Aihe: Mistä vahvistincaseen pehmusteet?
1
spedu ray
21.09.2006 21:25:06
Otsikossahan se tulikin jo.. Eli mistä löytyy noin 2,5-5 paksusta sopivan kovuista vaahto- solu- ym.-muovia joka sopii roadcasen pehmusteeksi? Olen kiertänyt kaikki mahdolliset paikat Riihimäen alueella, eikä tunnu löytyvän.
Puavali
21.09.2006 21:47:27
Retkipatjaa jostain halpakaupasta.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
ballfish
21.09.2006 21:59:36 (muokattu 21.09.2006 22:00:26)
Retkipatjaa jostain halpakaupasta.

Sitä löytyy, mutta se on liian ohutta ja monen liimaaminen päällekkäin ei oikein toimi.

E:Spedu Ray tässä siis kirjoittelee. Lainaprofiililla. :D
kimurantti1
21.09.2006 22:18:11 (muokattu 21.09.2006 22:20:22)
Minäpä tupaudun samaan aiheeseen kyselemään, läheltä liippaa. Mulla on käynyt mielessä flight casien tekeminen nupille ja kaapille. Mistä kannattaisi hommata materiaalit? Onkohan noille valmiita mittoja jossain, vai alanko itse mittailemaan? Onko joku muu tehnyt, ja mitä sudenkuoppia hommassa mahdollisesti on?

Tarvittavat työkalut hommaan kyllä löytyy.

Edit: Vai lähdenkö samantien soitinrakennuspalstalle kyselemään?
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
joukov
21.09.2006 22:22:19
Eiköhän Etolasta löydy kaikenlaiset muovit ja pehmusteet.
"Paul Stanley: Live To Win - 10/10"
Guitar Hero
21.09.2006 23:51:03
Mä voin kokemuksesta sanoa, että et retkipatjaa stydimpää pehmustusta tarvitse.
Come to the dark side. We have cookies
www.sweetmoses.net
Jucciz
22.09.2006 01:44:05
Perus retkipatjaa Etolasta tms. Toimii loistavasti ja parilla kympillä saa yleensä casen vuoraukseen tarvittavan määrän. Liimaa väliin ja joku riittävän painava pönkkä tukemaan liimauksen ajaksi, jotta varmasti tarttuvat casen sisäseiniin. Toimii!
>-)))> #11
« Torilla rojua, osta! · Soitteluita »
Puavali
22.09.2006 07:28:38
Sitä löytyy, mutta se on liian ohutta ja monen liimaaminen päällekkäin ei oikein toimi.

E:Spedu Ray tässä siis kirjoittelee. Lainaprofiililla. :D

Kontaktiliimaa pensselillä purkista kumpaankin pintaan, antaa kuivua, sitten päällekkäin ja puristusta. Sitten vielä muutamalla ruuvilla ja isolla rikalla kiinni ulkokuoreen tiukkaan, ettei heti ota kiinni vahvistimeen/kaappiin ruuvin kanta?
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
Rämppy
22.09.2006 09:46:12
Etolasta oon ostellut solumuovia. Löytyy eri paksuuksia ja myyvät halutun kokoisina paloina.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Hotlicks
22.09.2006 13:33:59
Oon tehnyt ite molemmille vahvistimille caset ja muutaman muun kotelon. Hinnassa säästää melko reilusti, mutta nysväämiseen menee tietysti aikaa. Jos ei ole mahdollisuutta käyttää koneita, voi homman melkein unohtaa. Tuon vanerilevyn sahaaminen on aika paskaa homaa käsin. Puukeskus kyllä sahaa tarvittaessa mittojen mukaan, mutta sehän tietysti maksaa.

Mittoja ei varmaan löydy monestakaan paikasta, ja muutenkin suosittelen itse mittaamista. Kotelo on hyvä olla mallia nafti, eli ei kannata jättää hölskymävaraa. Kahvojen ja lukkojen mitat selviää helposti joko valmistajien sivuilta tai mittaamalla kaverin casesta, jonka isot pojat on Laatikkofirmassa tehneet. Muutoinkin kannattaa vähän tutkiskella noiden valmiiden lootien rakennetta, jotta pääsee vähän hajulle.

Itse hommasin tavarat seuraavasti:

Vaneri 7mm filmi Puukeskuksesta, en muista hintaa (ostin kokonaisena levynä).
Metalliosat pääosin Audiodivarista ja jotain pikkusälää (pop-niitit) Clas Ohlssonilta.
Solumuovi 10mm Teollisuus-Etolasta (löytyy myös paksumpana 100mm:n välein).

Mulla on sattuneesta syystä koneet koko ajan saatavilla, eli väänsin nuo palat oikeaan mittaan opetuksen lomassa ja kasailun sitten hyppytuntien aikana ja koulupäivien jälkeen. Tarkemmin en nyt tässä jaksa tuota prosessia selittää, mutta kysyä saa, jos apua tarvitsee.

Kysyessäni etukäteen tarjouksia oli hinta-arvio yhtä normaaalikokoista comboa kohden 300e:n nurkilla. Ostin osat kahteen caseen reilulla satasella, eli säästö on aika reilu. Tosin aikaa meni tietysti reilusti, mutta nysvääminenhän on vaan kivaa. Eroa ammattilaisten rakentamaan on aika vähän, ammatilaiselta saa tietysti varmasti oikeanlaisen laatikon, jos ei omiin taitoihinsa luota.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)