xpeedy 11.04.2007 16:54:12 | |
---|
|
Traditional 11.04.2007 17:02:13 | |
---|
"Ei tiedolla eikä taidolla vaan fiilispohjalta..." |
Puavali 11.04.2007 17:04:22 | |
---|
Jos joutuisit valitsemaan toisen näistä(kuten minä) http://www.thomann.de/fi/peavey_vortex_v_ex.htm http://www.thomann.de/fi/jackson_js30rr_dmb.htm niin minkä ottaisit??mitä eroja näissä on ja kumpi on parempi?? Jackson parempi kun sen bodi on leppää. Toinen jotain basswoodia, joka on ihan huonoa IMO. Jacksonit ovat olleet hyviä pelejä, mitä olen soittanut muutamia. noiden kitaroiden specsit ei sano minulle juuri mitään joten olisi kiva tietä kumpi on parepi/helpposoittoinen.. Helponpisoittoisuus ei selviä kuin kokeilemalla. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |
Jmvk 11.04.2007 17:04:57 | |
---|
Jacksonin. Tuossa Peaveyssa on niin huono tuo talla että ei kitara mahda muutaman kuukauden jälkeen pitää kunnolla virettään. Paitsi jos jätät tallalla vinguttelut ja muut leikit pois. Peaveyssa on myös Jacksoniin verrattuna huonommat mikit. Ehdottomasti siis Jackson. Katottiin joku sellanen "kalevala-filmi", siinä muijat paljasteli itteensä ym. Huomas kyllä että oli suomalaista tekoa; perse paljaana niin siinä on suomalainen leffa valmis. |
tommiot 11.04.2007 17:07:14 | |
---|
Jackson parempi kun sen bodi on leppää. Toinen jotain basswoodia, joka on ihan huonoa IMO. Jacksonit ovat olleet hyviä pelejä, mitä olen soittanut muutamia. Vai että lehmus on yksinkertaisesti ihan huonoa. Voisitko kiitos perustella väitettäsi, mikä sinun mielestäsi tekee lepästä hyvän ja lehmuksesta huonon? Tuollaista Jacksonia testanneena jättäisin kyllä väliin, oli aika halvan tuntuinen... Peaveysta en sano mitään. |
Puavali 11.04.2007 17:09:42 (muokattu 11.04.2007 17:09:52) | |
---|
Vai että lehmus on yksinkertaisesti ihan huonoa. Voisitko kiitos perustella väitettäsi, mikä sinun mielestäsi tekee lepästä hyvän ja lehmuksesta huonon? 1: Saundi 2: Saundi 3: Lehmuksen pehmeys. Tallan ruuvit ovat korkanneet joistain lehmuskitaroista. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |
JuSu 11.04.2007 17:58:46 (muokattu 11.04.2007 18:00:53) | |
---|
Toinen jotain basswoodia, joka on ihan huonoa IMO Niin. Mitä nyt useat Ibanezin Prestige RG:t, jotkut JEMit ja useat muutkin Artist -mallit on tehty basswoodista... Mutta ihan pasnojahan ne on. Ei ne Ibanezilla mitään tiedä. Mutta ihan oikeassahan sä toisaalta olet. Basswood on sun mielestä huonoa. Monien muitten mielestä ei. =) Alkuperäiselle kysyjälle: Jos valinta noista kahdesta pitäisi tehdä, niin Jackson ehdottomasti, mun mielestä. Tosin tuohon rahaan itse ostaisin jotain ihan muuta, mutta nyt ei ollutkaan kyse siitä. Eli mun ääni Jacksonille, pääasiassa tuon tallaratkaisun vuoksi. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
Naanatan 11.04.2007 19:43:49 | |
---|
