jarmo vh 31.10.2006 20:04:13 | |
---|
Kokeillaas tällaista vastapainoksi päättömille hintapyynnöille. Kaikkihan me ostelemme tavaraa mutta uskoisin, että suurin osa myös välillä joutuu myymään jotain, eli kamat kiertoon.. Olen itse jonkun verran myynyt ja yrittänyt myydä torilla ja huutonetissä kamaa, välillä on pyyntihinta kenties ollut hiukan yläkanttiin (tinkimisvara) mutta lähes aina on joku tarjonnut lähinnä naurettavaa summaa tai vaihtokauppaa. Muutama esimerkki: Laitoin myyntiin vähän käytetyn Roland Cube30 vahvistimen, hp140e, toivoin saavani siitä 130e. Saksassa uusi tällä hetkellä n.170e. Kaveri soittaa ja tarjoaa 100e, koska hänen mielestään käytetty pitää saada puoleen hintaan! Joopa joo.. Guild s60D, hetken mielenhäiriössä yritin myydä tätä, onneksi ei onnistunut. Pyysin 500e, tarjottiin 250e. Jepjep. Ibanez TS10, pyysin 80e (tällä hetkellä kitarapajalla 175e) tarjottiin 50e. Ei tullut kauppaa hänenkään kanssaan. Onko muilla vastaavia kokemuksia? "I was coming home from the work when I apparently died." -Sarcofagus |
Härski 31.10.2006 20:18:25 (muokattu 31.10.2006 20:19:23) | |
---|
Joo, SG Customia kauppaan siis edelleen tuolla. Siitä tarjottiin ennen hintapyyntiä ruhtinaalliset 300 € jonkun tolvanan toimesta. Vaikka hp:n laittamisen jälkeen tarjoukset/kysely on vähentynyt, niin se on ennen kaikkea asiallistunut. Silti eräs rihmakallo tarjosi siitä jopa tonnia. Ei mennyt siihen osoitteeseen se. |
Turder 31.10.2006 20:22:20 | |
---|
Tämähän on osa tätä renkaanpotkimis-kulttuuriamme. Ei ole rahaa mutta silti pitää kokeilla. |
Jani The Rock 31.10.2006 20:25:11 | |
---|
Ihme kyllä olen säästynyt kokonaan tällasilta torspoiluilta. Lähes aina ostaja on ollut valmis maksamaan pyytämäni hinnan kokonaisuudessaan. Mulla on ollut tapana pudottaa hintaa oma-alotteisesti siinä tapauksessa että myytävä kampe on tultu hakemaan täältä himasta. On ihan kiva heittää jokunen kymppi takasin ja sanoa, että hae vaikka bensaa. Nahkarotseja ja bootseja myynnissä Torilla! Check `em out & be cool! |
Härski 31.10.2006 20:27:04 (muokattu 31.10.2006 20:28:09) | |
---|
Tämähän on osa tätä renkaanpotkimis-kulttuuriamme. Ei ole rahaa mutta silti pitää kokeilla. Mä en kyllä tajua, miksi pitää ihan väkisin potkia sitten niitä renkaita, jos kerran ei ole edes wunderbaumiin rahaa? Sitten juostaan spittarit repaleisina pois mutisten, miten kusipäinen myyjä on. Mä kehitän oman päähänpotkimis-kulttuurin, ja alan toteuttaa sitä tästä päivästä lähtien kun vastaavia tapauksia tulee vastaan. Mukaan saa tulla. |
Artist 31.10.2006 20:33:35 | |
---|
Välillä on tullut. Kerran myin yhden kepukan halvalla ja nopeasti, tultuani poistamaan myynti-ilmoitusta huomasin, että joku tarjosi siitä 70% hintapyynnöstäni. No, tinkimisen rajoissahan tuo vielä muuten olisi, mutta kun se hintapyyntö oli niin edullinen, että keppi käytännössä vietiin käsistä, ja useitakin ottajia oli. Kerran tuli epätietoisuudesta johtuva alakanttiin oleva tarjous, mutta se oli täysin oma mokani, en ollut laittanut edes mitään suuntaa-antavaa hintapyyntöä. Olen varmaan itsekin tosin jostain tuotteista tarjonnut alakanttiin. Tulee mieleen yksi pedaali, jota mulle tarjottiin periaatteella "ilmoita paljonko olisit valmis maksamaan" jolloin olin jo melkein varma, että päädyn yhteen toiseen joten pistin sitten aika pienen tarjouksen, toki ilmoittaen, että olen halvempaan ratkaisuun päätymässä. Mutta kaippa olisi ollut silti korrektia jättää se summa tarjoamatta ja ilmiottaa vain, että ei kiitos. "Ordinary boring Jimmy Brown, no one's having fun when I'm around" |
Leikari 31.10.2006 20:34:31 | |
---|
Laitoin myyntiin vähän käytetyn Roland Cube30 vahvistimen, hp140e, toivoin saavani siitä 130e. Saksassa uusi tällä hetkellä n.170e. Kaveri soittaa ja tarjoaa 100e, koska hänen mielestään käytetty pitää saada puoleen hintaan! Joopa joo..
