J.Hollström 13.09.2006 18:22:23 | |
---|
|
Werihukka 13.09.2006 18:56:46 | |
---|
Tää on hyvä :) Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
Vainhaalee 13.09.2006 19:13:28 | |
---|
Loistavaa! Tunnelma on suorastaan matossa... |
McNulty 13.09.2006 19:20:18 | |
---|
Jeah... tsippi ladattu ja seuraavaksi lähdetään kirjastoon mehtästään itse läpyskää luettavaksi. Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta... harmi vain etten itse tukeudu 4x12" osastoon nykyisellään. Lähinnä 2x12" kiinnostaa, ja jos tarvista on niin 2x2x12" These pretzels are making me thirsty! Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
Twinkle 13.09.2006 19:44:05 | |
---|
Tuossa oli oikeastaan 3 sarjaa: Hiwatt, Krank ja muut. Ensiksi mainitut erottuivat erityiset, muissa muutokset oli minusta ainakin niin merkityksettömiä, että saman vaikutuksen saa tehtyä käyttämällä vahvarista löytyvää. Sitä en osaa kyllä sanoa mikä noista kuulosti parhaalta, ei tuommoista sampleista ylipäätänsä voi sellaista sanoa. |
J.Hollström 13.09.2006 20:19:45 | |
---|
Jeah... tsippi ladattu ja seuraavaksi lähdetään kirjastoon mehtästään itse läpyskää luettavaksi. Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta... harmi vain etten itse tukeudu 4x12" osastoon nykyisellään. Lähinnä 2x12" kiinnostaa, ja jos tarvista on niin 2x2x12" Itse lehdessä ei sitten ole mitään arvosteluita noista kaapeista. Se on jätetty ihan kuuntelijan itsensä arvioitavaksi. Juttu käsittelee vaan tota testijärjestelyä. |
Joees 13.09.2006 20:44:49 | |
---|
Itse lehdessä ei sitten ole mitään arvosteluita noista kaapeista. Se on jätetty ihan kuuntelijan itsensä arvioitavaksi. Juttu käsittelee vaan tota testijärjestelyä. Toisaalta se on harmi että ei ollut kaapeista sen enempää juttua. Mutta toisaalta hyvä, poistetaan mahdollisuutta että arvostelu vaikuttaa siihen mikä kuulostaa hyvältä. Ja siinä kyllä kerrottiin paras tapa kuunnella nuo pätkät. Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
pekurides 13.09.2006 21:22:11 | |
---|
hmm. mielenkiint.. aika samoilta engli ja framus huikeasta hintaerosta huolimatta soivat... JOTENKIN MIELESTÄNI tuhnut SAUNDIT joka kaapilla... siis eipä tuo vahvistimen jytke oikein "säröllä" potkinut ... Tai sit mä en vaa ymmärrä:) aika paljon erilailla eri kaapit tuntuivat eri mikeillä soivan verrattuna toisiin ??? (tai siis ainakin Krank tuntu toisella mikillä ihan paskalta ja sit toisella vitun hienolta, ihme juttu?) Tunteella päin vittua. |
32788 13.09.2006 21:41:19 (muokattu 13.09.2006 21:42:11) | |
---|
Mun mielestä toi Marsun Handwired kuulosti parhaalta säröllä (sm57). Eikös siinä kriinpäkit ole? Muut oli jotenkin tunkkaisempia ja honottavampia... |
Jucciz 13.09.2006 21:41:34 | |
---|
ainakin Krank tuntu toisella mikillä ihan paskalta ja sit toisella vitun hienolta, ihme juttu?) Tervetuloa äänittämisen maailmaan. :) Eri mikit ja eri äänilähteet toimivat eri lailla: jotkut upeasti, jotkut kauhean huonosti. Tämän takia kannattaa monesti testata omaa kaappiaan vähintään sillä perus Shure 57:lla ja etsiä kohta, jossa mikin on oltava parhaan soundin saavuttamiseksi - tämä vain sen takia, että livenä 99% keikkapaikoista tarjoaa kaapin eteen viisseiskaa - on suureksi eduksi, jos edes sinä soittajana tiedät, mihin se kannattaa sijoittaa. :) Tietysti jos on oma mikki, joka toimii kaapin kanssa erittäin hyvin, niin miksei sitäkin voi livenä käyttää, jos äänentoistohenkilökunta on myötämielinen ja aikataulu ei ole hirvittävän tiukka. |
FoN 13.09.2006 22:16:47 | |
---|
