Jees, eli ostin tänään elämäni ensimmäisen stratocasterin, tähän mennessä oon veivannu Les Pauleilla. Stratossa oli valmiina tehdaskielet ja ysisetti. Vaihdoin siihen itse normaalin 11-setin ja sen jälkeen talla pomppas melkeen pystyyn ( no ei nyt ihan) ja soundista tuli ihan paska, vaikka alkuun kuulosti vitun hyvälle ysisetillä. Siis ne paksummat kielet veti sen ihan liian kovaan jännitteeseen. Eli mitä mun tarvii tehdä, että talla tulee taas normaali korkeudelle? Sieltä kitaran takaa vissiin kansi auki ja sit jotain jousien kanssa vekslaamaan. Miten paljon tallan ja rungon väliin pitäisi jäädä tilaa? Auttakaa tyhmää! |
Itse olen säätänyt stratoni siten että vibra toimii vain alaspäin. Eli kitaran takana, luukun alla olevan "clawin" ruuveja kiristellään niin pitkälle että talla on bodyssa kiinni. Tällaiseen setuppiin joutuu ehkäpä myös kiristämään tallan soittopuolella olevia ruuveja (6 tai 2 mallista riippuen) jotta talla ei kelluisi enää. Riippuu mitä haluat mutta perussäädöt tehdään takaluukun alla olevia kahta ruuvia kiristämällä niin pitkälle että talla lepää vaakasuorassa bodyyn nähden. -Tatu PS. Muista myös säätää intonaatio samalla! Jabba, this is your last chance. Free us, or die. |