Aihe: Wah toimimaan..
1
Peku911
04.06.2007 18:32:42
Siis wahinani toimii Dunlopin slash signature crybaby ja vaikka mielestäni asensin oikein kitara ja roland cuben väliin niin ei wahi toimi mutta läpi tulee kyllä.
Mikä on vialla?
Luulen ja toivon, että vika on miehessä eikä wahissa:)
Kiitoksia auttajille jo etukäteen.
esprit de corps
04.06.2007 18:34:00
Öööh, painoitko sitä kunnolla? Siis kunnolla polkaset sinne kärkeen päin.
Vähän niinku muumi.
Peku911
04.06.2007 18:45:57
No joo kyllä mä painoin... Mutta kun tossahan on toi distortion niin ja siinä on volume niin siitä ajattelin että kun mitään ei tapahdu vaikka laittaa päälle ja kääntelee volumea...
Onko toi sit kun se toimii niin kun tavallaan koko ajan päällä vai lähteekö wahi päälle kun lyö sen särön päälle kun minun mielestä pitäs toimia myös cleanilla?
Peku911
04.06.2007 18:48:47
Sori nyt tajusin se pitää runnoa päälle:D:D:D
Peku911
04.06.2007 20:51:29
Mutta nyt on sit toinen ongelma, että kun tossa on toi särö mukana niin toimiiko se ilman että on wahi päällä, koska kun ei ole päällä ei mielestäni vaikuta mitään vaikka laittaa sen niinkun päälle ja sit kun wahi on päällä niin sit ääni tökkii jotenkin todella oudosti?
Ei ole mitään kunnon ääntä vaan tökkivää ja tod. kovalla vaikka aukaisee pedaalin voluumea vain hiukan särö on ihan sama missä asennossa aina sama juttu.
cruel_destiny
04.06.2007 21:03:28
Mutta nyt on sit toinen ongelma, että kun tossa on toi särö mukana niin toimiiko se ilman että on wahi päällä, koska kun ei ole päällä ei mielestäni vaikuta mitään vaikka laittaa sen niinkun päälle ja sit kun wahi on päällä niin sit ääni tökkii jotenkin todella oudosti?
Ei ole mitään kunnon ääntä vaan tökkivää ja tod. kovalla vaikka aukaisee pedaalin voluumea vain hiukan särö on ihan sama missä asennossa aina sama juttu.

siis siinä on särö, joka toimii pelkästään wahin ollessa päällä. järjetön idea mielestäni. miksi muuten ostit vehkeen jota et ollu testannu?
Thomannin piuhalla saat hevivahvarisi clean-kanavaan maukkaan kevytroson.
lehtiju2
04.06.2007 21:21:06
Siis kitarasta päin: ensin säröpedaali, sitten wahi, sitten vaffari? Ja ei toimi?
Peku911
04.06.2007 21:31:55
Ostin siis ton wahin thomannilta sen vuoksi, että siinä oleva wahi on niinkun normi crybaby ja sen särö tulisi vähän muuttamaan rolandin omaa säröä. crybaby classiccia olen kyllä testaillut. Mielestäni myös, jos tuon laitteen särö on oikeasti tehty niin tyhmästi,että toimii vaan wahin ollessa päällä(jota en usko) silloin on outo juttu.
Kyllä se pitäisi toimia aivan pelkälläkin säröllä, koska sen päälle saamiseen on oma "nappulansa" mutta kun kokeilin niin en juurikaan innostunut hirveästä muutoksesta, joten ajattelin, että ei ole päällä ollenkaan, kun ei volumestakaan mitään tapahdu.
Mutta sitten kun lyö samaan aikaan wahin ja särön päälle niin silloin alkaa toi ongelma , eli tökkiminen.
esprit de corps
05.06.2007 04:47:27 (muokattu 05.06.2007 04:48:05)
Äh, humalassa olen, mutta, jotain tuollaista soundia siitä pitäsi cleanilla lähteä;

http://img3.musiciansfriend.com/dba … ia/product/mp3/15/151023_sw95_1.mp3

Jos ei lähde, niin katso miten ne asetukset sulla on. Siinä saa sen wahin tosiaan kokonaan pois päältä, samoin kuin sen särön. Eli ööh sori, ei tajua.
Vähän niinku muumi.
Peku911
05.06.2007 13:46:55
Kyllähän siis toi wahi nyt toimii niinkun pitääkin (JA ON MUUTEN PIRUN HYVÄ) ainakin mun mielestä. Ylhäällä on tossa reilusti ainakin tonea tossa wahissa... Mutta siis nyt se särö siinä että onko kenelläkään ollu kyseistä laitetta tai tietoo, että miten se toimii, koska en voi uskoa että toimis ainoastaan wahin ollessa päällä...
Joees
05.06.2007 16:51:02
Kyllähän siis toi wahi nyt toimii niinkun pitääkin (JA ON MUUTEN PIRUN HYVÄ) ainakin mun mielestä. Ylhäällä on tossa reilusti ainakin tonea tossa wahissa... Mutta siis nyt se särö siinä että onko kenelläkään ollu kyseistä laitetta tai tietoo, että miten se toimii, koska en voi uskoa että toimis ainoastaan wahin ollessa päällä...

