Aihe: toinen kitarani
1 2
jummijammi
11.03.2006 11:08:56 (muokattu 11.03.2006 11:09:52)
niin että toista kitaraa olisin nyt ostamassa, ja siihen 500€ paikkeille voisi sopia.
Soitan bändissä jossa soittosuuntana olisi trash, mutta itse kotona haluaisin soittaa jotain kevyempää niinkuin The Darkness, Judas priest, Iron maiden Led zeppelin ja tommosta.

Olen vähän katsellut Jackson DXMG:tä ja joitain straton muotoisia kitaraoita ja tuo jackson näyttää parhaimmalta.
Myös Les Paul ja SG mallit kiinnostaa paljon ja jos joku tietää jonkun sopivan lespan niin sano.
Jehu
11.03.2006 11:15:00
Suosittelen tsekkailemaan toria ahkerasti. Itse kattelisin varmaan jotain käytettyä Tokain lespaa tai LTD:n 400- sarjalaisia. Onnea metsästykseen!
Bring me my kebab.
Tuomas_M
11.03.2006 11:15:21
Ibanez SA260FM on ihan hyvä, ja kuten Ibanezit yleensäkin, hinta-laatu suhteeltaan huippuluokkaa. Testasin kerran hieman sitä kun aikoinaan haaveilin sen ostosta (nyt olen kääntynyt hevimpään Ibanez RG mallistoon) ja soittotuntuma oli mukava ja oli ihan laadukkaan oloinen peli. Soundista nyt ei voi kummempia sanoa koska vahvistimena oli joku halpa Crate. Mutta ainakin jos Ibanezin kehnot vakiomikit vaihtaa vähän parempiin niin uskoisin soundinkin olevan jo tuossa hintaluokassa huikea.
Petrukki
11.03.2006 11:18:12
niin että toista kitaraa olisin nyt ostamassa, ja siihen 500€ paikkeille voisi sopia.
Soitan bändissä jossa soittosuuntana olisi trash, mutta itse kotona haluaisin soittaa jotain kevyempää niinkuin The Darkness, Judas priest, Iron maiden Led zeppelin ja tommosta.
Myös Les Paul ja SG mallit kiinnostaa paljon ja jos joku tietää jonkun sopivan lespan niin sano.

Jaa-a... Tuosta Jacksonista en osaa sanoa, koska en ole hevikeppeihin tutustunut, mutta Les Pauliin ja SG:hen voin kommentoida, että Gibsonin SG:tä tai LP:tä on aika vaikea saada tuohon hintaan, käytettynäkin. SG ja LP on tosin kyllä aika laajan skaalan kitara (tarkoitan, että sopii moneen tyylisuuntaan). Saanko udella, mikä on nykyinen kitarasi?
Komppaus ei lopu!
Petrukki
11.03.2006 11:24:34 (muokattu 11.03.2006 11:27:26)
Mikä se meitun kitara oli? Se ESP LTD? Tarkkaa mallia en muista, mutta jos joustat budjetista jonkin verran, se voisi olla yksi kandidaatti. Okei, löytyi:ESP LTD EC-400AT.

Aattelin ittekkin ostaa tuollaisen ehkäpä.
Komppaus ei lopu!
jummijammi
11.03.2006 11:28:28
Jaa-a... Tuosta Jacksonista en osaa sanoa, koska en ole hevikeppeihin tutustunut, mutta Les Pauliin ja SG:hen voin kommentoida, että Gibsonin SG:tä tai LP:tä on aika vaikea saada tuohon hintaan, käytettynäkin. SG ja LP on tosin kyllä aika laajan skaalan kitara (tarkoitan, että sopii moneen tyylisuuntaan). Saanko udella, mikä on nykyinen kitarasi?

Noh, en kyllä gibsoneita tarkoittanutkaan mutta epiphonea ja tokaita kyllä. Varmaan nuokin nyt täyttää nuo musiikkityylikriteerit, vai?
Petrukki
11.03.2006 11:30:50 (muokattu 11.03.2006 11:31:59)
Noh, en kyllä gibsoneita tarkoittanutkaan mutta epiphonea ja tokaita kyllä. Varmaan nuokin nyt täyttää nuo musiikkityylikriteerit, vai?

