bliikki 29.07.2007 15:48:24 | |
---|
Kaadoin kotelossa olleen lespani ja nyt vituttaa. http://koti.mbnet.fi/mika_j/lespa.jpg Voiko tuolle tehdä mitään? Ei liene halpaa lystiä korjauttaa tuota jos sitä ylipäätään voi korjata :( "Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?" |
McNulty 29.07.2007 15:50:43 | |
---|
Asiantuntevalle kitarasepälle vain ja siitä tulee entistä ehompi. Hyvin korjattuna et edes huomaa että lapa on kärsinyt vahinkoa. Huomenna soitto esim. Ruokankaalle ja kitara kuntoon. Selvitä myös korvaako kotivakuutus tai jos sulla on erikseen soittovehkeille jonkinlainen vakuutus olemassa. |
IhmeHeebo 29.07.2007 15:51:08 | |
---|
Otan osaa, kyllä tosta aika kallis voi tulla. Sydäntä raastava näky When a Man Lies He Murders
Some Part of the World
These Are the Pale Deaths Which
Men Miscall Their Lives
All this I Cannot Bear
to Witness Any Longer
Cannot the Kingdom of Salvation
Take Me Home...
...And Justice For All |
Joees 29.07.2007 15:53:40 | |
---|
Karu on näky mutta kyllä siitä asiansa osaava veikkonen saa soittopelin. Bonecrusherihan tossa jo asiaa höpisi heti alkuunsa. Eikös viidakossa kuulunut sellanenkin sananlasku kuin jotta ei se oo LP ellei siitä oo lapa menny poikki. Höhö. Varmastihan tuo vituttelee. Mutta ei se vituttele sen jälkeen kun se on korjattu ja futaa yhtä hyvin kuin aina ennenkin. Ja ei taatusti katkea siltä kohdin enää! Jos siis on osaava äijä sen korjannut. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Oi maamme juoppola synnyinmaa. |
cruel_destiny 29.07.2007 15:53:46 | |
---|
Kaadoin kotelossa olleen lespani ja nyt vituttaa. http://koti.mbnet.fi/mika_j/lespa.jpg Voiko tuolle tehdä mitään? Ei liene halpaa lystiä korjauttaa tuota jos sitä ylipäätään voi korjata :( ai helvetti, pahan näköinen. Korjaaminen ei toisaalta ole vaikeaa, annan muiden kertoa siitä. mutta voimia veli, kyllä se siitä! I eat rice and curry everyday |
bliikki 29.07.2007 15:56:14 | |
---|
Kyllähän tuo vituttaa aivan tajuttomasti. Mutta kiitokset rohkaisevista kommenteista. Pitää Kitarafaktorille (= Harri Kauppila) lähettää postia ja kysellä kustannuksista. Lienee kuitenkin se kaveri jolle tuon vien korjaukseen. Osannee hoitaa homman jos joku. "Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?" |
Bluesmies 29.07.2007 15:56:36 | |
---|
Korjaajalle vain, kyllä tuosta vielä entisen saa. Hieman saattaa joutua pulittamaan, mutta en usko, että tuhottoman kallis. Varmaan parilla sadalla selviää. Tämä siis arvio. |
bATE bASARI 29.07.2007 16:00:01 | |
---|
Onko les paulien lavat yleisestikin heikompia kun on jo kuukauden sisällä kaksi tuollaista tapausta ollut täällä? Nojoo, tuo kohtahan taitaa joka kitarassa olla se heikoin |
Joees 29.07.2007 16:09:33 | |
---|
Onko les paulien lavat yleisestikin heikompia kun on jo kuukauden sisällä kaksi tuollaista tapausta ollut täällä? Nojoo, tuo kohtahan taitaa joka kitarassa olla se heikoin Se lapakulma ilman vahvistuksia tuppaa olemaan kohtuullisen arka iskuille. Sehän nyt käy järkeenkin... Noita tapahtuu. Tollasen fiksauksen jälkeen voi kyllä sanoa että siitä kohti se ei enää poikki mee kovin helposti. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Grabel 29.07.2007 16:18:46 | |
---|
Siististihän tuo on mennyt poikki - tuskin tulee ongelmia korjauksen suhteen. Eikä minun mielestä voi maksaa paljoa -> liimaa väliin ja puristukseen kuivumaan, eikä muuta? Näin pikaisesti vilkaistuna. Teininä oli aikaa, mutta huonot kamat - vanhempana on hyvät kamat, mutta ei aikaa.. |
Joees 29.07.2007 16:20:06 | |
---|
Siististihän tuo on mennyt poikki - tuskin tulee ongelmia korjauksen suhteen. Eikä minun mielestä voi maksaa paljoa -> liimaa väliin ja puristukseen kuivumaan, eikä muuta? Näin pikaisesti vilkaistuna. Ammattimies hyvinkin varmasti myös fiksaa sen lakkapinnan siitä... Monasti saavat niinkin hyvin fiksattua että sitä ei edes huomaa. Tai ei ainakaan kovin hyvin. Tai, kai sille voi sanoo että ei tee lakkapinnalle mitään, liimaa vaan. Vaan en tiiä onko siinä järkeä. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hanok 29.07.2007 16:30:13 | |
---|
