Aihe: Lexicon MPX G2 + MPX R1
1
Kitaramunkki
06.11.2002 12:40:21
Onko kokemuksia kyseisistä laitteista?
ReBeat
21.08.2009 00:30:05

Kitaramunkki: Onko kokemuksia kyseisistä laitteista?

Joko alkais olemaan kokemuksia? Syökö soundia bypassilla ollessaan? Pärjääkö tuon pedaalimallinnukset vielä nykyisille leluille?
Jyngwie Halmsteen
21.08.2009 08:48:15
Onpi kokemusta MPX G2:sta mutta ei R1:stä. Voisipa toimia paremmin tolla R1:llä, saapi paremmin kaikki ominaisuudet käyttöön. Harmony centralissa valittavat tuon R1:n luotettavuutta. Itse ohjailen Behkulla, koska ei ollut R1:stä saatavailla kun ostin.
Etupäätä olen ajellut yleensä ilman bypassia eikä se syö pätkääkään soundia, joten tuskin syö bypassillakaan. Looppi onki sitten hankalampi tapaus, mutta kyllä sekin pitäis saada säätöihin kärsivällisyydellä. Jos vahvistimessa on rinnakkaislooppi, niin siihen Lexin saa helpommin säädettyä. Lexi on kyllä melko hankala säädettävä, sillä saa helposti soundin kuulostamaan peltipurkilta. Lexin säätäminen käyttöön vaatii ohjekirjaa, pähkäilyä ja pitkää pinnaa. Kun sen saa säädettyä oikein, niin sitten sen onkin laadulta täyttä kultaa. Efektit on kyllä laadullisesti huippuja mun mielestä, en ole tarvinnut muita härpättimiä tämän jälkeen. Tubescreamer mallinnusta vertailin oikean TS-9:n kanssa ja en saanut Lexistä aivan samaa irti, mutta overdrive mallinus pääsi jo tosi lähelle. Ois ehkä vaatinut vielä säätöä lisää.
Erittäin monipuolinen ja hyvä laite, mutta pirun hankala säädettävä.

Kattokaa juutuupista pätkiä laitteesta. Siellä oli joskus joku EVH koveripätkä, joka soitettiin lexiconilla. Se oli erittäin hyvä, en vain muista mikä sen pätkän nimi oli. Ei sitä ainakaan lexicon -hakusanalla löydä.
Jos ei askel pitene, niin elämä lyhenee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)