mun mielestä tämä kuuluisi ketjuun "päättömät hintapyynnöt" - mies yrittää myydä käytettyä vaivaisella 20% alennuksella... - -ennemmin varman päälle takuilla yms. muutaman kympin kalliimpi uusi - saahan siinä senkin riemun, että saa avata korkkaamattoman paketin ja tehtaan kääremuovien hajun... Soitetaan jamia! |
Route 66 31.10.2006 20:35:56 | |
---|
Mä en kyllä tajua, miksi pitää ihan väkisin potkia sitten niitä renkaita, jos kerran ei ole edes wunderbaumiin rahaa? Sitten juostaan spittarit repaleisina pois mutisten, miten kusipäinen myyjä on. Mä kehitän oman päähänpotkimis-kulttuurin, ja alan toteuttaa sitä tästä päivästä lähtien kun vastaavia tapauksia tulee vastaan. Mukaan saa tulla. :o oikeaa (truu) arvoa tietämätön janipetteri 300e kattoo notta siinäpä hieno kitara ja tarjoaa vähästään ni suututaan ja potkitaan päähän? if only::::ifonlie |
jarmo vh 31.10.2006 20:43:49 (muokattu 31.10.2006 20:52:53) | |
---|
mun mielestä tämä kuuluisi ketjuun "päättömät hintapyynnöt" - mies yrittää myydä käytettyä vaivaisella 20% alennuksella... - -ennemmin varman päälle takuilla yms. muutaman kympin kalliimpi uusi - saahan siinä senkin riemun, että saa avata korkkaamattoman paketin ja tehtaan kääremuovien hajun... Saksan hintaan tulee tietenkin n.25e toimituskuluja, eli hinta on n.195e sieltä tilattuna, olin valmis luopumaan laitteesta 130 eurolla, eli uuteen verrattuna 65e halvempi. Suomessahan tuosta pyydetään esim Soitin-Laineen nettikaupassa 239e. Alennusprosentti uuteen Saksasta tilattuun verrattuna siis n. 30-35, Suomen hintoihin vielä enemmän. Jos se on sinun mielestäsi päätöntä niin taidat kuulua renkaanpotkijoihin. Itse olen ainakin tyytyväinen jos uutta vastaavan vuoden vanhan laitteen saa tuollaisella alennuksella. Mutta osta sinä uusia. Onhan niissä takuu ja muovit. EDIT: Eipä nyt sitten hermostuta. Renkaanpotkijoitakin tulee ymmärtää. Ja kauppiasta joka toivoo saavansa omiaan pois. "I was coming home from the work when I apparently died." -Sarcofagus |
Dr. Muff 31.10.2006 20:52:36 | |
---|
mun mielestä tämä kuuluisi ketjuun "päättömät hintapyynnöt" - mies yrittää myydä käytettyä vaivaisella 20% alennuksella... - -ennemmin varman päälle takuilla yms. muutaman kympin kalliimpi uusi - saahan siinä senkin riemun, että saa avata korkkaamattoman paketin ja tehtaan kääremuovien hajun... Olen samassa kelkassa kanssasi. Edes vetoaminen postikuluihin ei pelasta koska Suomesta saa hyvin usein samalla hinnalla kuin esim Thomann myy, monaasti jopa halvemmalla. Mutta sinällään hauska aihe. Onhan noita ollut. Kerran möin Mesa/Boogien pikkukomboa jonka arvo uutena pitkälle toista tonnia, lähemmäs puolitoista. Yksi kaveri tuli ovista ja ikkunoista, 500€lla olisi tullut hakemaan. Putket kuulemma pitää aina uusia mesoista, sanoi hän. Kertoi myös että mesaan pitää laittaa mesan etuasteputket, muut ei käy, ei kato asetu bias kohdilleen. No, en myynyt. Sitten tarjosi vaihdossa englin 1x12" kaappia sekä reilu 100€ väliin. Ei ymmärtänyt vaikka koitin selittää ettei ole reilua että hänen käytetty kaappi on vaihdossa arvokkaampi kuin uusi vastaava. Ihme molopää. I read the internet, I know what's going on. - Axl |
Super-Jari 31.10.2006 20:52:51 | |
---|
Tarkoittaako ketjun aloittaja nyt että laitat huutonetissäkin hintaan tinkivaraa? |
Antti1 31.10.2006 20:53:57 | |
---|
hinta on n.195e sieltä tilattuna Ikävä kyllä ketään ei kiinnosta mistä laite on tilattu ja mitä sen tilauksen postikulut ovat olleet. Suurimman osan kamoista saa pienellä tinkaamisella Saksan kauppojen hintoihin ihan kotimaastakin. Ihan vain vastaisuuden varalle, ei toi hintapyyntö nyt älytön ollut, mutta ehkä vähän korkeahko munkin mielestäni. Mä oisin tinkinyt vähintään sitten ne postikulut siihen hintaan mukaan. :) Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