Onko les paulien lavat yleisestikin heikompia kun on jo kuukauden sisällä kaksi tuollaista tapausta ollut täällä? Nojoo, tuo kohtahan taitaa joka kitarassa olla se heikoin Tuo lapakulma on tosiaan LP-tyylisissä kitaroissa rakenteellinen heikkous. Koska kaula on tehty yhdestä palasta, puun syyt kulkevat väkisin tuossa kohdassa eri suuntaan kuin itse kaula. Gibson teki jossain vaiheessa Les Pauleja joiden kaulassa oli ns. volute vahvistamassa tuota kohtaa, mutta syystä tai toisesta markkinat eivät pitäneet tästä ratkaisusta, joten siitä luovuttiin. Muut valmistajat kiertävät tuon heikkouden eri tavoin. Joissain lapakulmallisissa kitaroissa lapa on tehty erillisestä palasta joka on liimattu kiinni. Näin puun syyt saadaan kulkemaan haluttuun suuntaan. Myös useasta palasta laminoilla kaulasta saadaan kestävämpi. Yksi vaihtoehto on seurailla Fender-tyyppistä rakennustapaa eli rakentaa lapa ilman kulmaa ja lisätä kieltenohjain. Nämä kaikki tavat voivat periaatteessa heikentää kitaran sointia, mutta käytännössä vaikutukset taitavat olla melko vähäiset. |
Sir Härö 29.07.2007 16:35:48 | |
---|
Kaadoin kotelossa olleen lespani ja nyt vituttaa. http://koti.mbnet.fi/mika_j/lespa.jpg Voiko tuolle tehdä mitään? Ei liene halpaa lystiä korjauttaa tuota jos sitä ylipäätään voi korjata :( Eikäh :( On kyllä surkia näky.. No, sen voi kojjata. Mitenkä tuo lapa muuten onkin irronnut noin 'siististi' jättämättä suurempia röpelöitä? "Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin...
Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin."
-k.sln |
bliikki 29.07.2007 16:42:06 (muokattu 29.07.2007 16:42:40) | |
---|
Pitää vielä vakuutusyhtiöltä kysellä josko kotivakuutus korvaisi jotain. Homma tapahtui siis seuraavasti. Mulla on kitara aina kovassa kotelossa. Se on aina nojaamassa tukevasti kirjahyllyä vasten peittämässä lattiassa olevia kolhuja, mutta tällä kertaa siinä oli bändikaverin basso ja Lespa nojaili seinän ja sängyn kulman välissä. Kuinka ollakaan, lähdin siirtämään hektisissa siivouspuuhissa sänkyä ja kops. "Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?" |
Krice 29.07.2007 16:44:29 | |
---|
Mitenkä tuo lapa muuten onkin irronnut noin 'siististi' jättämättä suurempia röpelöitä? Lue edellinen viesti. Puun syyt menevät tuohon suuntaan yhdestä palasta rakennetussa kaulassa eli lohkeaa kyllä aika helposti jos tuohon kohtaan osuu isku. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
Starlia 29.07.2007 16:46:02 | |
---|
Harmi juttu :( Tosimies löisi vain naulalla kaulan kuntoon :) |
Twinkle 29.07.2007 16:47:26 | |
---|
Harmi juttu :( Tosimies löisi vain naulalla kaulan kuntoon :) muusikko on harvemmin tosimies, joten mitä suuremmalla todennäköisyydellä tuollaiset korjataan parilla siivulla jeesus-teippiä. |
rock-kukko 29.07.2007 16:53:40 | |
---|
juu niihän se albert järvinenkin sano että oli jostain lespastansa saanu kahteen otteeseen lavan poikki. toisella kertaa oli ollu jollain keikkapaikalla liia jyrkät portaat... |
Les Fender 29.07.2007 17:10:47 (muokattu 29.07.2007 17:13:28) | |
---|
Jep, Kauppilalle vaan. On muistaakseni lomalla heinäkuun. Korjaus maksanee satkusta ylöspäin, eli riippuen siittä mitä tehdään. Jos pelkkä liimaus/kasaus riittää ulkonäöllisesti niin jäänee tuonne satkun tienoille. Jos haluaa pintakäsittelyn niin sit khyl maksaa. Itse pyytäisin ensin pelkästään liimauksen ensin ja katsastaisin lopputuloksen ja sit miättisin. Mut, eipä hätää. Soittopelinähän tuo on korjauksen jälkeen ihan yhtä hyvä. Laita sinne laukkuun takaisin ettei lohjenneita palasia huku, ne on korjaajalle arvokkaita. E: Kauppilalle ei kannata lähettää sähköpostia, soita tai käy. Miäs ei välttämättä useasti spostiaan luje. "Living is easy with eyes closed!" |
Rotuvaari 29.07.2007 17:32:20 | |
---|
Itselle kävi täsmälleen sama homma vanhemman Levin-merkkisen akkarin kanssa. Kaatui lattialle ja kräks. Irroitin kielet, vedin kaksikomponenttiliimaa repeämään, annoin imeytyä hieman ja pistin ruuvipuristimilla puristukseen. Seuraavana päivänä otin puristimet pois ja 'vot siinä oli taas toimiva kitara. Tosin jos kyseessä olisi ollut Les Paul, olisin varmaan miettinyt tuotakin hommaa vähän tarkemmin ja hionut + lakannut saumakohdan tasaiseksi. Nyt se on vähän epätasainen, mutta soi kuitenkin ja pitää vireen niin kuin ennenkin. Huhut kirjoittajan pienestä peniksestä ovat suuresti liioiteltuja. |