Toki. Mutta oma mielipiteeni on, että ESP LTD voisi olla parempi sinulle.
Komppaus ei lopu!
Ze Kink
11.03.2006 12:49:02
Tuossa DXMG:ssä on huono talla ja huonot mikit, kaverilla on tuo ja talla toimi n. vuoden jonka jälkeen ei pitänyt virettä enää yhtään. Laittoi Schallerin tilalle ja nyt pelittää. Mikit on myös melko tunkkaiset (tietääkseni EMG Hz H3:set) joten nekin menivät vaihtoon. Noiden jälkeen se on kyllä hyvä kitara, mutta kävihän se aika paljon kalliimmaksi, joten kannattaa miettiä haluaako ostaa n.500e:n kitaraa johon pitää käyttää vuoden päästä 400e lisää rahaa.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
kimurantti1
11.03.2006 15:08:09 (muokattu 11.03.2006 19:27:01)
En välttämättä tuota Jacksonia katselisi. Hardware tuntuu olevan luokkaa halpis. Ze Kink sen jo sanoikin: Ei kannata ostaa kitaraa johon joutuu myöhemmin pakosti laittamaan lisää rahaa. Ainakin halvemmilla lisenssi floyd roseilla tuntuu olevan aika lyhyt elinkaari.

Oletko tutustunut Ibanezin tarjontaan? Sillä merkillä on tunnetusti hyvä hinta/laatu-suhde juuri tuossa hintaluokassa.

Voisit aloittaa kartoittamalla hieman tarpeitasi:

-Minkälaisesta tallasta pidät? Tarvitsetko välttämättä kampea?
-Riittääkö keskinkertaiset mikit vai vaihdatko ne joka tapauksessa jossain vaiheessa uusiin?
-Paksu vai ohut kaula?
-Kuinka tärkeää ulkonäkö sinulle on, vai riittäkö että kitara toimii vain hyvänä työkaluna?

Tässä muutama mielestäni erittäin hyvä (ja tyylikäs) vaihtoehto tuossa hintaluokassa:

1) http://www.thomann.de/iw_smb_suche. … SUCHBEGRIFF=sz520fm&x=0&y=0
2) http://www.thomann.de/iw_smb_suche. … CHBEGRIFF=SAS36FM&x=19&y=11
3) http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_pacifica_612v_nt_prodinfo.html
4) Jos floyd rose-tyyppisen tallan välttämättä haluat, niin käytettynä torilta Ibanez RG-sarjan kitara jonka mallinumero on 550 tai suurempi. 450-550e niistä nykyään kannattaa maksaa, riippuen tietysti kunnosta.
5) Jos stratoa mielit, niin Tokailta löytyy asiallisia kitaroita juurikin 500e hintaluokassa.

Les Pauleista ja SG:istä en osaa sanoa juuri mitään. Mulle kun ei juuri noi kaksi mallia ole ikinä kolahtaneet. Noista ylin (Ibanez SZ) on varmasti lähellä lespan soundia: Mahonkibody vaahterakannella, liimakaula ja kaksi humpparia. SA ja Pacifica on mielestäni hyviä all around-kitaroita.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
ilpoliekkio
11.03.2006 16:41:40 (muokattu 11.03.2006 16:42:25)
Soitan bändissä jossa soittosuuntana olisi TRASH

Onko tuo trash nyt sitten sitä Mokomaa ja muuta, thrashia ne eivät ainakaan ole. Vai haetko thrashia? ;)

Ibanezia, varsinkin RG:tä ja S- sarjaa suosittelen, jos kerran heviin pitää kitara saada. Sen floikan kanssa kannattaa olla tarkkana: jos et sellaista aktiivisesti käytä, ei ole mitään järkeä ostaa floikallista kitaraa.
Awaken the suffering
jummijammi
12.03.2006 12:05:49
No, otetaan sitten floikka pois, enhän sitä juurikaan tarvitse.
Katselin noita ibanezeja, enkä löytänyt sopivaa. Oli floikkaa, liian kallista ja halpaa.
ESP LTD silmäilin myös, löytyi tämmöinen:http://www.thomann.de/thoiw3_esp_ltd_vb200_bk_egitarre_prodinfo.html
Tässä olisi nyt yksi vaihtoehto Jacksonilta: http://www.thomann.de/thoiw3_jackson_dkmgt_bk_prodinfo.html
Näyttää ihan hyvältä, ei floikkaa MUTTA hinta. Tohon menisi ehkä jopa synttärilahjarahat eikä jäisi rahaa muuhun, ja pitäisi myös hankkia uusi vahvistin.
Epiphonelta löytyi tämmöinen:http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-188239.html
Mitäs olette mieltä?

