Aihe: Marsu mykkeni..
1
Da Make
17.12.2005 22:00:03
Terve,

Äsken kesken soittamisen loppui Mikko Kankaanpään tekemästä JCM-800 tyyppisestä ääni kuin seinään. Mikäköhän voisi olla syynä, troubleshoottasin käyttämällä toista kitaraa, eri kitarapiuhaa, kaappia ja kaiutin piuhaa.. mutta ei mitään.
Pääteputket hehkuvat iloisesti, virtavalo palaa, ei haise. ei mitään.

Avasin vahvistimen ja katselin näyttikö mikään kärvähähteneeltä. Huomasin että sen etuasteputkenkannan kanssa saatoi olla jotain probleemia, ne juotoskorvakkeet heiluivat ja osassa piuhoissa oli sulamiseseen viittaavia merkkjä, sekä ainakin yhdessä piuhassa oli keskellä ruskea piste, ikäänkuin eriste olisi kärähtänyt.

Mikähän voi aiheuttaa tällaista? Turhauttavaa vaivatua treenikselle toteamaan "yksi biisi ja vahvari paskaksi". Vahvistin menee jokatapauksessa Kankaanpään syynättäväksi, kunhan kerkeän sopia asiasta.
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
Guitar Hero
18.12.2005 00:28:01
Mikähän voi aiheuttaa tällaista? Turhauttavaa vaivatua treenikselle toteamaan "yksi biisi ja vahvari paskaksi". Vahvistin menee jokatapauksessa Kankaanpään syynättäväksi, kunhan kerkeän sopia asiasta.

S'on sama juttu, ku avovaimo ei ymmärrä "miten ne autot voi mennä VAAN rikki"
:)

äh sori.. paska juttuhan toi on.
Net, kun on kuornevia, ovat välillisesti roipautettuja keesoja.
Da Make
18.12.2005 00:40:31
S'on sama juttu, ku avovaimo ei ymmärrä "miten ne autot voi mennä VAAN rikki"
:)

äh sori.. paska juttuhan toi on.

Hoho, "ei se edes tippunut mistään korkealta! Eikä siihen kaatunutkaan mitään. Se vain levisi!"
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
Gypsy
18.12.2005 03:49:00 (muokattu 18.12.2005 03:49:42)
Ootko sulakkeet kattonu? Ettei olis korkeejännitesulake menny.

Kyllä etuasteputkien kantojen juotoskorvakkeet yleensä liikkuu, kun niitä heiluttelee (vaikka putki onkin kannassa). Ettei noi palamisjäljet johtojen eristeissä olis ihan vaan kuumasta kolvista tullu joskus?

Ilonen hehku putkissakaan ei oikeen kerro niitten kunnosta.
Exhausted
18.12.2005 11:32:39

Ootko sulakkeet kattonu? Ettei olis korkeejännitesulake menny.

Mutta virtaa tulee kuitenkin...
SirElwood
18.12.2005 12:14:47
Mutta virtaa tulee kuitenkin...

Kyllähän hehkuille virtaa voi tulla, vaikka joku sulake olis palanutkin. Riippuu miten niitä sulakkeita on sinne laitettu. Noissa "customeissa" kun voi sulakkeita olla melkein missä välissä tahansa jne...
Da Make
18.12.2005 12:32:01
Noissa "customeissa" kun voi sulakkeita olla melkein missä välissä tahansa jne...

Ja hyvä niin, Mikko itse veikkaili että joku putkista olisi mennyt ja aiheuttanut ylikuumenemisen/sulakkeen palamisen. Vahvaria on luukutettu pääte täysillä, kuinka monta tuntia tuollainen EH:n EL34 pari kestää normaalisti?
SirElwood
18.12.2005 12:48:03
Vahvaria on luukutettu pääte täysillä, kuinka monta tuntia tuollainen EH:n EL34 pari kestää normaalisti?

En minä ainakaan koskaan ole tunneissa putkien kestoa laskenut. Vuosissa pikemminkin. :)
Da Make
18.12.2005 13:07:45 (muokattu 18.12.2005 13:07:53)
En minä ainakaan koskaan ole tunneissa putkien kestoa laskenut. Vuosissa pikemminkin. :)

Sitähän minäkin, korkeintaan tämä käyttö on ollut vasta sisäänajoa!
JuSu
18.12.2005 13:08:07
Kyllähän hehkuille virtaa voi tulla, vaikka joku sulake olis palanutkin. Riippuu miten niitä sulakkeita on sinne laitettu. Noissa "customeissa" kun voi sulakkeita olla melkein missä välissä tahansa jne...

Juuri näin. Mulla kärvähti aikoinaan JCM-600 -combosta sisäinen sulake. Pitkään ihmeteltiin, jotta mikäs siihen tuli, kun ulkoisesti kaikki oli kunnossa, ääntä vaan ei kuulunut.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Kalm
18.12.2005 14:48:24
...kuinka monta tuntia tuollainen EH:n EL34 pari kestää normaalisti?

Mulla on ollu samat EL34:t kiinni reilusti yli 13 vuotta, eli kyllä noi aika hyvin kestää. Soundi ei ehkä enää ole aivan uudenkarhea mutta pelittävät kuitenkin.
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
Da Make
20.12.2005 16:38:50 (muokattu 20.12.2005 16:39:02)
Tadaa, pääteputkethan siellä oli kärynnyt, suojahila ja sulake myös..
Nyt lähtee kokeiluun Svetlanan 6550 putkipari ja samaan syssyyn voisi testailla eri etusputkea.
rosberg
20.12.2005 16:40:29
mä jo ajattelin, että se on saanut puukenkää muovimaton tasoituksen yhteydessä. sillaihan se meni reinikaisessa.
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
Da Make
20.12.2005 17:18:09
mä jo ajattelin, että se on saanut puukenkää muovimaton tasoituksen yhteydessä. sillaihan se meni reinikaisessa.

Sori, se on kokolattiamatto meillä päin.. HoHo

Kerron sitten kommentteja vaikka tuolla Vanhat marsut topicissa sitten kunhan saan tyypattua uusilla putkilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)