Khassera 11.04.2006 19:20:27 (muokattu 11.04.2006 19:20:39) | |
---|
Elikkäs tuli tämmönen mielenkiintoinen juttu mieleen, että olisi hienoa saaha kitara "kiertämään" (??) kun haluaa, kun katselin John Perryn demoa tuosta Visual Soundin Jekyll and Hydestä ( http://www.visualsound.net/mp3.htm ja sieltä alin). Se ilmeisesti lyö tuossa bossin DD:n päälle, mutta mitäs se auttaa? Oisko juuri siinä se syy miksi se saa jotenki bendattua nuo nuotit niin että ne alkaa loppua kohti kiertämään? Enpä saa stratoani kauhean herkästi kiertämään, mutta kaverin gio iba kyllä vonkuu ku vähän bendaa. "Minä en ole koskaan nähnyt tätä musajuttua sanojen 'scene' tai 'genre' kautta. Sellainen ajattelu on musiikillista rasismia." -Daron Malakian |
tommiot 11.04.2006 19:22:32 (muokattu 11.04.2006 19:23:22) | |
---|
Volaa lisää? Ei oo munsta kyllä kovin hyvä juttu jos kamalasti kiertää, mutta semmonen hallittu kierto (kitara soi loputtomiin) kyllä kuulostaa kivalta. |
Juustonaksu 11.04.2006 19:59:53 (muokattu 11.04.2006 20:01:06) | |
---|
Volaa lisää? Ei oo munsta kyllä kovin hyvä juttu jos kamalasti kiertää, mutta semmonen hallittu kierto (kitara soi loputtomiin) kyllä kuulostaa kivalta. Se on semmonen klassinen lopetusnuottiin kiva pistää soimaan. :) Kokeilehan dempata alakielet, kuten tekisit Natural Harmonicin, mutta eri kohdasta ja kevyemmin. Minulla tuo tuottaa sellaisen pitkäkestoisen ulinan, kun se onnistuu hyvin. Siihen, kun lisää volaa ja juuri vaikka särölootasta pientä volumeboostia ja säröä siihen niin avot. =) En tiedä kyllä, mikä tuo on olevinaan tuo kikka oikeasti. Kunhan itse huomasin, että tuolla lailla saa saman kuuloista efektiä. Edit: Itseasiassa se taitaakin olla luonnollinen huiluääni se tekniikka, mutta ei sieltä "solmukohdasta(?)", esim. 7. nauha, mistä ne kuuluvat parhaiten. Ja kun pistää vaikka Ala-E:n ja A:n soimaan niin toimii. :) "Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa |
Kumiankka 11.04.2006 20:15:59 | |
---|
Eräissä huokeissa mallintavissa matolaatikoissa on ainakin tämänlaisia efektejä, eli soolosävelet lähtee "kiertämään" kun nuottia jatkaa riittävän pitkään, tosin perusäänivaihtoehtona on pääasiassa särösaundia ja "kierto" tulee pitch sifteristä "harmoonisena". Kaitpa se äkkiseltään kuulostaa melko vakuuttavalta säästeliäästi käytettynä. |
Vainhaalee 11.04.2006 20:21:39 | |
---|
Lapa kaappiin niin eikös kierrä... Hallittu kierto oikeaan paikkaan on todella mehevää! Hail to the King, Baby! |
mikko1 11.04.2006 21:00:42 (muokattu 11.04.2006 21:00:57) | |
---|
Myös wahin kanssa saa isoilla säröillä tehtyä mukavan kierron, jonka sää kätevästi pois napsauttamalla wahin taas pois. |
askomiko 11.04.2006 21:09:51 | |
---|
Enempi vaan säröä ja/tai voluumia ni kyllä se lähtee käyntiin. Onhan niitä apuvälineitäkin, kuten Sustainiac. Ja kuten sanottu, lapa kaappiin niin johan räjähtää. Tahdon bändiisi soittamaan.
