Aihe: Floikan lukittaminen
1
tumiko
30.08.2006 19:13:27
Terve. Osaisiko joku selitää perusteellisesti kuinka kannattaisi lukittaa floikkatalla paikalleen silleensä että se ei liiku siinä juuri mihinkään.Tämä varmasti helpottaisi ja nopeuttaisi huomattavasti virittämistä muihin kuin tavalliseen e-vireeseen.
Omistan siis Ibanezin RG370 DX kitaran jossa on Ibanezin lisenssi floikka.
Werihukka
30.08.2006 19:41:07 (muokattu 30.08.2006 19:41:27)

Tekis mieli ruveta kettuilemaan. Ja alankin. Että minkä takia monet ostaa floikallisen kitaran ja sitten kuitenkin blokkaavat sen floikan siitä... Siinä menee koko sen tallan idea.

Minusta sitä paitsi floikka on kaikista nopein virittää. Pari kertaa kampeaa alaspäin niin mun skeba on ainakin ihan vireessä. :)
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
skebab
30.08.2006 20:00:11
Tekis mieli ruveta kettuilemaan. Ja alankin. Että minkä takia monet ostaa floikallisen kitaran ja sitten kuitenkin blokkaavat sen floikan siitä... Siinä menee koko sen tallan idea.

Luultavasti sen takia, että Schaller taitaa olla ainoa putiikki, joka valmistaa kiinteää tallaa jossa on "hienosäätöruuvit". (onkohan sitäkään tallaa muuten missään tehdasvalmisteisessa kitarassa...?) Blokattu Floikka ja satulalukko = edes kohtuullisesti pysyvä vire ;)
Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
Werihukka
30.08.2006 20:03:15 (muokattu 30.08.2006 20:04:05)

Kyllä mulla Jacksonin lisenssifloikka toimii ihan hyvin, pitää vireen ja hienovire on (lähes) täydellinen. Ehkä se on sitten joku poikkeustapaus :)
psalmat
30.08.2006 20:13:02
Hä??
FoN
30.08.2006 20:31:43
Tuote nimeltä Tremol-no auttaa.
Myydään: Uusi Mesa Boogie Rectifier 4x12
Ankherias
30.08.2006 20:34:31 (muokattu 30.08.2006 20:35:32)
Itse ajattelin jossain vaiheessa kokeilla omaan Charveliin tällaista ratkaisua: http://www.tremol-no.com/

Asennus näyttää kohtuu helpolta eikä tarvi kajota runkoon mitenkään.

Edit: Joku ehti ensin. :P
FoN
30.08.2006 20:39:19
Osaako kukaan sanoa jälleenmyydäänkö tremol-no:ta vielä Suomessa missään?
Myydään: Bogner Uberschall sekä uusi Mesa Boogie Rectifier 4x12
skebab
30.08.2006 21:42:03
Kyllä mulla Jacksonin lisenssifloikka toimii ihan hyvin, pitää vireen ja hienovire on (lähes) täydellinen. Ehkä se on sitten joku poikkeustapaus :)

Niin, mutta jos ei tarvitse vibraa ;) Mutta ihan vakavasti, mä haluaisin tosiaankin nähdä floikan joka pitää vireen. Yhteen keppiini asensin hipshotin ja se kyllä jeesaa, mutta vain sen verran ettei pahasti mene epävireeseen. Tämä "puolustuspuhe" johtuu siitä, että mun selkee suosikki omista kitaroistani on yks ESP 90-luvun alusta ja siitä laitoin tallan kiinni melkein heti kun olin kitaran ostanut. Sen jälkeen tuo hipshot-värkki on ollutkin ainoa vibrallinen jonka olen omistanut. Ehkä vielä retkahdan Stratoon, vaikka niistä jäikin kakanmaku suuhun 80-luvulla... (yllättäen vireongelman takia)
Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
Werihukka
30.08.2006 21:51:18

No jos ei tarvitse vibraa niin sitten varmaan ei kannata ostaa vibrallista kitaraa :) hoho!
Mikaelo
30.08.2006 22:30:28

No jos ei tarvitse soittamista vaikeuttavia vempaimia niin sitten varmaan ei kannata ostaa vibrallista kitaraa :) hoho!
Lokki paskasi tänään päälleni. Lämmintä se on se niittenki kakka.-Veikko ,Romantikkoitkijät #41
Werihukka
30.08.2006 23:02:10

:D "soittamista vaikeuttavia" :D

Kikkailua vartenhan se floikka on! Ja vibratoa (ja kunnon vingutuksia) varten vibrakampi :)
Pnctocn
31.08.2006 17:56:50
Luultavasti sen takia, että Schaller taitaa olla ainoa putiikki, joka valmistaa kiinteää tallaa jossa on "hienosäätöruuvit". (onkohan sitäkään tallaa muuten missään tehdasvalmisteisessa kitarassa...?)
http://www.harmony-central.com/Events/SNAMM97/Washburn/P4-Deluxe.html

Blokattu Floikka ja satulalukko = edes kohtuullisesti pysyvä vire ;)

Hipshotin tremsetter ym. ainakin oman kokemuksen mukaan aika sheebaa. Mikäli tarvitsee floikkaa ja haluaa soittaa useassa eri vireessä, kannattaa ostaa useampi kitara tai harkita ei-kelluvaa floikkaa (esim ala EVH: http://www.zzounds.com/item--EVHDTUNA)
"kun on isot pussit, on kiva pussailla"
Werde
01.09.2006 09:27:18
Hipshotin tremsetter ym. ainakin oman kokemuksen mukaan aika sheebaa.

Asennuksessa on varmaan ollut vikaa, se on todella millintarkkaa puuhaa.

Mulla tuo pelaa Edgen kanssa kuin unelma. Vireen droppaukset ja armottomat kampiveivaukset onnistuu vireen kärsimättä yhtään. Talloja on ollut kitaroissa Ibanezin valikoiman lisäksi OFR:stä lähtien, ja mikään ei ole päässyt edes lähelle vireenpito-ominaisuuksissa. Suosittelen tätä kyllä lämpimästi, jos tykkää kiinteän tallan tuntumasta ja haluaa säilyttää kampitemput fluttereita lukuunottamatta ohjelmassa.
thekimble
01.09.2006 12:08:57

Mä pistin jousten tilalle 6mm jenkatangon ja lukkomutterit päihin reikä piti luonnollisesti porata tallan päähän ja etuosaan pieni kulmarauta.Ja saa silti vielä tallan kulmaa säätää nopeesti. Etuna oli että paska talla ei kiusaa ja silti hienovireruuvit on pelissä.Suosittelen
jee
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)