jarmo vh 31.10.2006 20:57:32 (muokattu 31.10.2006 20:58:01) | |
---|
Tarkoittaako ketjun aloittaja nyt että laitat huutonetissäkin hintaan tinkivaraa? No niinpä tietenkin, väittelyksihän tämä menee. Olen joskus myynyt kyllä alle HV:n. Ja kuten totesin, ostakaa te uusia jotka haluatte. Samahan tuo minulle on. Edelleen olen sitä mieltä, että hyväkuntoista käytettyä ei tarvitse myydä puoleen hintaan. 2/3 uudesta on mielestäni hyvin kohtuullista. Jätän asian tähän, jatkakaa... "I was coming home from the work when I apparently died." -Sarcofagus |
Super-Jari 31.10.2006 20:59:12 | |
---|
No niinpä tietenkin, väittelyksihän tämä menee. Olen joskus myynyt kyllä alle HV:n. Ja kuten totesin, ostakaa te uusia jotka haluatte. Samahan tuo minulle on. Edelleen olen sitä mieltä, että hyväkuntoista käytettyä ei tarvitse myydä puoleen hintaan. 2/3 uudesta on mielestäni hyvin kohtuullista. Jätän asian tähän, jatkakaa... Enhän minä väittele vaan kysyin vain että käytätkö huutokaupassa tinkivaraa? Kuulostaa ainakin mun korvaan vähän oudolta. |
DaKiller 31.10.2006 21:04:23 | |
---|
Tinkaaminen on hauskaa ja kuuluu asiaan. Minun kirjoissani sellaista ei ole, kuin päätön hinnanalennuspyyntö. |
jarmo vh 31.10.2006 21:04:34 (muokattu 31.10.2006 21:06:20) | |
---|
Enhän minä väittele vaan kysyin vain että käytätkö huutokaupassa tinkivaraa? Kuulostaa ainakin mun korvaan vähän oudolta. No eihän siellä voi tietenkään tinkivaraa käyttää, sääntöjen mukaan mennään. Jos hintavaraus ei ole ylittynyt, olen neuvotellut korkeimman tarjouksen jättäneen kanssa. Näinhän kyllä voi tehdä. Tämä tästä. EDIT: Ihan tarkoituksella provosoin, tietenkin saa tinkiä, silloin kun se on asiallista se on hauskaa. "I was coming home from the work when I apparently died." -Sarcofagus |
Super-Jari 31.10.2006 21:13:59 (muokattu 31.10.2006 21:19:20) | |
---|
Tinkaaminen on hauskaa ja kuuluu asiaan. Minun kirjoissani sellaista ei ole, kuin päätön hinnanalennuspyyntö. Mun mielestä hinta vois olla kerralla jämpti No eihän siellä voi tietenkään tinkivaraa käyttää, sääntöjen mukaan mennään. Jos hintavaraus ei ole ylittynyt, olen neuvotellut korkeimman tarjouksen jättäneen kanssa. Näinhän kyllä voi tehdä. Tämä tästä. Eikö huutokaupassa ole kuitenkin ideana että hinta on se joka viimeisenä tarjotaan? Hintavarauskin huutonetissä on vähän kumma systeemi. e. mutta ei kai tämän enempää tästä aiheesta. |
Härski 31.10.2006 21:18:49 | |
---|
:o oikeaa (truu) arvoa tietämätön janipetteri 300e kattoo notta siinäpä hieno kitara ja tarjoaa vähästään ni suututaan ja potkitaan päähän? Ei pelkästään janipetterille, vaan myös tapanijoosefille, nikokaleville ja ristojalmarille. |
Rustie81 31.10.2006 21:29:21 | |
---|
Joskus on tullut yli 200 euron arvoisista laitteista jotain satasen tarjouksia. :-/ Nyt vain syö. |
jarmo vh 31.10.2006 21:32:03 | |
---|
Ikävä kyllä ketään ei kiinnosta mistä laite on tilattu ja mitä sen tilauksen postikulut ovat olleet. Suurimman osan kamoista saa pienellä tinkaamisella Saksan kauppojen hintoihin ihan kotimaastakin. Ihan vain vastaisuuden varalle, ei toi hintapyyntö nyt älytön ollut, mutta ehkä vähän korkeahko munkin mielestäni. Mä oisin tinkinyt vähintään sitten ne postikulut siihen hintaan mukaan. :) No niin, hp oli siis 140e ja olisin luopunut 130e mokomasta. Itse asassa myin sen lopulta 120 egellä. Ja vielä sen verran provoan, että onpa kumma kun kukaan ei myy esim. Gibsonin lespa standardeja tonnin pintaan, tai Fenderin stratoja 300 egellä. Kukapa se kamoistaan oikeasti puoli-ilmaiseksi luopuu? "I was coming home from the work when I apparently died." -Sarcofagus |