"Mutta 99% varmuudella sanoisin että se kiinalainen kopioäimä tms. soveltuu ainoastaan kuikkaan tähdättäväksi manuaaliprojektiiliksi" |
Joees 11.04.2006 21:11:40 | |
---|
Seisot oikeessa kohdassa vahvistimeen nähden. Tai sitten lapa kaappiin kiinni kuten on sanottu. Tai sitten hommaat puoliakustisen ja homma helpottuu. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
Khassera 12.04.2006 16:05:09 (muokattu 12.04.2006 18:07:27) | |
---|
Seisot oikeessa kohdassa vahvistimeen nähden. Tai sitten lapa kaappiin kiinni kuten on sanottu. Tai sitten hommaat puoliakustisen ja homma helpottuu. Niin no tosiaan tuon olen hoksannut, että kun laittaa kitaran bodyn lähelle vahvaria (pieni vaffe eli melkeenpä kiini siihen) niin alkaa ulisemaan mutta sekin loppuu aikea nopeasti itsestään :/ Olen tosin huomannut esimerkiksi Blind Guardianin André Kürschin tekevän tuota aika tyylillä (Imaginations Through the Looking Glass -DVD: Mordred's Songin loppua kohden) ... (Ja vielä tähän että en tarkoita alkaa threadia joka kilpailuttaa "ketkä eniten vinguttaa kierroksella" vaan mainitsin BG:n kun se sattui ekana mieleen tulemaan) ... ja se näyttäisi André astuvan vain lähemmäs jotain monitoria(??). Vaan nuo petaalit tahtoo katkaista itse sen kierron, mitenköhän sen saisi pois? Multiefektit siis, niissä on Noise Gate, joka estää sen. Jos sen laittaa nollille niin kohina on kauhea (siis jos vahvari on huono). Olisi kätevää kun täälä joku aiemmin leuhki että teki kitaraansa jonkun "modifikaation" jolla sai hallittua erittäin tarkasti kiertoja. Pistää miettimään olikohan harhalaukaus se "modifikaatio" :) "Minä en ole koskaan nähnyt tätä musajuttua sanojen 'scene' tai 'genre' kautta. Sellainen ajattelu on musiikillista rasismia." -Daron Malakian |
hq 12.04.2006 16:18:12 (muokattu 12.04.2006 16:27:35) | |
---|
Huomasin että oma squier stratoni lähtee ainakin todella helposti kiertämään kun soittaa kovilla säröillä ja volumella. Tiettyyn rajaan saakka tämä on hienon kuuloista, mutta aika herkästi tuntuisi tässä se ääni muuttuvan samanlaiseksi vinkunaksi kuin miltä perinteisten mikrofonien kierto kuulostaa. Johtuneeko tuo sitten paskoista mikeistä, tässä squierissa ne eivät kovin laadukkaat ole. Edit: Vaan nuo petaalit tahtoo katkaista itse sen kierron, mitenköhän sen saisi pois? Multiefektit siis, niissä on Noise Gate, joka estää sen. Kyllä itsellä kiertää noise gatesta huolimatta. Eihän sen siihen pitäisi vaikuttaa? Jos sen laittaa nollille niin kohina on kauhea (siis jos vahvari on huono). Eikä se gate vahvarin aiheuttamaan kohinaan vaikuta. Ainoastaan siihen kohinaan mitä sen edessä olevista laitteista ja kitarasta tulee. |
tommiot 12.04.2006 16:28:09 (muokattu 12.04.2006 16:31:40) | |
---|
Vaan nuo petaalit tahtoo katkaista itse sen kierron, mitenköhän sen saisi pois? Multiefektit siis, niissä on Noise Gate, joka estää sen. Jos sen laittaa nollille niin kohina on kauhea (siis jos vahvari on huono). Ei kai vahvarista puhtaalla (jos otat siitä pedaalista säröt, eihän se gate muuten edes auta) paljon kohinaa tule? Noise gate on mun mielestä aika turha vehje, volapotikalla saa vaimennettua kierron kun ei soita, ja hurinan saa pois kun ei pistä kamalasti säröä ja käyttää kunnon piuhoja. Ei kai sulla ole kamalasti säröä? Kuulostaa tiukemmalta soittaa vähemmällä säröllä. Olisi kätevää kun täälä joku aiemmin leuhki että teki kitaraansa jonkun "modifikaation" jolla sai hallittua erittäin tarkasti kiertoja. Pistää miettimään olikohan harhalaukaus se "modifikaatio" :) Fernandes Sustainer? |
Joees 12.04.2006 16:36:43 | |
---|
Kotona mä käytän Hot Cakea tuohon kierron saamiseen. Saa sen toki muutenkin, mut kotona soitan niin hiljaa et se ei lähe kovin kauniisti kiertää ilman apuja. Mulla on Hot Cakesta kaikki nupikat klo 12, säröä se ei lisää yhtään, mutta preesensiä kyllä vähäsen. Se tekee tempun mulla ja lähtee kivuttomasti kiertämään jos niin haluaa. Toimii myös sooloissa vitsin makeasti tuo muutenkin. Tai cleanin kanssa antamaan vähän potkua siihen. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
Exhausted 13.04.2006 13:59:51 | |
---|
Elikkäs tuli tämmönen mielenkiintoinen juttu mieleen, että olisi hienoa saaha kitara "kiertämään" (??) kun haluaa, kun katselin John Perryn demoa tuosta Visual Soundin Jekyll and Hydestä (http://www.visualsound.net/mp3.htm ja sieltä alin). Se ilmeisesti lyö tuossa bossin DD:n päälle, mutta mitäs se auttaa? Oisko juuri siinä se syy miksi se saa jotenki bendattua nuo nuotit niin että ne alkaa loppua kohti kiertämään? Ei se Bossin Delay auta kiertämiseen. Auttaahan se pidentämään lyhyttäkin kiertojuttua, mutta ei varsinaisesti generoi sitä. |