Aihe: Tokai stratoon vibrakampi
1
Jyräys
13.03.2006 11:08:52
Oisi tälläinen kysymys, kun pitäisi hommata tohon mun Tokai Stratoon vibrakampi, toi on vanhempi Tokai vuodelta -89 ja Japanissa valmistettu. Onkos noissa vibrakammissa kierteisyys samanlainen kaikissa ? Kun oon tilaamassa Thomanilta tavaraa ja katoin että siellä oisi myynnissä noita kampia. Niin että uskaltaako tollaisen tilata kun ei oo varmaa tietoa sopiiko tohon Tokaihin. Viisaammat auttakaa.

http://www.thomann.de/thoiw3_artike … sn=212c6679953444784501aad60f43998a
Rock Rock
Ze Kink
13.03.2006 12:05:24
Mulla on vm.80 7okai Springy Sound ja siihen sopii Fenkun Japsistraton kampi, olen 99% varma että tuohonkin sopii.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
Jyräys
13.03.2006 12:11:13
Ok ! Kaipa sen voisi tilata, eikä tossa nyt mitään hirveetä
konkurssia tee vaikka ei sopisikaan.
Rock Rock
Illu
13.03.2006 12:27:27
Äkkisiltään voisi luulla, että japseissa on milliset kierteet ja amerikan suunnalla tuumaiset. Tämä siis ihan mutu pohjalta.
p130
13.03.2006 13:09:06

Testaanpa illalla sopiiko American Vintage-tallan kampi japsitokain tallaan!
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
p130
13.03.2006 15:03:50 (muokattu 13.03.2006 15:07:03)

American Vintage-kampi sopii sekä 80- että 90-luvun japsitokain tallaan. Kierre on sama. Kuitenkin Fenderin kampi on _hieman_ ohuempi, joten se pitää kiertää pohjaan saakka että se ei heiluisi liikaa (ainahan ne vähän heiluvat, mutta tämä oli jo aika häiritsevää). Vastaavasti Tokain kampea ei saa ilman jonkinasteista voimankäyttöä Fenderin tallaan (en kokeillut, mutta kyllä se sinne olisi mennyt jos tosissaan olisi halunnut).

Gotohin tekosiahan nuo Tokain tallat ovat, joten niihin pitäisi ihan helposti löytyä kampia melkein mistä vain. Kitara mukaan "lähikauppaan" ja sovittelemaan.

American Standardissa on luultavasti sama paksuus ja kierre kuin vintagessakin (pystyykö kukaan vahvistamaan?).

Edit: sehän olikin meksikostandardin kampi tuossa linkissä: Ainakin minun muinaisen meksikostankun kampi erosi Tokain kammesta sekä kierteen että paksuuden osalta.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
rainmaker
13.03.2006 16:53:16
American Standardissa on luultavasti sama paksuus ja kierre kuin vintagessakin (pystyykö kukaan vahvistamaan?).

No siltä osin, että American standardini kampi kävi hyvin japsifenkun tallaan. Kaverilla on uudempi tokai, siinä on paksumpi kampi. Japsistraton kampi ei siis käy siis uusiin tokai-stratoihin. Sitä en tiedä milloin paksuus on vaihtunut ja mitä sarjoja muutos koskee..
Daavidin fuzz!!
Ze Kink
13.03.2006 19:18:50
Toi muuten on vasurikampi mitä tuossa linkissä oli, vai haluatko juuri vasenkätisen?
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
Jyräys
14.03.2006 11:49:46
Jep, Kiitoksia tiedoista. No taidan melkein tehä niin että nappaan kitaran mukaan ja käyn paikallisissa musaliikkeissä kattomassa jos sieltä löytyy, niin saa varmasti oikean kokoisen kammen.
Rock Rock
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)