Mikä olisi noista nyt paras?
kimurantti1
12.03.2006 12:13:24 (muokattu 12.03.2006 12:22:01)
Epiphonen halvemmista Les Paul-malleista on kai ollut monilla huonoja kokemuksia. Tuo LTD:n SG on varmaan hintansa väärti. Huomasithan, että se on baritoni eli skaala on pitempi ja kielissä enemmän jännitettä. Ts. Tehty toimimaan (toki perusvireelläkin) mutta nimenomaan matalammilla vireillä hyvin. Ehkä itse valitsisin Jacksonin. Sen vaan sanon, että kun toista kitaraasi olet ostamassa siihen kannattaa satsata vähän enemmän, ettei tarvitse sitten myöhemmin katua -> ei kannata hintaa pelästyä;)

LTD ja Jackson on aika erilaiset pelit, joten on ihan sun omasta mieltymyksestä kiinni kumpi on parempi. Kumpikaan tuskin mikään huono on. Vaikka Thomannilta tilaisit, niin kannattaa käydä testaamassa niitä jos vaan pääset. Pienellä tinkaamisella Suomesta saa lähes samaan hintaan kyllä. Itse maksan mielummin vaikka muutaman kympin lisää siitä, että mahdolliset takuuasiat voi hoitaa Suomessa. Tuleehan Tompalta postikulutkin.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
jummijammi
12.03.2006 12:21:48
Tuo LTD:n SG on varmaan hintansa väärti. Huomasithan, että se on baritoni eli skaala on pitempi ja kielissä enemmän jännitettä. Ts. Tehty toimimaan (toki perusvireelläkin) mutta nimenomaan matalammilla vireillä hyvin.

Oho, Joo ei ollut tarkoitus baritoneja ostella.
No, kai minä sitten meen testaamaan tota jacksonia.
tigi_
12.03.2006 12:42:35
Dean Vendetta 4.0
jummijammi
12.03.2006 19:00:41
Empä tuosta Deanista tiedä.
Sanokaapa tuosta Jacsonista jotain hyviä/huonoja juttuja.
jummijammi
12.03.2006 21:11:44 (muokattu 12.03.2006 21:12:57)
Oho, jotain seikoilen nyt :) tuli kahteen kertaan
RekoS
12.03.2006 22:06:39 (muokattu 12.03.2006 22:07:08)
Myös Les Paul ja SG mallit kiinnostaa paljon

Jos SG:n ostat, et kyllä kadu. Omistan SG:n ja todella hyvä kitara jossa ei mitää muuta vikaa ole kuin se että saa virittää koko ajan. no, siihen 20-40€ lisää kunnon virittimet niin siinä se. Mutta hyvä kitara on.

EDIT. tämä siis Epiphonen mallista, Harley Bentonia tuskin edes harkitsisin.
rokettirollari
12.03.2006 22:44:12
ei mitää muuta vikaa ole kuin se että saa virittää koko ajan.

Kyllähän tuo on jo aika paha vika.

no, siihen 20-40€ lisää kunnon virittimet niin siinä se.

Ei välttämättä ole virityskoneistosta kiinni. Ootko vaihtanut paksummat kielet kuin alkuperäiset?
Aki
13.03.2006 00:02:11

Mulla on mainittu SZ520 myynnissä. Pysyy vireessä hyvin. Sigussa olevasta linkistä lisää tietoa.
Muuki
13.03.2006 09:11:39 (muokattu 13.03.2006 09:14:12)
Empä tuosta Deanista tiedä.
Sanokaapa tuosta Jacsonista jotain hyviä/huonoja juttuja.

Miulla on tollanen dkmg, tosin floyd rosella. Jos siitä nyt jotain pitäis sanoo, niin ulkonäkö aika tiptop, käteensopivuus ainakin itselleni loistava. Kaula on melkein kun valettu minulle. Mikit on nuo hz:t, tarkempaa tietoa ei ole. Niistä joko tykkää tai ei. Itse ainakin niillä tykkään soitella, cleanit soipi minusta mukavasti (vaffarina orange 10). Mutta eipähän sun ainakaan tarvii huolehtia tuosta tallasta kun on kiinteä. Itse pidän noista floikista enemmän.

Eikös tuo nyt ihan pätevä vehe ole, mikit on aina vaihettavissa oman maun mukaan. Meeppä testaamaan.

E: Niin tuossa on tuo boost muuten myös. Oon sitä joskus käyttänyt cleanillä soitettaessa, ihan jees. Aika paljon kohisi säröillä soitettaessa mutta eipä sitä kannata täysille pistää. Tuo boost on sitäpaitti ihan ekstra että ei siihen välttämäti tarvii edes koskea.
Mittään en oo kirjottanu alle
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)