Aihe: Marsu pätkii
1
lostsoul
06.09.2006 12:13:11
Ongelman ydin on Marshall MD100HDFX trankkunuppi. Joo, pelkkä mallikin on jo ongelma. Laitetta on kohdeltu asiallisesti ja mitään väärinkäytön tapaista en ole harrastanut (kuten vääräoppista pyrotekniikkaa tai vesitiiveyden koestamista).

Kun vaihdan kanavaa cleanilta särölle, kanava ei aina vaihdu vaan jää 'välitilaan'. Särökanavan merkkiledi syttyy, mutta kanava ei vaihdu. Soundi muuttuu hieman, mutta ei säröksi. Ja vika tulee esille ainoastaan cleanilta särölle vaihdettaessa, ei koskaan toisinpäin.

Aparaatti on käynyt kahdesti korjaamossa ja kertaakaan eivät ole saaneet vikaa tulemaan esille. Toisella kerralla vaihtoivat pedaalin plugin ja tarkastivat pedaalin kytkinjuotokset, ei mitään poikkeavaa. Plugin vaihtaminen tuntui auttavan jonkin aikaa, mutta n.kuukauden kuluttua sama katkominen alkoi taas.

Itse olen testaillut plugin paikoilleen asettumisen herkkyyttä, siinä toivossa että kontakti olisi huono ja syy voisi olla liittimen naaraspuolisessa osassa. Sain kyllä kontaktin huononemaan mutta parantavaa vaikutusta en saanut aikaan.

Kuinka herkkää rojua noi Marshallin pedaalikytkimet ovat? Jos ajatellaan tuollaista normaalia käyttöä, kun tapanani ei ole kaksin jaloin niiden päällä hyppiä. Ehkä vaan yhdellä jalalla kevyesti (mutta ei liian kevyesti!) hipaista.

Varmasti on ihmisiä joilla kyseisen valmistajan laitteiden kanssa on ollut ongelmia, mutta olisiko ketään jolla sattuisi olemaan (kaikkien odotuksien vastaisesti) samanlainen laite jossa olis samanlaista vikaa..ja olisi jopa saanut sen korjaantumaan? Ei itsestään, mutta tekemällä jotain konkreettista. En tarkoita pois myymistä. Itse olisin jo vaihtanut pois jos likviditeettiä riittäisi. Kunhan nyt saisi edes vaihtokuntoon tuonkin niin voisi elätellä toivoa asian suhteen.

Jos kenelläkään on rakentavaa ideaa jatkotutkimusten ja/tai korjauksien suhteen, olisin vilpittömästi kiitollinen! Mikäli se ketään lämmittää ;)
"Joskus on vaan pakko foulata"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)