Aihe: Pedaalit. Erit. Wah.. Asennus.
1
Peku911
19.05.2007 12:31:59
Elikkä olen näissä puuhissa vielä aika tietämätön ja siksi laitankin tämmöstä kyselyä tänne, että jos hankkii Wah pedaalin tai jonkun muunkin niin mitä muita vehkeitä täytyy olla? Siis virtalähde varmaankin kannattaa hankkia, mutta että kannattaako olla myös "moni" jalkavaihtaja tai jtn tommosta.

Kiitos vastauksista.
Lennu
19.05.2007 12:34:54

Toimii kyllä patterillakin. Kitarasta piuha In-reikään ja Out-reiästä vahvistimeen. Very simppel.
Japanilaiset koulutytöt liimaa pihevejä päähän ja komodo syö ne.
Wahi
19.05.2007 12:52:09
Et tarvitse pedaalin lisäksi kuin 2 piuhaa ja pariston. Jotkut pedaalit syövät kyllä pariston todella nopeasti ja silloin on virtalähde parempi. Isot pojat sanovat että jotkut pedaalit kuulostaa paremmalta paristolla, jaa-a, en ole jaksanut vertailla.

Joku muu voi kertoa noista Midilaudoitsa (?) enemmän.
sonata
19.05.2007 13:04:19

Isot pojat sanovat että jotkut pedaalit kuulostaa paremmalta paristolla, jaa-a, en ole jaksanut vertailla.

No sen verran olen ainakin huomannut eroa että Waheissa vaikuttaa todella paljon että käyttääkö patteria vai muuntajaa. Muuntajalla wahissa tulee jotenkin kauhean terävä ääni verrattuna taas että patterilla se on paljon "tasaisempi". Tämmöistä siis minä huomannut :)
hyvää päivää
HeavyMachinery
19.05.2007 14:14:41

No sen verran olen ainakin huomannut eroa että Waheissa vaikuttaa todella paljon että käyttääkö patteria vai muuntajaa. Muuntajalla wahissa tulee jotenkin kauhean terävä ääni verrattuna taas että patterilla se on paljon "tasaisempi". Tämmöistä siis minä huomannut :)

Olet huomannut saman kuin moni muukin :D

Ruskohiili paristolla saa vielä erillaisen soundin kuin alkaali....
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Kiinankeisari
19.05.2007 14:34:42 (muokattu 19.05.2007 14:37:11)
juu, pirkkapatterissa on parempi saundi kuin hyperkalliissa duracellissa. jossain oli muuten fuzz-ääninäytteitä eri pattereilla, ja kyllähän niissä yllättävänkin isot saundierot oli.

edit: http://www.mikepiera.com/samples/duracell2.mp3 tuosta löytyy, ensin Alkaline Duracell (2x), sitten "Cheap General Purpose type" (2x) ja lopuksi taas duracell (2x)
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)