Aihe: Pod XT
1 2 3 4 58 9 10 11 12
HermanniHiiri
04.02.2007 17:16:57
Miten tuommosen Pod XT:n kanssa nauhotus menee? tarvitseeko erikseen vielä DI-Boksia ja mikseriä, vai hoitaako toi molempien viran, kunhan vaan iskee äänikorttiin kiinni ja käy soittamaan? Entä voiko tuollasta podia käyttää PA-kamojen kanssa mallintavana ja miten tää käytännössä hoituu/toimii?
Niin ja vielä, että onko ton XT Liven ja XT:n välillä muuta eroo, kun että tossa livessä tulee se pedaali härdelli mukana?

http://www.thomann.de/fi/line6_pod_xt_amp_modeler.htm

Kiitän

PS: Siis kotinauhoitus (ehkä demoilu?) tarpeisiin tuota enimmäkseen olisin ostamassa, että toi PA-kamojen kanssa soitto olisi vaan plussaa.
Hutte
04.02.2007 17:20:02

Miten tuommosen Pod XT:n kanssa nauhotus menee?

Itsellä ainakin menee pod2.0 kanssa; podista mikseriin, mikseristä äänikorttiin, mutta uskoisin että ihan suoraankin menee. Korjatkaa joku jos olen väärässä
Näillä mennään
mailbag
04.02.2007 17:22:59
eikö noissa oo ihan usb piuha mitäkautta voidaan nauhottaa
HermanniHiiri
04.02.2007 17:24:33
eikö noissa oo ihan usb piuha mitäkautta voidaan nauhottaa

Voiko joku varmistaa tän? Ois nääs aika llloistava juttu omalta kannalta.
Ziggy Bubba
04.02.2007 17:24:34

Miten tuommosen Pod XT:n kanssa nauhotus menee? tarvitseeko erikseen vielä DI-Boksia ja mikseriä, vai hoitaako toi molempien viran, kunhan vaan iskee äänikorttiin kiinni ja käy soittamaan?

Et tartte muita vehkeitä, tuon voi lykätä ihan äänikottiin tai sitten nauhotella USBin kautta.

Entä voiko tuollasta podia käyttää PA-kamojen kanssa mallintavana ja miten tää käytännössä hoituu/toimii?

Jep. Veikkaan vaan että nuo soundit joutuu säätämään uudestaan - ne kotioloihin sopivat patchit ei välttämättä sovi treenikämppä/keikka olosuhteisiin.

Niin ja vielä, että onko ton XT Liven ja XT:n välillä muuta eroo, kun että tossa livessä tulee se pedaali härdelli mukana?

Se on se tärkein ero. Livessä tulee tosin mukana vielä jokunen ylimääräinen efekti ynnämuuta.

PS: Siis kotinauhoitus (ehkä demoilu?) tarpeisiin tuota enimmäkseen olisin ostamassa, että toi PA-kamojen kanssa soitto olisi vaan plussaa.

Noihin kotistudio-hommiinhan tuo on aivan omiaan. Laite kun mallintaa tuon koko ketjun (kitara-efektit-vahvistin-kaappi-mikitys).
Myspace.com/Crookmachine
atha
04.02.2007 17:26:43 (muokattu 04.02.2007 17:30:43)
PodXT toimii itsessään USB-äänikorttina, et tarvitse toista äänikorttia lainkaan, eikä muitakaan vempaimia.

Tallennussofta käyntiin, valitsee recorder deviceksi PodXT:n ja ei muuta kuin riffit talteen.

ja tosiaan, kuten jo onkin mainittu, livessä tulee mukana tuo FX model pack: http://line6.com/modelPacks/podxt_fx.html
Ziggy Bubba
04.02.2007 17:29:54 (muokattu 04.02.2007 17:33:10)

Jos/kun vehkeen hommaat, niin kannattaa asentaa nuo Line 6:n softat samantien. Line 6 Monkeyllä pääset vauhtiin.. Netistä kun löytyy paljon patcheja XT:seen, jotka saat ihan klikkaamalla testiin ja koneen näytölle Line 6 Editin avulla...

Tuolta löytyy esimerkiksi monenmoista soundia:
www.customtone.com
Myspace.com/Crookmachine
HermanniHiiri
04.02.2007 18:20:35
Jos/kun vehkeen hommaat, niin kannattaa asentaa nuo Line 6:n softat samantien. Line 6 Monkeyllä pääset vauhtiin.. Netistä kun löytyy paljon patcheja XT:seen, jotka saat ihan klikkaamalla testiin ja koneen näytölle Line 6 Editin avulla...

Tuolta löytyy esimerkiksi monenmoista soundia:
www.customtone.com

Täähän alkaa vaikuttaa kokoajan vaan paremmalta. Pakko vielä kysyä, että oot sie käyttäny tota Pod XT:tä noissa kappaleissa mihin tuo siun soittonäyttees ohjaa? Vakuuttavalta kuulostaa nääs.
Ziggy Bubba
04.02.2007 21:25:21 (muokattu 04.02.2007 21:28:36)

Täähän alkaa vaikuttaa kokoajan vaan paremmalta. Pakko vielä kysyä, että oot sie käyttäny tota Pod XT:tä noissa kappaleissa mihin tuo siun soittonäyttees ohjaa? Vakuuttavalta kuulostaa nääs.

