Aihe: Fenderin mikit
1
Jonte
05.02.2006 12:11:12
Osaisiko joku selittää, miksi straton mikkejä moitiskellaan yleisesti. Itselläni on tullut kokeiltua US- ja MEX- stratoja tehdasmikeillä enkä näissä eroja huomaa. Luku erikseen on Squierin straton mikit, jotka siirtävät kaiken kolinan ja natinan vahvistimeen. Olen kuullut, että Fenderillä on myös Noiseless-mikkisarja myydä erikseen. Mikä tämä on ja miksikähän tällainen satsi ei välttämättä ole aidossa stratossa aina mukana?

Toinen juttu on nuo Meksikon stratot. Olen lukenut arviointeja että hyvä yksilö saattaa olla aivan yhtä hyvä kuin jenkkiläinen, jopa parempi kuin US heikompi yksilö. Kulminoitunee mikkeihin, tämäkin asia? Mistä ominaisuudesta pääosin maksetaan hinnanero US/MEX tuotteiden välillä?

Kannattaako tavan tanssimuusikon ostaa meksikolainen fenderi?
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
Aki
05.02.2006 16:07:29

Noiseless-mikkisarja myydä erikseen. Mikä tämä on ja miksikähän tällainen satsi ei välttämättä ole aidossa stratossa aina mukana?

Tuo ei ole aito asia, ja 50-luvun konstruktiota ei saa muuttaa yhtikäs yhtään. Sama syy miksi 3000€:n Gibsonissa on erittäin kyseenalainen talla joka pysyy kasassa rautalankaviritelmillä. Ja Straton volapotikka Ja LP:n mikkivalitsin on soiton tiellä, ja Straton kaulaliitos on niin hervottoman iso palikka. Joku sanoi oikein osuvasti että kitaristeille ei voi myydä edes maitoa ellei se ole tehty 50-luvulla.

On noissa Noiseless-mikeissä kait hieman modernimpi vivahde, mutta itse testaisin mielelläni enemmänkin, ne ei nimittäin vaikuttaneet ollenkaan huonoilta.

Mistä ominaisuudesta pääosin maksetaan hinnanero US/MEX tuotteiden välillä?

En ole syvällisesti asiaan perehtynyt, mutta hardware, ja etenkin talla on Tequilassa aika jöötiä. Liekö erot kaventuneet viimevuosina, en tiedä. Mun käteen Jenkkistratot ei ole tuntuneet erityisen hyviltä, jotenkin kankeita. Lähtisin omaani etsimään MIJ-akselilta.

Kannattaako tavan tanssimuusikon ostaa meksikolainen fenderi?

Tanssimuusikon kannattaa ostaa mikä tahansa kitara, jos se tuntuu hyvältä ja soundit palvelee. Se että tuntuuko hyvältä Jenkki, Mehiko, Japsi, vai Taiwan, on ihan up yours. Itse tanssikeikoilla koen tarvitsevani humbucker-soundia melko usein, jonka takia puolitettavat humpparit on palvelleet viimeaikoina parhaiten. Joskin SSH-mikitetty Roadstar on mielikuvissa siirtymässä pääkeikkakepiksi. Tai HSH-mikitetty projekti-Roadstar. Tai vanha Ibanez-strato. Tai...
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
oiva tumpeloinen
05.02.2006 16:12:04
En ole syvällisesti asiaan perehtynyt, mutta hardware, ja etenkin talla on Tequilassa aika jöötiä. Liekö erot kaventuneet viimevuosina, en tiedä. Mun käteen Jenkkistratot ei ole tuntuneet erityisen hyviltä, jotenkin kankeita. Lähtisin omaani etsimään MIJ-akselilta.

Mulla kun on ollut aina sellainen mielikuva, että tuo halvempi hinta johtuu suurimmaksi osaksi halvemmasta työvoimasta.

Sitten tulee puheet paremmista puista, raudoista, viimeistelystä jne.....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)