Aihe: Pauke ja rätinä clean-kanavalla
1
J.F.L.
08.01.2007 20:19:02
Haluan saada kommenttia otsikonmukaiseen vikaan, sen lähteisiin, tai vielä parempaa keinoja korjata kyseinen vika. Mikäli joltakin löytyy kokemusta aiheesta.

Itselläni on yksi ja puoli vuotta vanha kustom quad200hd nuppi(200w trankku) sekä kaappina quad412a. Melkein puoli vuotta sitten alkoi clean kanava paukkua sen mukaan kuinka voimakkaasti soittaa -> kovempi lyönti katkeilevampi ja paukkuvampi soundi. Ääni on myös jonkunverran säröinen, ja lyönnin mukaan teho ikäänkuin tuplaantuu.

Itse ajattelisin että Distortion kanava tulee jotain kautta läpi cleanille, toisaalta en tiedä onko se ylipäätään mahdollista.

Piuhat olen kokeillut, ettei vikaa ole ainakaan niissä. eikä myöskään kitarassa (Tokai lc80, jossa tokain mk2 mikit), olen kokeillut lisäksi kahdella muulla kitaralla ja vika toistuu kaikilla. Kyseistä ongelmaa ei särökanavalla ole.

Voiko ongelma olla esim. vahvistimen palaneessa sulakkeessa tai jossain muussa?

Jos joutuu lähettämään ammattikorjaajalle, minkälaisesta hinnasta mahtaa olla kyse?

Valaiskaa tietämätöntä.
Iron Horse
08.01.2007 21:59:20
Se ei ole vika, vaan ominaisuus..
Juustonaksu
08.01.2007 22:11:03
Dynamiikka ja kuumat mikit ne siellä paukkuu. 8) Olettaen ettei tuo ole hybridi, jos on niin etusputkenkin voisit vaihtaa huvin vuoksi.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
hq
08.01.2007 23:56:05 (muokattu 08.01.2007 23:57:03)
Voiko ongelma olla esim. vahvistimen palaneessa sulakkeessa tai jossain muussa?

Tuskin sulakkeessa, sellaisen palaminen pimentäisi koko vahvarin (ellei niitä sitten ole laitettu todella outoihin paikkoihin). Luultavasti joku puolijohde clean-kanavassa sanonut sopimuksensa irti kokonaan tai osittain.
"Tietyntyyppisissä lauluissa aina purjehditaan pois. Kuulostaako se vakuuttavalta, jos ei muuta voi kun matkustaa?"
Volle
09.01.2007 00:07:55
Voisko olla kyse jostakin kontaktihäiriöstä tai kylmäjuotoksesta jakissa tms.? Venkslaat plugia ja käsket kaverisi renkuttamaan kitaraa samalla. Jos toimii joissakin asennoissa on kyse tästä. Se on helppo korjata.
Piis
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)