Ihanan pieniä eroja. Ehkäpä tämä hillitsee kaappi-GASia ainakin hetken aikaa:) Millä vahvistimella mahtoivat ajaa kaappeja? Myydään: Bogner Uberschall sekä uusi Mesa Boogie Rectifier 4x12 |
JR 13.09.2006 22:38:48 | |
---|
Kyllä noissa ainakin särösoundi puolella ihan selviä eroja on. Tietty jos kuuntelee 15 euron tietokonekajareilla, voi vähän tasottaa :) Tykkäsin särö sm57 klipeistä eniten tuosta VHT:sta. Mahtaako noita fatbottomeita edes olla myynnissä? "God speaks trough Dr.Phil & Ted Nugent" |
einomies 13.09.2006 23:08:27 | |
---|
Hieno testi, tällaista lisää. SM57:lla äänitetyt pätkät miellyttivät kyllä eniten omaa korvaa. Clean-soundeissa oli aika olemattomat erot. Säröosastolla taas (kaikki varmaan kuuntelivat säröclipit tarkemmalla korvalla, niin myös minä, heh heh) eroja oli jo selkeästi huomattavissa, jopa meikäläisen kuuloelimillä. Noista SM57-säröklipeistä eniten miellytti Bogner Ecstacy ja Mesa. Myös Engl, Framus, kaikki Marsut sekä VHT saivat jalan vipattamaan. Kamalimmalta kuulostivat H&K ja Hiwatt. Myös Krank oli aika kökkö. Minuakin kiinnostaisi tietää, mikä nuppi noissa testeissä oli käytössä? Mennään näillä renkailla! |
januszian 13.09.2006 23:22:19 (muokattu 13.09.2006 23:28:17) | |
---|
Heh, kiitosta vaan joka löysi moisen! Vaikkakaan mihkään ollut kaappia vaihtamassa niin kyllä tuo Mesa 4x12 mulle maistuu parhaiten! Siinä on vaan niin VITUN ISO saundi! Vaikka en kovin montaa aikoinani tyypannutkaan vaan heti ostin Mesan, niin osu ekalla näköjään kohilleen. :) Hyvänä kakkosena tulisi tuo Bogner Überschall 4x12 loota. Koska siinä kahenlaisia elementtejä. Oon pohtinut että jos Esaan vaihtaisin 2 kpl jotain noiden Vintage30:sten kavereiksi. Celestion ehdotti että Classic Lead 80:set sopisi vissiin hyvin. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
http://www.zilakka.com |
Dr. Muff 13.09.2006 23:28:04 | |
---|
Millä vahvistimella mahtoivat ajaa kaappeja? Taisi olla Peavey JSX, jollen nyt ihan väärin muista. I read the internet, I know what's going on. - Axl |
Tasapaino 13.09.2006 23:29:08 (muokattu 13.09.2006 23:32:04) | |
---|
Ora et labora. |
J.Hollström 13.09.2006 23:34:29 | |
---|
Minuakin kiinnostaisi tietää, mikä nuppi noissa testeissä oli käytössä? Peavey JSX. Kitara on Fenderin strato jossa humppari tallassa. |
joukov 13.09.2006 23:53:06 | |
---|
Omaan korvaan Marshall 1960 alakaappi soi läpi testin puhtailla ja säröillä tasaisesti ja erottelevasti. Krank, Überschall ja Krank tulivat lähellä perässä kuten myös Bogner Oversized 2x12. Shuret tasoittelivat eroja varsinkin säröpuolella. Muut mikit "löysivät" enemmän eroja noista. H&K, Engl ja Framus olivat heikoimmat noista. Onko artikkelissa kerrottu mitkä ovat kaappien elementit? "Paul Stanley: Live To Win - 10/10" |
Werihukka 14.09.2006 00:02:33 | |
---|
Tässähän aloittelijat voi tutustua mikrofonien eroihin. Lyhyen kuuntelun perusteella uskallan vakuuttaa, etten koskaan osta 1839 euron mikrofonia ( http://www.thomann.de/thoiw3_dpa_4006_kleinmembran_kugel_prodinfo.html ). En vaikka olisin miten sikarikas. Ei tuo niin paljon parempi ole kuin vaikka SM57. Oho :o... Mun mielestä tuo oli niistä kaikista mikeistä huonoimmalta kuulostava... SM57 oli mun mielestä paras sen sennheiserin kanssa. Ja varmaan vähän makuasia, mutta minusta framus ja engl oli parhaimmistoa... Tosin marshall oli kanssa loistava, mutta ei parempi, vaan erilainen. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
J.Hollström 14.09.2006 00:03:02 | |
---|
Onko artikkelissa kerrottu mitkä ovat kaappien elementit? On kerrottu. Lehdestä selviää. |