Perza 05.10.2006 20:23:14 | |
---|
Joo, eli törmäsin kyseisiin pääteputkii ja nyt tarvis vähä iffoa, ku ei taho suomesta lötyä. Eli onko kyseiset pääteputket kuinka arvokkaita ja yleiseti minkä luontoisia? Turhaa |
Antti1 05.10.2006 20:26:00 | |
---|
En tiedä sen kummemin miltä kuulostavat, mutta tutun JMP:ssä tuollaiset tötteröt on päätteessä. Joku siinä soundissa on pahasti pielessä: kummalista mölinää ja pärinää. Bassot pieree yms. pikkukivaa. Saattaapi olla etuset, tai koko vehje rempan tarpeessa, joten ei välttämäti noista johdu. En mä oikeastaan osaa niistä sanoa mitään muuta kuin, että kivat tummanvihreät, lohikäärmeillä koristellut pahvikotelot niissä mukana tulee. :) Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
Mustikkamuffinssi 05.10.2006 20:41:45 | |
---|
Jos oikein olen ymmärtänyt, niin nuo taitaa olla vaan ihan halpoja kiinaputkia. "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> |
Jucciz 05.10.2006 20:44:02 | |
---|
Perushalpoja perusputkia. Ei mitään ihmeellistä. Orangen AD30TC-vahvistimissa tulee Golden Dragonin etuasteputket uusissa koneissa. |
Perza 05.10.2006 20:49:47 | |
---|
Perushalpoja perusputkia. Ei mitään ihmeellistä. Orangen AD30TC-vahvistimissa tulee Golden Dragonin etuasteputket uusissa koneissa. Eli pitäskö tämä lukea, että "ihan paskoja"? Turhaa |
Heikki 05.10.2006 21:24:12 | |
---|
Eli pitäskö tämä lukea, että "ihan paskoja"? Ei välttämättä, oman kokemuksen mukaan halvat kiinanputket kuulostavat hyviltä, mutta eivät kestä välttämättä kovin kauaa. |
Jucciz 05.10.2006 21:27:33 | |
---|
Eli pitäskö tämä lukea, että "ihan paskoja"? Ei vaan, että ne toimivat, mutta ne ovat soundin puolesta enemmänkin "OK" kuin "upeaa ja mahtavaa". Vähän samaa kuin Sovtek, Electro-Harmonix, JJ ynnä muut. |
Piirakka 05.10.2006 21:44:17 | |
---|
Golden Dragonit oli ainakin joskus hifiputkia hifivehkeisiin.. Voisi jollekin sopia soitinvehkeisiinkin muttei ainakaan mulle :) "I play stratocasters because no one good has ever played one!"
"I chose not to tilu"
"Edustan soittajana niinsanottua rävellys-koulukuntaa jonka Jimmy Page aikoinaan kehitti, muita edustajia muunmuassa Rory Gallagher ja Prince" |
Twinkle 05.10.2006 21:46:28 | |
---|
Ei vaan, että ne toimivat, mutta ne ovat soundin puolesta enemmänkin "OK" kuin "upeaa ja mahtavaa". Vähän samaa kuin Sovtek, Electro-Harmonix, JJ ynnä muut. mikä on muuten virallisesti "upeaa ja mahtavaa"? Ite olen EH:ta tunkenut kaikkialle ja hyvin tuntuis toimivan. |
Mustikkamuffinssi 05.10.2006 22:25:30 | |
---|
mikä on muuten virallisesti "upeaa ja mahtavaa"? Ite olen EH:ta tunkenut kaikkialle ja hyvin tuntuis toimivan. Varmaankin NOS-putket. Telefunkelit yms. Pitäisi joskus ajan kanssa testailla putkia oikein kunnolla. Tähän asti on JJ ollut minulle perusvarma ratkaisu. "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> |
pekurides 05.10.2006 23:05:34 | |
---|
Ei vaan, että ne toimivat, mutta ne ovat soundin puolesta enemmänkin "OK" kuin "upeaa ja mahtavaa". Vähän samaa kuin Sovtek, Electro-Harmonix, JJ ynnä muut. noh noh , olikohan tää nyt provoa pistää eh ja sovtek samaan nippuun JJ:n kanssa? Kyllä JJ vaan on ihan eri tasoa nuitten ryssähalpisputkien jälkeen. Eipä paljoa liikkeistä parempaa putkea löydä ellei sitten speciaalivalikoituja pareja vitun kovalla hinnalla tai nossia kaiva mutta perushintaluokassa jj ja tung-sol ja c-svetlana melkein ainoat vaihtoehdot... minun mielestä. Mulla oli joskus 90-luvulla marsun jubileessa golden dragonit ku ei musamaailmassa silloin muita ollu... ei silloin näistä kyllä mitään ymmärtäny:) Tunteella päin vittua. |
Jucciz 05.10.2006 23:40:47 (muokattu 05.10.2006 23:43:30) | |
---|
