Aihe: Putkivahvistin (~500e)
1
Lento-V-mies
19.07.2006 19:10:19
Juu, eli käytettyä putkivahvistinta kattelen.. Marshallia tai Laneytä lähinnä, en minä noista muista oikein perusta..

Marshallilta olen yrittänyt metsästää JCM 800:sta tai varsinkin Super Leadia, siis 1959SLP(?):iä, 70-luvulta jos olisi niin aina vain parempi.. Uudenmpikin käy tosin. Laneyltä olen katsellut jos olisi GH50L, GH100L tai Pro Tubea myynnissä..

Täältä löysin muutaman JCM 800:n, mutta niille oli hintaa sit laitettukin hieman runsaammin, tai vaikka jotkut olivatkin n. 600e, niin en näe kannattavaksi ostaa sellaista, koska saan lähes samaan hintaan Laneyn GH50L:n uutena ja mieluummin sellaista soittelen kuin JCM 800:sta, vaikka hieno vahvistin sekin.

Niin että tietäisikö kukaan esimerkiksi tämän sivuston ulkopuolelta jos jollakin olisi myynnissä kyseisiä vahvistimia? Varsinkin GH50L ja Super Lead ovat mieleeni.
Mixeri75
19.07.2006 19:33:22

Itse etsiskelin vuoden alussa myös tuollaista marsua/laneyta, muutamia testasinkin, mutta eniten tykästyin fenderin dual showmaniin(red knobs), potkii ja murisee kivasti, Ainoa puute on reverbin poissaolo, mutta ei ole menoa haitannut. Itse maksoin reilut 500e omastani eikä ole tarvinnut katua.
Ostin sit putken kuitenkin...
Jaba
19.07.2006 20:04:29
Super Leadia, varsinkaan 70-luvun sellasta et 500 euroon saa, se on saletti. Paitsi joku rikkinäinen tmv.
Lento-V-mies
19.07.2006 22:06:46 (muokattu 19.07.2006 22:10:04)
hmm.. No ei nyt aina ole ihan noinkaan vaikka tottahan se on että 70-luvun Super Lead on vaikea tohon hintaan saada, mutta ei ne Super Leadit 70-luvulta maksa AINA niin kauheasti, varsinkin jos myyjä ei ole niin rahapulassa, tiedäthän. Paras tarjous jonka olen nähnyt on 70-luvun Super Lead ja siihen Marsun 70-luvun kaappi ja kaikki 800:lla eurolla, heh. Jotkut kiskoo noista Super Leadeista hirveitä hintoja koska:

a) se on legendaarinen vahvistin
b) vanha Marshall on parempi kuin uusi Marshall (huom, tämä on lähinnä uskomus.)

Moni on valmis laittamaan jollekin JCM 800:kin hintaa jotain 800e, mutta kyllä niitä useasti näkee 500e:llakin myytävän.

Mutta joo, tais tuolla joku Fender Dual Showmankin olla myynnissä, mutta mieluiten ottaisin simppelin Super Leadin, mutta jos semmoista en löydä niin sitten ehkä jonkun jossa on enemmän säröä, kuten just tommosen Pro Tuben, JCM 800:n tai GH50L:n
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)