Aihe: Peavey 5150: Rikkikö ja mistä kohtaa?
1
hjukke
01.10.2006 12:05:16

Eli kaverin 2x12 combo-siso on ollut "hoidossa" jo jonkun aikaa. Tuossa viikko pari taakse kun soittelin, säädin master volumea ja ykskaks poks, sulake kärähti. Vaihdoin tuoretta sulaketta tilalle, mutta kun vahvistimen laittaa päälle (Standby:lta) Alkaa se paukkua julmetusti saman tien, ja terve järki pakottaa ottamaan virrat pois. Muilla vastaavia kokemuksia, tai aavistuksia missä vika. Pääteputketko finaalissa/joku jo pois pelistä? Miten 5150:n putkienvaihto btw, muistelisin että biasointi ei ollut ihan simppeli juttu..
Candle with hare
J_Mantyla
02.10.2006 11:34:02
Veikkaan pääteputkia. Hommaa uusi mätsätty pari ja pulttaa kiinni, ei tarvitse biasiointia
Ellei tänään niin sitten huomenna
oiva tumpeloinen
02.10.2006 14:42:04
Veikkaan pääteputkia. Hommaa uusi mätsätty pari ja pulttaa kiinni, ei tarvitse biasiointia

Ei kai 5150 mikään fixed-bias tai vastaava vehje ole? Mä olen käsittänyt, että SISOon saa valmiiksi putkisettejä kyllä, mutta muuten se pitää biasoida ihan normaaliin tapaan. Sitä ne noissa tuppaavat haukkumaan, ettei siinä ole bias-trimmeriä, vaan menee vastusten vaihdoksi biasointi.
Gypsy
02.10.2006 16:26:15
Ei kai 5150 mikään fixed-bias tai vastaava vehje ole?

5150 on fixed-bias vehje. Tarkotit varmaan katodibiasvehjettä?

Kyllähän se bias kannattais säätää, vaikka _välttämättä_ ei pakko oliskaan. Eikös nää Peaveyt ollu just niitä pelejä, jotka tulee tehtaalta sen verran kylmäks biasoituna, että heitit sitten sisään mitä tahansa, niin ei ainakaan pitäs olla huolta, että liian kuumana käy?
SirElwood
02.10.2006 16:27:32
Eikös nää Peaveyt ollu just niitä pelejä, jotka tulee tehtaalta sen verran kylmäks biasoituna, että heitit sitten sisään mitä tahansa, niin ei ainakaan pitäs olla huolta, että liian kuumana käy?

Näin ainakin olen itseni antanut ymmärtää.
alphamale
02.10.2006 16:37:21

tästähän voidaan olla vaikka kuinka monta mieltä pitääkö biasoida vai ei, meikäläisellä on wanha 5150 ja ihan kiltisti on syönyt biasoimatta JJ:n päättärit ja soinutkin vielä mokoma.
Lahtelaista, totta kai
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)