Niin. Mitä nyt useat Ibanezin Prestige RG:t, jotkut JEMit ja useat muutkin Artist -mallit on tehty basswoodista... Mutta ihan pasnojahan ne on. Ei ne Ibanezilla mitään tiedä. Mutta ihan oikeassahan sä toisaalta olet. Basswood on sun mielestä huonoa. Monien muitten mielestä ei. =) Alkuperäiselle kysyjälle: Jos valinta noista kahdesta pitäisi tehdä, niin Jackson ehdottomasti, mun mielestä. Tosin tuohon rahaan itse ostaisin jotain ihan muuta, mutta nyt ei ollutkaan kyse siitä. Eli mun ääni Jacksonille, pääasiassa tuon tallaratkaisun vuoksi. JuSu Itelläni Ibanez, ja mielestäni hyvä, joten kyllä ne jotain tietää (heh heh?) ja ottaisin Jacksonin |
xpeedy 11.04.2007 23:19:35 | |
---|
|
ekikoo 11.04.2007 23:56:39 | |
---|
....kaverini sanoi että joku oli sanonut että noi V malliset kitarat on epämulavia/hankalia soitta muotonsa vuoksi,joten ajattelin katsoa paria muuta vaihto ehtoa..... En toki sinusta tiedä mutta itse luonnehtisin noita vielä epämukavammiksi. All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
Jmvk 12.04.2007 00:08:07 | |
---|
Katottiin joku sellanen "kalevala-filmi", siinä muijat paljasteli itteensä ym. Huomas kyllä että oli suomalaista tekoa; perse paljaana niin siinä on suomalainen leffa valmis. |
cruel_destiny 12.04.2007 00:10:20 | |
---|
miten musta tuntuu, että tässä ei kitaralta haeta paljoa, vaan ulkonäöltä = mielikuvalta paljon enemmän? Thomannin piuhalla saat hevivahvarisi clean-kanavaan maukkaan kevytroson. |
Dropped C 12.04.2007 00:15:28 | |
---|
Ovathan ne hankalia soittaa. Suosittelen itse Exploreria mielummin suunnikkaan muodoksi. (Toki Gibson Explorer EI ole hevisuunnikas, ne muut on...). Saa kättä tuettua ihan eri tavalla, tämä tälläisen räveltäjän neuvoksi. "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |
spacemonkeyevolution 12.04.2007 10:09:33 (muokattu 12.04.2007 10:10:26) | |
---|
kaverini sanoi että joku oli sanonut että noi V malliset kitarat on epämulavia/hankalia soitta muotonsa vuoksi,joten ajattelin katsoa paria muuta vaihto ehtoa Emmä tiiä, tavallaan ne on henkalempia, tavallaan eivät. Seisaaltaan soittaessa hirveitä eroja tuskin tulee, mitä nyt v-malliset monesti tahtoovat olla hiukka etupainoisia, joka ei ole mikään hyvä juttu mielestäni. Toisaalta taas istuen ns. normimallin ja v-mallin kitaralla on selkeetä eroa. V-mallin kitaraa kun ei vertikaalisessa asennossa voi soittaa mitenkään järkevästi, vaan kun kitaran asettaa jalalle kaula osoittaa yläviistoon. Normissa kitarassa sitten kaula osoittaa suoraan vaakatasossa. Kuvat selventämään 1) V-mallin kitara: http://www.celebrityrockstarguitars … /rhoads_files/randyrhoads_color.jpg (ok, seisooko se tossa vai istuuko, melko sama, mutta kitaran asento istuen melko sama kuin tossa kuvassa) 2) Normi kitara: http://www.jlgtuition.com/SITE_IMAG … ages/Transparent-Holding_Guitar.gif Kumpi sitten on parempi? Varmaankin aika pitkälle tottumuskysymys, mutta molemmista löytyy varmasti puolestaan puhujansa. Itse omaan molemman muotoisia kitaroita ja tietyissä jutuissa istualtaan soittaen tykkään mieluummin soitella V-mallin kitaralla. Vastapainona edelliselle lauseelle sanottakoon, että n.90% ajasta jonka soittamiseen käytän, tapahtuu ihan normi les paulilla. Don't worry, be heavy |
Krice 12.04.2007 15:14:13 | |
