Aihe: Uutta mikkiä Jackson DK2S:ään
1
Alphie
01.08.2007 00:46:53 (muokattu 02.08.2007 20:28:23)
Heips!

Olen ajatellut vaihtaa tuota alkuperäistä Duncan Designedin tallahumpparia johonkin toiseen vahvempien pinch harmonicien ja paremman demppisaundin toivossa. Kyselisin siis kokemuksia siis ainakin seuraavista mikeistä stratopohjaisessa kitarassa:

SD SH-13 Dimebucker (tässä erityisesti kiinnostaa, onko Dimebucker oikeasti niin "hifi" sooloilessa kuin soundclipit sivuilla antaa ymmärtää)
SD SH-8 Invader
SD SH-6 Duncan Distortion
Bill Lawrence L-500XL
Dimarzio X2N
Dimarzio Tone Zone

Dimarziot on vielä tutkimatta. Musiikki, jota tällä mikillä tullaan soittelemaan on siis jotain siellä grungen ja alternative metallin paikkeilla. Tällä mikillä ei tarvitse clean-saundeja irrota.

Ehdotelkaa!
KUNU
01.08.2007 00:56:44 (muokattu 01.08.2007 00:57:11)
Dimarziot on vielä tutkimatta. Musiikki, jota tällä mikillä tullaan soittelemaan on siis jotain siellä grungen ja alternative metallin paikkeilla. Tällä mikillä ei tarvitse clean-saundeja irrota.

Ehdotelkaa!

Dimarziolta löytyy ainakin Dimebuckerin kaltainen mikki, kovalla ulostulolla, eli X2N. Löytyy www.dimarzio.com sivuilta tai sitten esim. Thomanilla: http://www.thomann.de/fi/dimarzio_dp102f.htm (värikartta näkyy Dimarzion kotisivuilla).
Tätä mikkiä käyttää esim. Diablon Raineri ja moni muu hevi mies. Itse kokeilin ja hyvältä se kuulosti, jopa liian heviltä minun makuun.
Ja hinta on todellakin paljon halvempi kuin tuossa Dimebuckerissa.
Kannattaa kokeilla!
Alphie
01.08.2007 11:26:22
Noissa molemmissa (Dimebucker ja X2N) epäilyttää edelleen se, että ovatko molemmat sellaisia hifejä ja tavallaan kliinisiä soittaessa yksittäisiä ääniä? SD:n ääninäytteiden perusteella esim Invader olisi huomattavasti räkäisempi jo.

Olenko aivan hukassa? :D
anssopikasso
01.08.2007 11:44:16
Ääneni annan Dimebuckerille. Istuu meikällä kahdessa kepissä kiinni, ja on tullut jäädäkseen.

Jos kerta kunnon demppisaundia etit ja pinchit pitäs kuulua niin pistä dime kiinni, et tuu katumaan.

Dime taitaa olla ainakin yks ruudikkaimmista, ellei ruudikkainkin passiivimikki, ja vihjaistaanko tämänverran että jos emg:n 81 ja 85 sai lähtä dimen edestä niin ei siitä ainakaan teho lopu kesken.

Sitäpaitsi onhan siinä maailman hienoimman keskuudesta poistuneen kitaristin nimmari kiinni.
Paviaanit runkkaa ja rallattaa!
Pehvanssi
01.08.2007 11:49:26
Toi X2N on hmm sanoisinko kuulas soundiltaan. Eikä se kliininen ole mielestäni. Ite tykkään. Dimebuckerista ei oo kokemusta.
Dacatch
01.08.2007 11:52:50
X2N kirkuu kyllä pinch harmoniceissa, ja demppisoundikin on parhautta. Dimebucker taas on mielestäni melko rumasoundinen mikki. Pitkään on pitänyt hommata tallaan X2N, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi.
Jos jotakuta kiinnostaa Washburn N2, olisin halukas vaihtamaan sen johonkin. Pikaviestiä, jos haluat vaihtaa kitarasi, jota EI ole varustettu floikalla!
Räkkipeli
01.08.2007 21:59:50
Dimebucker on kova, mut mun mieleen on vielä enemmän tuo Bill Lawrence. Sillä saa ihan helvetin hyvin harmonikit esiin.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Alphie
01.08.2007 22:04:33
Mistäs tota Bill Lawrencea muuten sais järkevällä toimitusajalla?
Alphie
02.08.2007 20:30:19
Entäs Dimarzio Tone Zone sitten? Riittääköhän potku? Saattaisi olla mukavan kuuloinen, kun tuohon Jacksoniin laittas niin vähän tasapainottus sellainen tietynlainen riipivyys?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)