Aihe: Uusi kitara kuvin ja sanoin - Yamaha Pacifica 821 1 | |
---|---|
![]() 05.12.2005 21:54:37 | |
UPS on paras firma koskaan. Viime torstaina käyty puhelinkeskustelu: Kuriiri: "Mä olisin täällä alhaalla, tuu hakee tämä paketti." Minä: "okei, ihan kohta siellä". .. M: "nii missä oot?" K: "Tässä portaiden eessä oottamassa" M: "Ei täällä ketään näy. Nii missä sä oot?" K: "No Tässä mä oon, Turuntie XX, A portaan eessä." M: "Tota tässä talossa ei oo kui yksi porras." K: "Jaa ei vai?" M: "Ei oo, niin missä sä oot?" K: "Turuntie XX" M: "Ei ku missä kaupungissa?" K: "Urjalassa.." M: "joo, sä oot 70 kilometriä harhassa, sun pitäis olla Forssassa." K: "Ei vittu. Mä oon ihan kohta siellä." Ihmeen nopeasti se paku muuten kulkeekin, noin 45 minuuttia siinä vaan kesti. Kuitenkin, kuriiri toi sitten uuden lelun, Musik-produktiv.de:stä tilatun Yamaha Pacifica 821D:n. Sikäli kun se aiheutti kummeksuntaa täällä, niin päätin tehdä siitä arvion tuonne tuttuun osoitteseen. Siellä on siis kuvin ja sanoin koko laite. Täytyy kyllä sanoa, että ei häpeä yhtään mitään kalliimpien kitaroiden ja "laatumaissa" koottujen munaleikkureiden seassa. Soittopeli on tosiaan Taiwanista ja se on suorastaan hävyttömän hyvän tuntuinen, se floikkakin lisenssiksi toimii kuin ajatus. Vakiovarustuksena siis TRS-pro Floyd Rose ja DiMarzion mikit Air Norton/Blue Velvet -mikit. Loistava soitin, saatu aivan loistavaan hintaan. Kattelkaa ja ihmetelkää. Ny täytyy vaan miettiä myiskö jomman kumman kepakon pois vai pitäiskö kummatkin. Kiusaus on ainakin iso pitää molemmat. http://solar.hamk.fi/~foholmqtu/laitetestaus/ Naksutelkaas taas niitä baneereita, saahaan vähän taas takaisin. Kiitos. | |
![]() 05.12.2005 22:01:26 | |
Tuo oli kyllä ihan törkeän hintainen tarjous. Onneksi olkoon että oli mahdollisuus tarttua tuohon. En jaksa tarkistaa, mutta vieläköhän noita on tuolla samaan hintaan? | |
![]() 05.12.2005 22:33:33 | |
Loistava soitin, saatu aivan loistavaan hintaan. Kattelkaa ja ihmetelkää. Ny täytyy vaan miettiä myiskö jomman kumman kepakon pois vai pitäiskö kummatkin. Kiusaus on ainakin iso pitää molemmat. Onneks olkoon vaan hankinnan johdosta. Olen itse omistanut moisen kepukan (821dx) sellaiset 5,5v ja se kitara viihtyy kädessä tosi hyvin. Vireen pitää ihan kohtuullisen hyvin, mutta sustain on pienoinen ongelma. Uskoisin sen johtuvan tosin siitä, että menin purkamaan tuon tallan joskus ihan atomeiksi puhdistaessani sitä, ja en välttämättä saanut sitä tarpeeksi hyvin kasaan. Mutta kuitenkin, laatukeppi kohtuullisen vähällä rahallahan tuo on, ja sillä kelpaa soittaa melkein mitä tahansa. Paska on parhaimmillaankin heviä. | |
![]() 06.12.2005 12:19:36 | |
Tuo oli kyllä ihan törkeän hintainen tarjous. Onneksi olkoon että oli mahdollisuus tarttua tuohon. En jaksa tarkistaa, mutta vieläköhän noita on tuolla samaan hintaan? Joo, kyllä rahaa on tarttua tarjoukseen kuin tarjoukseen, nyt vaan mietitään jotka oliko se edes tarpeen. :P Ainakin tuota punaista väriä on vielä myynnissä siihen 399 hintaan, ainakin oli vielä viime lauantaina kun tarkistin. Onneks olkoon vaan hankinnan johdosta. Olen itse omistanut moisen kepukan (821dx) sellaiset 5,5v ja se kitara viihtyy kädessä tosi hyvin. Vireen pitää ihan kohtuullisen hyvin, mutta sustain on pienoinen ongelma. Minä testailin sustainia tuolla omallani ja yllätyksekseni se ei jääny jälkeen tuosta RR-5:stä käytännössä yhtään. Yllättävän hyvin tosiaan soi tuosta pulttikaulaisuudesta huolimatta ja se liitos on jopa sen oloinen että noille ylimmille nauhoille pääsee näpertämään ilman aivan vallatonta akrobatiaa. Tosiaan, hyvä kepakko ja hyvä tuuri kun tuosta maksoi vaan tuon 399, olisi meinaan selkeästi voinut maksaa enemmänkin. | |
![]() 06.12.2005 13:43:38 | |
Minä testailin sustainia tuolla omallani ja yllätyksekseni se ei jääny jälkeen tuosta RR-5:stä käytännössä yhtään. Yllättävän hyvin tosiaan soi tuosta pulttikaulaisuudesta huolimatta ja se liitos on jopa sen oloinen että noille ylimmille nauhoille pääsee näpertämään ilman aivan vallatonta akrobatiaa. Se kaulan liitos on kyl mainio, meikäläisenkin nakkisormilla sitä soittelee kohtuullisen helposti. Tosiaan, hyvä kepakko ja hyvä tuuri kun tuosta maksoi vaan tuon 399, olisi meinaan selkeästi voinut maksaa enemmänkin. Omastani maksoin 5000mk kesäkuussa 2000. Mielestäni se oli silloinkin ominaisuuksiinsa nähden aika edullinen. Meinasin ostaa 5900mk:lla punaisen gibsonin explorerin, mutta joku kertoi, että ei sen mallista kitaraa tarvitse Metallican soitteluun ;) Paska on parhaimmillaankin heviä. | |
![]() 06.12.2005 17:27:30 | |
Jammut on hintalaatusuhteeltaan parhaimpia kitaroita, oma RGX-TT ainakin on tajuttoman hyvä. So you did but did nothing. Sama meni mänät. | |
![]() 07.12.2005 17:18:01 | |
Jammut on hintalaatusuhteeltaan parhaimpia kitaroita, oma RGX-TT ainakin on tajuttoman hyvä. Jotakin tämmöistä minäkin olen huomannut, joskus velipoika osti tuon Pacifica 112:n minkä minä nyt olen ominut ja 200 euron hintaiseksi se on hämmästyttävän hyvä. Tuo 821 on toisaalta sitten taas semmoinen ettei sen kanssa paljoa tartte häpeillä arvokkaampien soittimien edessä. Merkkihän ei ole katu-uskottava missään nimessä, mutta kyllä tuolla studiossa ja kotona soittelee. :P | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)