jutimone 29.11.2005 20:36:29 | |
---|
Morjens, Ostin tuossa Calsrbron combon jossa oli noi G12S ämyrit. Yllätyin positiivisesti vehkeen saundeista ja haluaisin vähän lisätietoja siitä mita sitä on tullut ostettua. Ovatko noi G12S elementit jotain Greenback:n esiasteita ? Kaikki linkit tervetulleita (jo jonkin verran tietysti itsekkin jo etsinyt) -Juha |
JuSu 29.11.2005 21:17:10 | |
---|
Ostin tuossa Calsrbron combon jossa oli noi G12S ämyrit. Yllätyin positiivisesti vehkeen saundeista ja haluaisin vähän lisätietoja siitä mita sitä on tullut ostettua. Avuksi en isommin osaa olla, mutta voin kyllä yhtyä tuohon mielipiteeseen. Toisen bändini laulaja/kitaristi osti tuossa myös vanhan Carlsbro 2x12" combon, jossa on ko. elementit. Vehkeessä on varsin miellyttävä soundi, ja epäilen sen olevan suuresti noiden elementtien ansiota. Satasen kaveri laitteesta köyhtyi. Ikävä kyllä heppu ei ole mikään soundifriikki, lähinnä riittää kunhan tulee ääntä. Asiallisella säröpedaalilla + muilla vatkaimilla tuosta voisi saada muikeita retrosoundeja, kun kerran Ibanezin Soundtankillakin (oisko Power Lead) kuulostaa... noh... mielenkiintoiselta. Hinta/laatusuhde erinomainen... JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
whagabam 30.11.2005 18:49:42 | |
---|
Mulla on kanssa himassa tommonen Carlsbro hornet 2x12 kyseisillä elementeillä ja hyvältä ne elementit kuullostaa vaikka mulla taitaakin olla G12S 20w. Tavoitteena on ollut jo pitempään rakennella siihen 18w marshallin taikka uraltone jr. sisuskalut kun ei se suriseva/särisevä trankku Carlsbro oikeen iske....vaikka siinä kiva tremolo onkin. Elementeistä luin joskus kun joku vastaavia ebayssä kauppasi että Marshall olisi niitä käyttänyt joissain vientimalleissa (mm. Park???) ja että olisivat jotain greenback vastineita mutta ei niistä kyllä mistään mitään tietoa löydä ja ebay myyjien mainosteksteihin voi tietysti suhtautua vähän varauksella. 70-luvun Rola Celestioneja ovat ja hyvältä kuullostaa niin sepä tietysti riittää... Vintagee, tottakai, tai melkein.. |
okoranta 30.11.2005 18:56:38 (muokattu 30.11.2005 18:59:13) | |
---|
Hyvät elementit! Mulla oli Selmerin 4x12 kitarakaapissa tuollaiset ja soundi oli aika pehmeä ja toimi Marsun trankkunupillakin hyvin, putken kanssa oli taas hieman parempi, mikä ei ole mikään yllätys :) Rahapulassa tuli sit kaappi myytyä :( Edit: Kaappi oli muistaakseni Selmer Lead 100 "Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää"" -Olavi- |
Skeletor_ 10.12.2017 23:17:17 (muokattu 10.12.2017 23:21:16) | |
---|
Mikäs se tämmönen on: _ Celestion G12S, 20 wattia, 8 ohmia, B / R 75 Hz, Malli: G12S | Päivämäärä koodi: HA13X, elokuuta 1968. | Kehystunnus: T1416 | Skeletor_. Matalien vireiden fanittaja. Joskin välillä pitää ottaa maisteluja muustakin musasta. |
Pelimonni 12.12.2017 05:01:56 | |
---|
jutimone: Morjens, Ostin tuossa Calsrbron combon jossa oli noi G12S ämyrit. Yllätyin positiivisesti vehkeen saundeista ja haluaisin vähän lisätietoja siitä mita sitä on tullut ostettua. Ovatko noi G12S elementit jotain Greenback:n esiasteita ? Kaikki linkit tervetulleita (jo jonkin verran tietysti itsekkin jo etsinyt) -Juha Mulla on 2 juurikin noita. 2x12" scorpion vuodelta 1975. Ovat 20 wattisia Ässät. Käytän pelkkiä kaappeja stereona. En luovu ikinä. Ihan Päällikkö saundi. Sen trankkuvahvarin olen heti heivannut roskiin molemmista, eli ei kokemusta siitä. Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa.
5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin.
Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta.
Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova.
Ditto Looper |
Pelimonni 12.12.2017 05:19:17 | |
---|
jutimone: Morjens, Ostin tuossa Calsrbron combon jossa oli noi G12S ämyrit. Yllätyin positiivisesti vehkeen saundeista ja haluaisin vähän lisätietoja siitä mita sitä on tullut ostettua. Ovatko noi G12S elementit jotain Greenback:n esiasteita ? Kaikki linkit tervetulleita (jo jonkin verran tietysti itsekkin jo etsinyt) -Juha Aitoja ovat. Eräs herra EVH diggaa kans 20 wattisista. Jimi soitti aluksi Greenback L (little magneetti) 15 wattisilla. Sitten S 20, M 25, ja H 30 W. Takuulla hyvä on kaappi. Selvitä vuosiluku elementeille. S Small on ollut aina 20 wattia. Rolat on nämä 1975 elementit. Rahoissani ostin aika monta elementtiä, ja sitten möin täällä torilla. Ykskään ei päässyt lähellekkään näitä. Tosin uusi on aina aluksi jäykkä. Celestion date codes antaa infoa. On niissä leimat,kartiossa, ja kuoressa. Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa.
5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin.
Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta.
Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova.
Ditto Looper |