---|
Jacksuttimen. Tuon hintaluokan kitaroissa floikat on kauheaa kuraa Tosin sen voi blokata ja floikka voi teoriassa tuoda lisää sustainia. JS30:n sustain on melkein olematon, kitara vaan napsuu kun sillä soittaa, ja mikit on kauheat murolaatikot. Peaveyssä on pakko olla paremmat:) JS30:ssa on tosin käsittämättömän hyvä kaula, sekä soitettavuudeltaan että laadultaan. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
VORTEX 12.04.2007 15:30:55 | |
---|
Itseltä löytyy tuo Peaveyn kitara http://www.thomann.de/fi/peavey_vortex_v_ex.htm En tosin ole mikään ammattimuusikko mutta olen tykännyt soittotuntumasta, helpposoittoinen (tosin jouduin tekemään säätöjä esim. kielten korkeuden suhteen) En tiedä onko itselle sattunut hyvä yksilö mutta pitää vireen, etten sanoisi erittäin hyvin. Joten annan ääneni Peaveylle. Tosin en omaa mitään kokemusta Jacksonin kitaroista. |
Traditional 12.04.2007 15:31:27 | |
---|
Tosin sen voi blokata ja floikka voi teoriassa tuoda lisää sustainia. JS30:n sustain on melkein olematon, kitara vaan napsuu kun sillä soittaa, ja mikit on kauheat murolaatikot. Peaveyssä on pakko olla paremmat:) JS30:ssa on tosin käsittämättömän hyvä kaula, sekä soitettavuudeltaan että laadultaan. Ok, uskotaan asiantuntiaa. mut ainahan Jackson on Jackson ja Peavey Peavey... "Oppilas joka viittasi vaikka ei tiennytkään." "Ei tiedolla eikä taidolla vaan fiilispohjalta..." |
Bald Anus 12.04.2007 15:50:13 (muokattu 12.04.2007 15:52:49) | |
---|
Ovathan ne hankalia soittaa. Suosittelen itse Exploreria mielummin suunnikkaan muodoksi. (Toki Gibson Explorer EI ole hevisuunnikas, ne muut on...). Saa kättä tuettua ihan eri tavalla, tämä tälläisen räveltäjän neuvoksi. Minun mielestäni Explorerilla istualtaan soitto oli mahdottoman hankalaa kun kokeilin, kättä ei saanut oikein mihinkään. Ja tosiaan mieluummin Jackson kun mikään noista B.C. Richeistäkään. EDIT: Ja vielä v-kitaralla istuaan soitosta, että onhan se omalla tavallaan/mielialasta riippuen mukavaa. Jos haluat tutustua muusikkoon, sinun täytyy kuunnella hänen soittoaan
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1 |
-Cale 12.04.2007 15:59:09 | |
---|
Minun mielestäni Explorerilla istualtaan soitto oli mahdottoman hankalaa kun kokeilin, kättä ei saanut oikein mihinkään. Mulla taas päinvastaisia kokemuksia. Ennemmin pelästyin sen ulkonäköä, mutta kun sen otti käteen ja alkoi soittamaan oli se yllättävän helppoa. Nimenomaan istualtaan. EDIT: Ja vielä v-kitaralla istuaan soitosta, että onhan se omalla tavallaan/mielialasta riippuen mukavaa. V-kitaralla soitto on aina yhtä kyrpää, istualtaan, seisaalteen, makuulteen... |
Krice 12.04.2007 18:47:04 | |
---|
V-kitaralla soitto on aina yhtä kyrpää, istualtaan, seisaalteen, makuulteen... Minulle tuli ahaa-elämys kun laskin seisoaltaan soittaessa kitaran vaan reilusti alas suunnilleen köh.. haarojen kohdalle. Sitten leveä haara-asento niin alasakara tukeutuu reiteen ja soitto alkaa sujumaan. Pitkät kädet tuossa kyllä vaaditaan. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |