Aihe: Fender Showmaster
1 2
derble
28.01.2006 15:09:35 (muokattu 29.01.2006 12:47:15)
Iso kuva:
http://www.fender.com/products/prod_images/guitars/0263080550_xl.jpg

Specsit yms.
http://www.fender.com/products/search.php?partno=0263080550

Tuota kitaraa olen pitkän aikaan ihaillut fenderin sivuilla. En ole ihan heti kuitenkaan kitara ostamassa. Oma tyyli on kuitenkin vielä pitkälti hakusessa, ja taidot eivät ole sillä tasolla että tarvitsisin uutta, parempaa kitaraa. Nythän soittopelinä toimii reilu vuosi sitten saatu, Yamahan aloitussarjasta peräisin oleva kitara (ERG 121) eli tämä: http://www.ksmusic.co.kr/goods_image/1/1_2546a.jpg

Kyseisestä kitarasta (showmaster) ei mulla ole *mitään* kokemusta. Vaikuttaa minusta aika sopivalta all-around -kitaralta. Ja sehän on nätti kuin sika pienenä, varsinkin tuo bubinga -kansi)

Mulla on ollut hakusessa ominaisuuksiltaan tämän tyylinen kitara: Soundimaailman pitäisi kattaa kliinit ja säröt ja sekä kaikkea siltä väliltä. Mitään tappometallia ei tule soitettua, mutta komeat leadit ja kovat komppaukset olisi kiva jos hoituisi.

plussaa tuli näistä:

+ kaunis
+ tuplahumpparit (ja laadukkaatkin?)
+ 24-nauhaa (tämä on kyllä puhtaasti ekstraa, ei välttämättömyys)
+ "perinteinen" stratotalla
+ epäilisin että tuntumaltaan lähellä omaa tahi stratoa

Mutta kaikkeahan ei *voi* saada samaan kitaraan, yritän olla mahd. realistinen tässä. Eikä kaikki ole soundista/ominaisuuksista kiinni, se että miten kitara sopii hanskaan on yksilöllistä.

Kysynkin siis, että minkälaisia kokemuksia kyseisestä kitarasta teillä on? Mistä sitä saa ja mihin hintaan? (fenderin sivuilla taisi olla 849$) Mihin tyyliin se on "suunnattu"?

Tää nyt oli vähän sekava ja olisi voinut "aloittelijat" -palstalle kuulua. Pyydän myös anteeksi pienehköä haku-tominnon käyttämättömyyttäni, sillä olisi joitakin vastauksia voinut saada. Mutta kiitos jo etukäteen.

edit: Muokkausta & lisäystä
Aki
28.01.2006 15:16:25

Kaunis on.

Mun mielestä 24-nauhainen kitara ei sovellu yleiskäyttöön, koska kaulamikki on sen verta paljon eri paikassa ettei siitä tuttua paksua ja pyöreätä soundia saa.

"IMHO" yms.
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
oiva tumpeloinen
28.01.2006 15:27:45
Mun mielestä tuo ihan yhtä all-around kuin mikä tahansa kahdella 'buckerilla varustettu kitara. Siitä ei saa sen enempää irti kuin esim. kahdella humbuckerilla varustetusta Ibanezista, esp:stä jne....ja vaikka se specseinä ihan hyvältä vaikuttaakin, niin ei siitä saa samaa klangia kuin 3x single-mikeillä varustetusta stratosta, jos sitä kaivataan niiden paksujen soundien lisäksi. Tämä ei tosin tee siitä yhtään huonompaa...

Jos mä haluaisin kaikkeen sopivan, niin mä haluaisin ehdottomasti keskelle vielä singlen täydentämään soundipalettia.

Mut kivan näköinenhän se on, pisteet siitä......
Aki
28.01.2006 15:43:59

Jos mä haluaisin kaikkeen sopivan, niin mä haluaisin ehdottomasti keskelle vielä singlen täydentämään soundipalettia.

