Aihe: Uudet putket fender pro reverbiin?
1
Qitarile
11.04.2007 16:44:50
Putkikonkarit auttakaa!
Olen uusimassa pro reverbiin etu- ja pääteputkia, pääteputket ajattelin ottaa Svetlanan SED 6L6GC, mutta etuasteputkista ei ole oikein mulla kokemusta..

Eli fenkun takana on etuasteputkien mallit

12AT7 2kpl
12AX7A 1kpl
7025 3kpl

Olen uraltonelta katsellut noita ja en oikein tiedä mitä ottaa..?
Käykö tuohon 12AT7:n esim. 12AT7WC, eli onko nuo WA, WB, WC, jne jotain eri tyylisiä saman mallin putkia. Käykös tuohon 7025:n esim. Sovtek 12AX7WA / 7025? Siihen ajattelin tosin shuguangin putkia kun ovat suht edullisia, ovatko sitten minkälaisia..?

Olisin kiitollinen jos joku voisi laittaa esim. malliehdotuksen mitkä etuasteputket tilaan sieltä noilla malleilla.
Päättelimme että elämämme tarkoitus, lienee murheen karkoitus!
Numb
11.04.2007 16:52:06 (muokattu 11.04.2007 16:53:05)

Käykö tuohon 12AT7:n esim. 12AT7WC, eli onko nuo WA, WB, WC, jne jotain eri tyylisiä saman mallin putkia. Käykös tuohon 7025:n esim. Sovtek 12AX7WA / 7025? Siihen ajattelin tosin shuguangin putkia kun ovat suht edullisia, ovatko sitten minkälaisia..?

Olisin kiitollinen jos joku voisi laittaa esim. malliehdotuksen mitkä etuasteputket tilaan sieltä noilla malleilla.

7025 on sama kuin 12ax7, joka on kaikkein voimakkain tuosta 12??7sarjasta. Niistä jälkeen tulevista kirjaimista ei oikeastaan tarvitse välittää :)

Tuolta voi vilkaista noitten putkien koodinimiä ja "gainisuuksia" http://www.thetubestore.com/gainfactor.html

Jos olet tyytyväinen vehkeen soundiin, niin korvaa putket uusilla samantyyppisillä. Jos haluat säädellä/leikkiä, niin tilaa erilaisia putkia ja kokeile. Etuasteputket eivätä kuitenkaan ole niin kovin kalliita. Tai vaihtele eri paikkoihin niitä putkia, jotka sinulla on.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Heikki
11.04.2007 18:38:15

Jos haluat säädellä/leikkiä, niin tilaa erilaisia putkia ja kokeile. Etuasteputket eivätä kuitenkaan ole niin kovin kalliita. Tai vaihtele eri paikkoihin niitä putkia, jotka sinulla on.

Kunhan vain muistaa että kaiku driverin paikassa pitää olla 12AT7!
kari10
11.04.2007 23:01:11
Itse lähetin Uraltonelle http://www.uraltone.com/ sähköpostia ja kerroin vahvistimen merkin/mallin ja minkälaista saundia haen siihen. Sieltä tuli vastaus nopeasti ja suositeltavat etu/pääteputket.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)