Mee ja tsekkaa harmony-centralista nyt hyvä mies. Sieltä löytyy muiden kokemuksia tosta. Tietoa löytyy muualtakin kuin muusinetistä, ainakin jonkinlaista.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
-J.-
05.06.2007 18:10:11
Nyt kun tässä waheista puhutaan niin lainaanpa ketjua omalle kysymykselleni.
Pystyykö wahilla parantamaan P.H. kuuluvuutta/helpottamaan niitten oppimista?
If you're going to hell... Keep going. -Winston Churchill
Lennu
05.06.2007 18:13:37

Nyt kun tässä waheista puhutaan niin lainaanpa ketjua omalle kysymykselleni.
Pystyykö wahilla parantamaan P.H. kuuluvuutta/helpottamaan niitten oppimista?

Ei sillä oikeen pysty. Joudut vaan opettelemaan sen, ei siihen kauaa mene :)
"Joo totta nyt kun mietin matalalla ihmisellä ei ole suuntakuulo niin hyvä ymmärtääkseni." -JPQ
hullu_ukko
05.06.2007 18:16:18 (muokattu 05.06.2007 18:18:08)
Ei sillä oikeen pysty. Joudut vaan opettelemaan sen, ei siihen kauaa mene :)

Lisäksi wah tosiaankin muuttaa melko dramaattisesti vahvistimesta kuuluvaa ääntä ollessaan päällä joten vaikka sillä ne pinchit saisikin kuulumaan paremmin, olisi soundi muuten melko karmiva näin minun mielestäni.

E: Saa kivan omalla tavallaan kivan soundin kyllä leadeihin kun jättää Crybabyn polkimen siihen puolenvälin tienoille.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Paskan hajun määrä on kääntäen verrannollinen nautitun oluen määrään.''-Anal Revenger
Peku911
07.06.2007 21:04:08
Tähän voi kait lisätä, että mites yleisesti toi patterien viennin kanssa on muilla tilanne?
Siis noissa waheissa.
Käytättekö pattereita vaiko seinävirtaa?
Olen kuullut, että jotkut wahit "syö" oikein pattereita, mutta mites muilla on?

Onkos sitten näin, että noi ei vie virtaa kun vahvistin on pois päältä vai onko näin, että ainoa vaihtoehto on ottaa patterit aina pois?
WinterMad
07.06.2007 21:15:36
Aina soiton jälkeen input -jakista piuha pois että patteri ei kulu.
Paskaa paskaa ja vielä kerran paskaa. Ace of spadeskin on ihan v***n paska kappale ja ihan paska laulajakin niillä ja vielä basisti, että kyllähän Iron Maiden maailman paras bändi, 90 maailman parasta kappaletta. -Eräs M.netin käyttäjä.
Iiphii
08.06.2007 00:21:12
Ota aina, kun lopetat soiton input liitännästä johto pois. Ettei jää epävarma olo, vedä myös se outputin johto. Ainakin tuo perus Dunlopin Cry Baby ei kuluta patteria juuri ollenkaan.
HOHO!
kunnasja
09.06.2007 14:33:21
Ota aina, kun lopetat soiton input liitännästä johto pois. Ettei jää epävarma olo, vedä myös se outputin johto. Ainakin tuo perus Dunlopin Cry Baby ei kuluta patteria juuri ollenkaan.

Joo, itellä kesti aikanaan reilun vuoden 1 patteri kun muisti ottaa input-piuhan pois treenien taukoja myöden. Treeniksellä on tietysti helppo käyttää muuntajaakin, mutta jos käyttää patteria aina, oppii varmasti paremmin muistamaan sen piuhan ;) Keikoilla patteri on kätevä, ei tule ylimääräisiä johtoja jalkoihin tallattavaksi. Keikalle voi tietenkin aina laittaa uuden pariston vaikka varmuuden vuoksi, ainakin jos vaihdosta on kulunut yhtään pidempi aika.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)