tarantula 09.07.2007 23:58:31 | |
---|
Mulla on Iban 7kielisessä tosiaan tollanen dimarzu ja kiertää skoben kautta aika kiitettävästi kovilla volilla säröä käyttäessä. Loppuu vasta kun gaini on nollassa. Lisämausteena mainittakoon että Epiphone LP vakiomikeillä ei kierrä samoilla voluumeilla, eikä kaverin 10v vanha washburn. Mitähän tähänkin sitten keksisi. Vaffarina Behringer V-ampire, kaapina samainen 4x12. Neuvoja? |
Iron Horse 10.07.2007 01:40:39 | |
---|
Kuinka lähellä kieliä mikki on? |
tarantula 10.07.2007 10:03:42 | |
---|
Niin syvällä kuin menee. Luin näiltä forumeilta, että se saattaisi auttaa vaan ei. Lisäksi kokeilin kaapelia jonka vahvariin menevä pää on shielded, tuloksetta. |
tommiot 10.07.2007 10:06:59 (muokattu 10.07.2007 10:07:54) | |
---|
Onko se siis mikrofonista kiertoa "SKRIIK" kun avaat volapotikan? Että mikki itse poimii vahvistimesta äänen, vai kielet resonoivat vahvistimen kanssa ja tulee sellanen mukava feedback? EDIT: Ihan mikä tahansa mikrofoni kyllä kiertää kovalla volumella ja säröllä. Evolution on kuumempi mikki kuin noi Epin vakiomikit ja muut pistä puhuit, se kiertää myöskin pienemmällä gainilla. |
tarantula 11.07.2007 00:21:47 | |
---|
Onko se siis mikrofonista kiertoa "SKRIIK" kun avaat volapotikan? Että mikki itse poimii vahvistimesta äänen, vai kielet resonoivat vahvistimen kanssa ja tulee sellanen mukava feedback? EDIT: Ihan mikä tahansa mikrofoni kyllä kiertää kovalla volumella ja säröllä. Evolution on kuumempi mikki kuin noi Epin vakiomikit ja muut pistä puhuit, se kiertää myöskin pienemmällä gainilla. Ei ole feedbackia, kunpa olisikin. Se on juuri sitä kun joku raapisi veitsellä lautasta/kynsillä liitutaulua. Ei vaikene vaikka dumppaa kielet kaksinkin käsin. Hiljenee vasta kun vetää volat minimiin. Hieman ratkaisua saatiin tänään, kun kytkin kitaran toisen nupin kautta omaan kaappiin, ja voila vinkuna katosi. oma vahvari on siis 120W mono/2x60W stereo, ja koklasin muuan peaveyn vaffarii 200W vaffarii, ja katos vaan ku vinkunat katos. Voiko olla että vahvari on vain niin tehoton, että kun hujauttaa volaa enemmän, alkaa kierto? |
losalvaros 11.07.2007 18:39:57 | |
---|
...Vaffarina Behringer V-ampire, kaapina samainen 4x12. Tuo on se ongelman ydin. Itsellä ei ole Uli-sedän (kopio)pajan vahvistimista kokemuksia, mutta kohinanvaimennuspedaali (noise reducer NR100) vähentää kyllä kohinaa, mutta aiheuttaa sellaisen kivan piip-häiriöäänen taustalle. Ei nuo halpistrankut kestä noita tehokkaampia mikkejä, varsinkaan kovilla säröillä ja volumeilla. Anteeksi off-topic. "Minä käytin alkoholia ja alkoholi käytti minua" |
tarantula 12.07.2007 23:05:33 | |
---|
Tuo on se ongelman ydin. Itsellä ei ole Uli-sedän (kopio)pajan vahvistimista kokemuksia, mutta kohinanvaimennuspedaali (noise reducer NR100) vähentää kyllä kohinaa, mutta aiheuttaa sellaisen kivan piip-häiriöäänen taustalle. Ei nuo halpistrankut kestä noita tehokkaampia mikkejä, varsinkaan kovilla säröillä ja volumeilla. Tulipa testattua ottaa nupista input gainia pois ja johan alko vinkunat katoamaan. Olivat nääs täysillä ja Evo7 ei nyt ole kuitenkaan aivan tehoton joten... Dilemma tuli siis ratkaistua, ja tasapaino gainin suhteen löydettiin akselilta sustain/kierto. Silti mielessä kävi että josko hommaisi ton ISP Decifierin? |