttelu yleisesti suju niillä dunlop -polkimien lyhyeillä liikeradoilla niin tuskin asia loppujen lopuksi paranee niillä yli 200e. waheilla
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)