Tämmönen:
http://www.brianmooreguitars.com/images/i1000/i91/i91NT.jpg

MSRP $695.
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
Jag
28.01.2006 17:03:39

Mikä se saksalainen kauppa on jonka banneri ainakin vielä vähän aikaa sitten tuolla ylänurkassa pyöri?

Siellä muistaakseni oli tosi halavalla toi.
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
derble
28.01.2006 19:48:17 (muokattu 28.01.2006 22:31:35)
Mikä se saksalainen kauppa on jonka banneri ainakin vielä vähän aikaa sitten tuolla ylänurkassa pyöri?

Jos joku tietää niin kertokoon. Muistaakseni oli joku musicworld. Taidan koittaa googlettaa. Mutta itse kitarasta sen verran, että ainakin musta näkö on (vähintäänkin) puoli ruokaa. Kohtuus kuitenkin kaikessa. :P

Ja kyllähän se keskimmäinen yksikelainenkin ihan jees voisi olla, nykyisessähän se löytyy. En tiedä onko tuo välttämättömyys kuitenkaan.

edit: http://www.samash.com/images/items/FSHOWMASTERFMT.jpg Tämmöiseen törmäsin myöskin. Taidan ottaa enempi selvää noista showmastereista yleensäkin. Jos joku tietää enempi, niin olisi kiva jos kertoisi tuosta sarjasta yleisellä tasolla myös.
Johann Onn
28.01.2006 23:09:22 (muokattu 28.01.2006 23:10:13)
Mikä se saksalainen kauppa on jonka banneri...

Musicstore Köln ?

Se niitten tarjous Fender Showmaster, on "Celtic", yhdellä humpparilla. "Made in Korea", muistaakseni. Hinta kyllä on (luultavammin ainakin) kohdallaan, euron alle 300. Eli tämä:

http://www.musicstorekoeln.de/en/E- … 39-001/0/0/0/detail/musicstore.html

Ei kuitenkaan ihan sitä, mitä haettiin ?.
Jag
29.01.2006 00:33:24 (muokattu 29.01.2006 00:34:42)

Musicstore Köln ?

Se niitten tarjous Fender Showmaster, on "Celtic", yhdellä humpparilla. "Made in Korea", muistaakseni. Hinta kyllä on (luultavammin ainakin) kohdallaan, euron alle 300. Eli tämä:

http://www.musicstorekoeln.de/en/E- … 39-001/0/0/0/detail/musicstore.html

Tätä meinasinkin. Vois melkeen kakkos skittaks hommata. saako tuolta tilattua postiennakolla?

edit: tainp tätä meinasin

http://www.musicstorekoeln.de/en/E- … 41-000/0/0/0/detail/musicstore.html
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
derble
29.01.2006 12:44:11 (muokattu 29.01.2006 12:50:13)
Musicstore Köln ?

http://www.musicstorekoeln.de/en/E- ... 39-001/0/0/0/detail/musicstore.html

Ei ihan kuitenkaan. Mutta siis mikä toi "RRP" -hinta (331€ säästö) tossa on?
oiva tumpeloinen
29.01.2006 13:04:42
Ei ihan kuitenkaan. Mutta siis mikä toi "RRP" -hinta (331€ säästö) tossa on?

RRP = OVH
derble
29.01.2006 13:06:26
Okei. Mutta odottelen edelleen vähän helppiä. :P

Odotellessa googlailen & haen.
derble
29.01.2006 21:20:06
Kitarakamat -osio on sairaan ruuhkaista tätä nykyä.
Barska
29.01.2006 22:41:24