Jep, melkeinpä pelkästään - välillä oon ainoastaan vähän Bad Monkey-overdrivella "boostannut" soundia... Kiitoksia :)

E: niissä alimpana olevissa biiseissä oon käyttänyt muuten V-Amppia, eron huomaa tollompikin, sen verran eloisampi ja kirkkaampi soundi nimittäin irtoaa tuosta XT:stä.
Myspace.com/Crookmachine
Timesby
04.02.2007 23:20:54 (muokattu 04.02.2007 23:21:24)

Jep, melkeinpä pelkästään - välillä oon ainoastaan vähän Bad Monkey-overdrivella "boostannut" soundia... Kiitoksia :)

E: niissä alimpana olevissa biiseissä oon käyttänyt muuten V-Amppia, eron huomaa tollompikin, sen verran eloisampi ja kirkkaampi soundi nimittäin irtoaa tuosta XT:stä.

Onko sulla model packejä? Itelläkin pod xt, mutta säröt on jokseenkin ponnettomat. Voipi johtua myös siitä että kitara on malko paska.

Mun ääninäyte on myös vedetty kokonaan pod xt:llä. Ehkä siitä saa jotain hajua kirkkaista soundeista. Älkää välittäkö soiton epätarkkuudesta ja turhan hitaasta temmosta.
"Mr Rusk, You're not wearing your tie."
Ziggy Bubba
04.02.2007 23:38:10 (muokattu 04.02.2007 23:44:12)

Onko sulla model packejä? Itelläkin pod xt, mutta säröt on jokseenkin ponnettomat. Voipi johtua myös siitä että kitara on malko paska.

On mulla tuo Metal Pack ja Liven mukana tullut FX Junkie - kumpikaan ei lopulta ole mikään välttämättömyys: Metal Packista löytyy jokunen aika asiallinen mallinnus, mutta niillä alkuperäisilläkin pääsee jo pitkälle. FX Junkiessa on paljon ainakin itelle turhia synth-efektejä, muutama kiva pöristin sun muuta siitä löytyy kyllä. Ehkä paras noista "paketeista" on se Line 6:n ilmainen päivitys joka tossa joku aikaa sitten ilmestyi: 6 uutta wahia (vanhan yhden päälle), Whammy ja läjä vahvareita ja efektejä (mm. bass OD)... Kuten oon aiemminkin todennut, todella reilua toimintaa Line 6:lta.

Eli mun mielestä XT:stä saa oikein hyvää soundia ilman noita model-packejakin, mutta niillä saa sitten tarvittaessa lisää valinnan varaa - jota tossa on jo valmiina ihan tuhottomasti :)

E: itellä säröihin tuli reilusti lisää pontta kun hommasin tohon eteen Bad Monkeyn. Myös esim. Behkun TO100 ja TO800 ajavat asian mukavasti. Ero on huomattava tuohon XT:n "screamer" -mallinnukseen.

E2: Exhausted-nimisellä käyttäjällä on jaossa erittäin hyviä patcheja XT:lle... Niistä oli juttua ihan tässä viime aikoina... Eikun haku käyttöön :)
Myspace.com/Crookmachine
Timesby
04.02.2007 23:46:14

Jees,

kyllä mie nuo exhaustedin klipsit oon kuunnellut, mutta sillä oli niissä säröjudanseissa metal shopin mallinuksia. Ainakin suurimmassa osassa.
Toisaalta olen koko ajan liukamassa kevyempään musiikkiin, joten eipä nuo säröt niin haittaa. Ehkä joskus voisi tuohon epin sg:hen ostaa uudet mikit, kunhan nyt eka ostais sen straton yköskitaraksi.
"Mr Rusk, You're not wearing your tie."
Ziggy Bubba
04.02.2007 23:51:11 (muokattu 05.02.2007 00:09:23)

Ja tuolta löytyy meikäläisen vähemmän "hevejä" ääninäytteitä (kolme ylintä biisiä):
www.mikseri.net/crookmachine

Kitarat vedetty suoraan linjaan XT Liven läpi, välillä hieman Bad Monkeyllä maustaen.
Myspace.com/Crookmachine
JivE
04.02.2007 23:54:10

Kyselenpä nyt tähän samaa threadiin.

Mistä porukka on ostanut noita model packeja? Ihanko maksanut luottokortilla netin kautta vai saako niitä ostettua jollain ceedeellä jne..?

Minkä saittien kautta noita ilmaisia päivityksiä saa ja minkä ohjelman avulla saan toisilla jaossa olevia soundeja siirrettyä omaan Podiini?

Kiitos!
Ziggy Bubba
05.02.2007 00:02:36 (muokattu 05.02.2007 00:03:17)

Mistä porukka on ostanut noita model packeja? Ihanko maksanut luottokortilla netin kautta vai saako niitä ostettua jollain ceedeellä jne..?