JJ:t ja EH/Sovtek painivat hinnan puolesta ihan samassa sarjassa. Soundierot ovat makuasia: JJ:t ovat vähän tummempisoundisia noista kahdesta. JJ on turvallinen ja lompakkoystävällinen ratkaisu, mutta ei ne silti mitään huippuputkia ole soundinsa puolesta: tekevät tehtävänsä ja that's it. Luottamusta JJ:hin laski omalla kohdallani vähän se, että yksi ostamani etuasteputki rupesi pätkimään vain muutaman käyttötunnin jälkeen. Nykyputkista ainakin C-logoiset Svetlanan EL34:t soundaavat todella hyvältä ja ovat aivan järkevän hintaisia: JJ on Uraltonella 15e, Svetlana 22e. Vanhat Tung-Solit, Sylvaniat, Telefunkenit, Mullardit, Brimarit, Amperexit, JAN:it jne ovat asia erikseen, mutta jos haluaa järkevään hintaan vähän parempisoundisia putkia, kannattaa tsekasta TAD:in (Tube Amp Doctor) valikoima. Niistä ei ole pahaa sanottavaa. Esimerkiksi TAD:in HighGrade-E83CC eli normaali ECC83-yhteensopiva etuasteputki maksaa pari kymppiä ja on taatusti hintansa väärti. Saman firman 6L6GC:t ainakin herättivät oman Bandmasterin henkiin! Ero oli ihan järkyttävä edellisiin Electro-Harmonixeihin verrattuna! ;) Ennemmin soittaa 100 tuntia hyvällä soundilla kuin 1000 tuntia mitäänsanomattomalla. |
masterhat 05.10.2006 23:46:25 | |
---|
mä en edes uskalla katsoa, mitkä putket mun styrkassa on kun olen rakastunut soundiin. kuitenkin ne ovat jotkut perus putket:) toisaalta 10vuotta halvoilla trankuilla soittanut, ja nyt mennään ekaa vuotta putkinupin kanssa, niin ehkä soundi kuulostaa hunajaiselta vaikka siinä olisi "bilteman" halvimmat putket.. Tehotyttö95 |
Wäiski 06.10.2006 09:28:41 | |
---|
Luottamusta JJ:hin laski omalla kohdallani vähän se, että yksi ostamani etuasteputki rupesi pätkimään vain muutaman käyttötunnin jälkeen. Minäkin olen pettynyt JJ:n laatuun, kohdalleni on sattunut kaksi uudekseltaan hajonnutta etuasteputkea, yksi pääteputki (poltti hajotessaan myös hilavastuksen) ja pitipä yksi tasuriputkikin ilotulituksen. Nämä kaikki korkeintaan viiden tunnin käytön jälkeen. On tainnut olla tosi huonoa tuuria, mutta en kuitenkaan ihan helposti hanki enää JJ:tä varsinkin kun millään muulla putkimerkillä ei ole tapahtunut epänormaalia vikaantumista. |
Bee-äf 06.10.2006 09:42:08 | |
---|
Kyllä mulla JJ el34:t pesivät puhtaasti s-logo Svetlanat ja Sovtekit. Pitänee koettaa vielä noita c-logoja kun niistä on niin hurjasti vaahdottu. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
Jaba 07.10.2006 00:55:50 (muokattu 07.10.2006 01:02:01) | |
---|
Vanhat Tung-Solit, Sylvaniat, Telefunkenit, Mullardit, Brimarit, Amperexit, JAN:it jne ovat asia erikseen, mutta jos haluaa järkevään hintaan vähän parempisoundisia putkia, kannattaa tsekasta TAD:in (Tube Amp Doctor) valikoima. Niistä ei ole pahaa sanottavaa. Esimerkiksi TAD:in HighGrade-E83CC eli normaali ECC83-yhteensopiva etuasteputki maksaa pari kymppiä ja on taatusti hintansa väärti. Saman firman 6L6GC:t ainakin herättivät oman Bandmasterin henkiin! Ero oli ihan järkyttävä edellisiin Electro-Harmonixeihin verrattuna! ;) Ennemmin soittaa 100 tuntia hyvällä soundilla kuin 1000 tuntia mitäänsanomattomalla. Mulla tuli tuossa Super Leadin rakennussarjassa TAD:in EL34:set, näyttää ihan erilaisiltakin (paremmilta ja hienommilta) ku Electro Harmonixin... Kohta saa kuulla niitä. Himottaisi nuo TAD:in KT88 kvartetti tilata... Kalliita tuppaavat vaan olemaan nuo. |
Tinppa 07.10.2006 01:00:07 | |
---|
Pistin svetlanan C-logolla varustetut el-34 putket marsuun ja täytyypä todeta että soundi on nyt parempi kuin tähän mennessä tuolla vahvistimella koskaan. Edelliset putket oli juuri Golden Dragonit, asiansa ajoivat aikansa mutta enpä taida toista kertaa moisia ostaa. Uraltonen sivuilla kerrotaan mm. että "Sovtek, Electro Harmonix ja Svetlana ovat saman firman tuotemerkkejä Yhdysvalloissa." Puhuu siis noista svetlanan s-logoisista putkista. C:t on edelleen niitä "oikeita". |
pekurides 07.10.2006 13:55:30 | |
---|
Mistäpåin härmää näitä tadeja löytyy? Tunteella päin vittua. |
Heikki 07.10.2006 14:58:15 (muokattu 07.10.2006 15:13:55) | |
---|
Mulla tuli tuossa Super Leadin rakennussarjassa TAD:in EL34:set, näyttää ihan erilaisiltakin (paremmilta ja hienommilta) ku Electro Harmonixin... Kohta saa kuulla niitä. Himottaisi nuo TAD:in KT88 kvartetti tilata... Kalliita tuppaavat vaan olemaan nuo. Eikös nuo TAD putket ole uudelleenleimattuja venäläisiä ja kiinalaisia putkia? Aika hurjia hintoja noilla TADeilla. |
Bee-äf 07.10.2006 15:47:14 | |
---|
Kyllähän lähes kaikki putkien uustuotanto tapahtuu nykyään jossain itäblokki-kiina-akselilla. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |