Aihe: Laneyn putkicombot 1 | |
---|---|
![]() 22.05.2006 21:25:11 | |
Onko kellään kokemusta Laneyn putkicomboista? Erityisesti kiinnostaisi VC15 ja VC30 -kopperot. Nettisivustojen perusteella vaikuttaisi kiinnostavalta peliltä, etenkin pikkuhommiin tuo VC15, siinä on kaksi kanavaa, 15W ja 10" ämyri. Kertokaa, oi arvon kitaristit! | |
![]() 22.05.2006 21:32:16 | |
Testasin viime syksynä rinnakkain Laneyn VC30 ja Craten V30 ja Crate vei niukasti voiton. Vaikka ovat paperilla hyvin samanlaisia vahvistimia, oli niissä ihan omanlaisensa soundit. Crate oli ehkä soundiltaan hieman avoimempi, joka saattaa johtua hieman syvemmästä kotelosta. Laney oli vähän tiukempi, ihan hyvä soundi, mutta tykkäsin vain Cratesta enemmän. Laneyssä mietitytti myös hieman muoviset jackit. Cratesta on myös saatava pieni 15 wattinen versio, alla linkki http://crateamps.com/html/product.cfm?pid=107 Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille. | |
![]() 22.05.2006 22:07:09 | |
Viitisen rokki/blues keikkaa oon soitellut LC- tai VC-30:sellä ja niihin kyllä pelitti oikein kivasti. Sai laulavaa bluesruttua ja rokkiräimettä. Cleanitkin oli ihan sellasta peruskirkasta kivaa. Noihan ei taida mitään huikeita summia maksaa, joten kyllä sellainen on rahansa väärti. Boss GT-6:sesta ei muuten tykännyt ollenkaan, tai sitten en vaan jaksanut säätää kunnolla. Parhaillaan vahvistin oli mielestäni tyylillä kitara-vahvistin, ilman mitään purkkeja välissä (niinhän ne kaikki vahvistimet kylläkin:P). ROK ROK! | |
![]() 22.05.2006 22:22:02 | |
Onko kellään kokemusta Laneyn putkicomboista? Erityisesti kiinnostaisi VC15 ja VC30 -kopperot. Nettisivustojen perusteella vaikuttaisi kiinnostavalta peliltä, etenkin pikkuhommiin tuo VC15, siinä on kaksi kanavaa, 15W ja 10" ämyri. Kertokaa, oi arvon kitaristit! Minulla on kokemusta Laneyn LC-30 putkicombosta. http://i43.photobucket.com/albums/e … 53/tomukka/Soittokamat/IMG_2023.jpg Möin sen vuosi sitten Voxin tieltä pois. Vahvistin oli kyllä huippuhyvä. 1 X 12" elementti. Ääntä riitti vaikka stadionkeikalle. Huhujen mukaan LC-30 on sama vehje kun VC-30, mutta VC on hienommassa kotelossa. Kokeilin kerran VC-30 2x10" ja se oli mielestäni aikalailla kireämpi ja middle-voittoisempi kuin minun LC-30. Tutustuppa tuohon LC sarjaankin, jos ulkonäkö ei ole sinulle (tai siis sinun vahvistimelle) tärkeä. A-luokan putkivehkeitähän nämä Lanikat on ja hyviä varmasti kaikin puolin. Nyt ratkaisee sinun korvat. | |
![]() 22.05.2006 22:31:58 | |
Laneyn VC-30 1X12 oli joskus testauksen alla. Siinä oli mielestäni jotenkin kylmä ja kova soundi, niin särö- kuin clean-kanavassakin. Ja särö oli muutenkin ankea. Eli ei ainakaan minun makuuni sopivia rokkisäröjä laitteesta irronnut. Jani The Rock on muistaakseni kirjoittanut kyseisestä vahvistimesta syväluotaavan artikkelin. cherub with heavy metal machine | |
![]() 23.05.2006 07:34:16 | |
Treeniksellä on VC-30 ja en kyllä ymmärrä mitään mistää kylmästä soundista. Ehkä pitäisi hommata sitten lämmitin siihen elementin eteen. Loistava vahvistin ja hönkii kovaa tarpeen vaatiessa. Laitteen oma säröstin ei ole niitä kaikkein rankempia, joten pedaalin joutuu hommaa jos ei miellytä. Käytettynä se on kyllä hintansa arvoinen laite 2000%:ti. ;) Vähän kiire nyt, niin ei kerkeä jaarittelemaan. Kandee käydä testii. shitfuck inc. | |
![]() 23.05.2006 09:04:31 | |