Ymmärtääkseni tuo netin kautta maksaminen on ainoa vaihtoehto. Ei ole kyllä edes vaikeaa, siis jos se luottokortti löytyy - voihan sitä tietty lainata kaverilta :)

Minkä saittien kautta noita ilmaisia päivityksiä saa ja minkä ohjelman avulla saan toisilla jaossa olevia soundeja siirrettyä omaan Podiini?

Asennat koneellesi Line 6 Monkeyn (löytyy Line 6:n sivuilta ilmaseks) ja kiinnität XT:n USBilla koneeseen, Monkey kertoo sulle mitä päivityksiä on saatavilla... Ja sitten vaan "klik, päivitä".

Kiitos!

Eipä mitn!
Myspace.com/Crookmachine
Weg
05.02.2007 00:17:04
Itseäni tuo live kiinnostaa. hm. Varmaan kesäksi hankittava.. vahvarina tällähetkellä on vox valvetronix 30w.. sehän on itsessäänkin mallintava, mutta kai siitä jotain saapi kun ruuvaa suht neutraaleille cleaneille.. ja tuo nauhotus&suoraan pa:han kiinitettynä ei ois kyl paha.. ite näitä vanhoja munuaisia oon testaillu ja tykänny ainakin siitä "rectified " mallinnoksesta.. mistä? Dual rectifier? :)

Ainiin ja tuosta pahasta apinasta. monet sanoneet, että hyvä peli.. ostin ainakin itse tuossa joku vuosi sitten saman valmistajan hot headin ja ei ole kyllä tullut käytettyä? onko toi paha apina sitten miten käytössä ton line6:en kanssa boostaamassa? säädöt?

Väsyttää joo.
Ziggy Bubba
05.02.2007 00:25:07 (muokattu 05.02.2007 00:26:26)

Ainiin ja tuosta pahasta apinasta. monet sanoneet, että hyvä peli.. ostin ainakin itse tuossa joku vuosi sitten saman valmistajan hot headin ja ei ole kyllä tullut käytettyä? onko toi paha apina sitten miten käytössä ton line6:en kanssa boostaamassa? säädöt?

Ite oon käyttänyt tuota Apinaa ihan tossa XTL:n edessä, säädöt ihan tarpeen mukaan (hevijuntassa yleensä gain about nollassa ja level täysillä bassoa & diskanttia tarpeen mukaan... Puhtailla ihan miten sattuu rosoa kaipaamaan). Toi on hyvä kun sitä voi käyttää melkeinpä kaikenlaisen soundin ryydittämiseen... Bluesista death-metalliin :)

Itekkin omistan tuon Hot Headin, mutta ei ole kyllä yhtään saman tasoinen värkki kuin Bad Monkey, aika vähälle käytölle on jäänyt. Parempaa soundia saan kun laitan tilalle BM:n ja XT:stä vähän lisää säröä.
Myspace.com/Crookmachine
Tolvanen
05.02.2007 00:46:49 (muokattu 05.02.2007 01:38:22)
Jos olisi jo hyvä äänikortti, eikä tarvitsisi tuota podia siihen, niin tulisiko halvemmaksi vaan hankkia tommonen http://www.thomann.de/fi/behringer_di100_ultra_di.htm ja sit vedellä ihan plugareilla säröt sun muut tarpeelliset jutut? Vai peseekö toi XT ainakin noi ilmais plugarit ihan 6-0?

Edit: Typo
Johann Onn
05.02.2007 03:22:42
...peseekö toi XT ainakin noi ilmais plugarit ihan 6-0 ?

Ei oo aavistustakaan. Luultavammin:

Oma Digitech RP250 kun on ainakin helpottanut / nopeennuttanut äänittämistä. Ei tarvii enää paria tuntia ettiä sitä "parempaa / vähän paremmaa / vähän vielä paremmaa" soundia. Nyt se mitä äänitetään, on jo valmista tavaraa, soundillisesti.

Toinen mikä alkoi ärsyttää, oli se x-määrä viivettä, minkä jokainen pluggari toi raitaan lisää. Joidenkin mielestä se on niin pientä, ettei se ketään haittaa. Sen joko huomaa tai ei. Liian usein vaan alkoi tulla ittelle "mikä siinä nyt taas laahaa..." fiilis.
Xizor
05.02.2007 08:58:25
Jos olisi jo hyvä äänikortti, eikä tarvitsisi tuota podia siihen, niin tulisiko halvemmaksi vaan hankkia tommonen http://www.thomann.de/fi/behringer_di100_ultra_di.htm ja sit vedellä ihan plugareilla säröt sun muut tarpeelliset jutut? Vai peseekö toi XT ainakin noi ilmais plugarit ihan 6-0?

Edit: Typo

Mulla on ollut Pod XT ja ainakin hi-gain säröissä joku Amplitube tai Guitar Suite on mun mielestä ihan paperia Podiin verrattuna. =)
The difference between genius and stupidity is that genius has limits.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)