Showmaster HH Qmt Bcb:tä, siis samaa loimuvaahtera kannella ja black cherry värityksellä näyttäisi oleva vielä thomannilla hintaan 599e... Hop sieltä selailemaan.
Itse ostin sieltä syksyllä tuollaisen Custom HH telen, molemmissahan samanlainen kaulaliitos, mikit jne. Siis serkkuja ainakin. Nuo mikit, ainakin tuossa telessä ovat kyllä hyvät, puolitettuinakin toimii oikein hyvin. Ja muutenkin hintaisekseen ihan hyvä peli tuo tele, siis varmaan tuo showmasterkin, tai ainakin syytä olettaa...
"Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..."
kimurantti1
30.01.2006 00:53:21 (muokattu 30.01.2006 00:54:24)
Pakko sanoa, että on hemmetin tyylikkäitä. Duncanin mikeillä varustettuja ja ilmeisen kalliilta näyttävällä quilted maple-kannella varustettu ykislökin on. Onko kukaan tuollaista Showmasteria omistanut tai päässyt kunnolla testaamaan? Jos kitara on soitettavuudeltaan ulkonäön veroinen niin 599 euroa olisi aikamoinen ryöstöhinta... Noita ei varmaankaan Suomesta saa mistään? F-Musicin eikä DLX:n sivuilla ainakaan ollut.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
rokettirollari
30.01.2006 01:25:03 (muokattu 30.01.2006 01:26:21)
Oho! Tollanen vois olla meikäläisen stratoille hyvä lisä kun välillä vähän rankempaakin musaa soitan. Tosiaan, jos joku tietää jotain saatavuudesta Suomessa niin kertokoon ihmeessä. Niin kun ei vaimoakaan ei kitaraakaan testaamatta hommata:)
rosberg
30.01.2006 11:37:28
Pakko sanoa, että on hemmetin tyylikkäitä. Duncanin mikeillä varustettuja ja ilmeisen kalliilta näyttävällä quilted maple-kannella varustettu ykislökin on. Onko kukaan tuollaista Showmasteria omistanut tai päässyt kunnolla testaamaan? Jos kitara on soitettavuudeltaan ulkonäön veroinen niin 599 euroa olisi aikamoinen ryöstöhinta... Noita ei varmaankaan Suomesta saa mistään? F-Musicin eikä DLX:n sivuilla ainakaan ollut.

kyllä tilaamalla saat! esim. DLX:n kassalla kun sanot mitä haluat niin ne kaivaa puhelimen käteen ja alkaa heti soitella. mäkin tilasin oman stratoni sieltä ja kyllä homma toimi!
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
oiva tumpeloinen
30.01.2006 12:10:48
Mikäs siitä muuten tekee noinkin huokean? Ei ainakaan tommoinen 600 kuulosta pahalta tommosesta. Pudottaako se "made in Korea" -painatus noin paljon hintaa?
rosberg
30.01.2006 14:59:55
kyllä se pudottaa. samickin keppihän se kait sitten on.
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
kimurantti1
30.01.2006 15:07:24
kyllä tilaamalla saat! esim. DLX:n kassalla kun sanot mitä haluat niin ne kaivaa puhelimen käteen ja alkaa heti soitella. mäkin tilasin oman stratoni sieltä ja kyllä homma toimi!

Muuten hyvä, mutta eipä ole tapana ostaa kitaroita testaamatta;)
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
derble
30.01.2006 17:17:57
Mikäs siitä muuten tekee noinkin huokean? Ei ainakaan tommoinen 600 kuulosta pahalta tommosesta. Pudottaako se "made in Korea" -painatus noin paljon hintaa?

Aa, minulle olikin tämä uutta. Mietin just kanssa että missä ne on valmistettu. Onko sitten näistä Fenderin korealaisista kokemusta? Ja kuis ei kellään tunnu olevan näköhavaintoja kyseisistä showmastereista? :P

kyllä se pudottaa. samickin keppihän se kait sitten on.

Hmm, pudottaako sitten laatuakin niinkin runsaalla kädellä? Ja mulla ei noista samickeista ole muuta kokemusta kun oman seurakunnan (tikkurila) ES-335 kopio, jossa lukee lavassa vaan "Samick". Se tuntui ihan kivalta, mutta mitäs toi nykyään vastaisi? Kun samickin sivuilla oli vaan Greg Bennetin ja sen toisen firman kitaroita. hmm.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)