Onko kellään kokemusta Laneyn putkicomboista? Erityisesti kiinnostaisi VC15 ja VC30 -kopperot. Nettisivustojen perusteella vaikuttaisi kiinnostavalta peliltä, etenkin pikkuhommiin tuo VC15, siinä on kaksi kanavaa, 15W ja 10" ämyri. Kertokaa, oi arvon kitaristit! Kerroin omasta VC15:stäni jo vähän aikaa sitten, että joskohan sitä hakua vois käyttää...? Vai onko se särki? Noh, siis nyt noin kuukauden olen tuon VC15-110:n omistanut, olen aika tyytyväinen. Sellainen blues-peli, vintage british-rock -osasto hoituu myös aika uskottavasti. Erittäin englantilainen vahvistin, niin ulkonäöltään kuin ääneltään. Myös tuossa särö-kanavassa on hyvin tyypillinen Laneyn soundi. Ei välttämättä ole se joka pojan suosikki ääneltään, aika tumma minusta. Ihan jees. Mutta onhan tuossa myös se bright-kytkin sitten... Distortio/overdrive -pedaali on pakko ostos, jos rankempaa menoa kaipaa. Puhdas kanava toimii tosi hyvin useammankin overdrive-pedaalin kanssa. Itselläni lisäksi on vielä se 1x12 Laneyn pikkukaappi (GS112VE) ja Weber Minimass vielä välissä hieman äänenvaimentimena niin saa edes hieman rivitalossa kovemmalle tuota. On meinaan 15W aika kovaääninen vehje kuitenkin. Itselläni tuohon VC15:en ostoon vaikutti lähinnä pieni koko (roudattavuus). keveys ja minulle riittävä wattimäärä. Niin ja hinta ei ollut ollenkaan paha (435e paikalliseen soitinanniskeluliikkeeseen toimitettuna). | |
![]() 23.05.2006 09:35:42 | |
Sai laulavaa bluesruttua ja rokkiräimettä. Cleanitkin oli ihan sellasta peruskirkasta kivaa. Noihan ei taida mitään huikeita summia maksaa, joten kyllä sellainen on rahansa väärti. Boss GT-6:sesta ei muuten tykännyt ollenkaan, tai sitten en vaan jaksanut säätää kunnolla. Parhaillaan vahvistin oli mielestäni tyylillä kitara-vahvistin, ilman mitään purkkeja välissä (niinhän ne kaikki vahvistimet kylläkin:P). Juuri näin. Mulla on se pienin LC, eli LC15R. Pieni on ulkoisilta mitoiltaan ja sen takia kotikäyttöön ostinkin. Tämä on yksikanavainen malli, joten käyttöominaisuuksiltaan vc-mallia rajatumpi, mutta soundi kyllä miellyttää vanhan Marshall-miehen korvaa. Suurin rajoite on pieni 10-tuumainen ämyri aika heiveröisessä kotelossa, ts. kovempaa soittaessa resonanssia löytyy ja ehkä VC:n Jensen on Celestion Tube10-mallia parempi kaiutin. Lisä-ämyri-liitäntä kyllä on ja suljettu 112-kaappi on ollut harkinnassa, jos vaan olisi enemmän käyttöä... Mutta perusasiat on kunnossa. Kestävyydestä en sano mitään, koska peli on ollut hyvin vähällä käytöllä kotioloissa. Tämä on yksilö nymero kaksi, koska se ensimmäinen vaihdettiin kaiku-potikkaan liittyvien rutinoiden/hurinan vuoksi Levytukussa uuteen n. kuukauden ikäisenä. Tuolloin kyllä miellytti se, että ei tullut tilattua kauempaa. Hintakin oli sama tai jopa alle T-kaupan pyynnön. :) Mars Needs Guitars! | |
![]() 23.05.2006 11:46:56 | |
Morjens vaan. Hinta/laatu-suhde näissä Laneyn täysputkikomboissa on kyllä enemmän kuin kohdallaan. Itselläni on LC30 (tai siis LC30-II, eli kakkosversio), ostin Levytukusta viime joulukuussa. Kaksi kanavaa, kummallekin oma EQ. Clean-osasto miellyttää ainakin omaa korvaa, säröpuolelta taas lähtee komeasti blues-soundit sekä perinteisemmän tyylin rokkisäröt. Perusäänensävyltään LC30 on aika tumma. Mikään hevikombo tämä LC30 ei todellakaan ole (vaikka desibelejä kyllä piisaa isommallekin keikalle), eli jos meinaa tiukkasoundisempaa hevanderia soittaa, vahvarin eteen täytyy hommata kunnon säröpurkki. Drive-namiskaa vääntämällä kohti kymppiä säröä kyllä lähtee niin perkeleesti, mutta soundi puuroutuu ja muuttuu kumisevaksi aika helposti. Putkien ja/tai kajarielementin vaihto saattaisi tuoda enemmän tiukkuutta särösoundiin (jos sitä siis haluaa, itse olen tyytyväinen nykyiseenkin). Mennään näillä renkailla! | |
![]() 23.05.2006 12:23:05 | |
LC50 II - combon omistin pari vuotta. Käytin lähinnä Podin ja Sansampin jatkeena hyvän clean-kanavan ansiosta. Särökanava on aika Blues, tumma, ja särö puuroutuu suurilla gain-asetuksilla, joten miedot asetukset toimivat paremmin. Nykyisin vahvistin on käytössä bändimme toisella kitaristilla. Sopii hyvin saundiin, hänen tehtävänsä kun on täyttää tila vitossoinnuilla minun korkeammalta soittavan kitaran ja basson välillä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)