Auttakaa miestä mäessä. Tarkoitus olisi ostaa ko. nuppi mutta muutama ongelma on tullut matkaan. Ensimmäinen asia on seuraava. Osaako kukaan luonnehtia 6100 ja 6100LM mallin soundi eroja? Kolmannessa kanavassa taitaa olla pieni ero näiden välillä, LM:ssä taitaa olla vähän enemmän säröä? Pääteputkissakin taitaa olla joissain malleissa eroa. EL 34 ja 5881 tuntuu olevan päätteessä. Toinen asia on, että mistä näitä löytää? Olen hakenut LM mallia mutta tuntuu olevan aika kiven alla. Anniversaryjä ei taidettu kovin montaa alun perin tuoda Suomeen. Muutama on ollut torilla mutta rahatilanne on ollut huono. Ebay voisi olla hyvä mutta nuppia ei kokeilematta tahtoisi ostaa. Nyt olisi rahat koossa mutta nuppia ei löydy. Kiitos kaikille jo etukäteen. Ai niin, jos joku tahtoo tuollaisen myydä, ilmoitelkaa. Aka. Dino and 6077dino |
1992 taisi tulla 6100 anniversary, jota oli saatavilla kolmea mallia. Sininen, messinkilootalla oli se limited edition, näitä tehtiin 800 nuppia ja 500 comboa. Sitten tuli sininen 6100 ja musta 6100. Amerikkaan menevät olivat kaikki el-34 putkilla ja LE malli myös. Muista en sitten tiedä. 6100LM eli lead mod tuli sitten näiden jälkeen, joko -93 tai -94. Näissä pitäisi olla sitten kaikissa 5881 pääte ja tosiaan etuasteessa kolmoskanavalla enemmän säröä. Näitä on vain mustina. Messinki 6100 on kallein ja harvinaisin, maksaa mitä kehtaa pyytää. Loput eli siniset 6100, mustat 6100 ja 6100LM pitäisi irrota 900€-600€ väliin kunnosta riippuen. Käytännössä siis, mitä vanhempi ja sinisempi, sitä kalliimpi. 6100LM pitäisi olla halvin. Tulipa tilitettyä. Pahoittelen. Onko kenelläkään kokemuksi 6100(LM) nupeista? Ovatko luotettavia vai vahvistinkorjaajan painajaisia? Soundit? Olen yhtä soittanut ja se kyllä oli minun tarpeisiin aika hyvä. Nuppi oli vain vähän huonossa hapessa, joten en uskaltanut ottaa sitä. Kysessä oli 6100. Aka. Dino and 6077dino |