Ytse Jakke 29.11.2005 11:43:34 | |
---|
Eli olen tässä törsäämässä n. 1000€ rahaa päivittääkseni tuota vahvistin puolta. Olen miettinyt useita vaihtoehtoja, mutta otsikossa näkyvät kaksi ovat tällä hetkellä kärkisijoilla. Toivonkin tässä juuri, että ihmiset voisivat antaa omia näkemyksiään/kokemuksiaan/kommentteja liittyen näihin vaihtoehtoihin. Tarkoitus käyttää laitteistoa ensisijaisesti livenä, mutta mahdollisesti myös studiotyöskentelyssä. Musiikilliseti soittelen pääasiallisesti metallia, mutta myös muissa projekteissa olen vaikuttanut, joissa musiikkityyli vaihtelee funkista rokkiin ja poppiin.. tästä syystä vahvistimella pitäisi olla mahdollista mukautua eri tyyleihin. Olen miettinyt miten mahdollisesti kyseisten laitteistojen lopputulokset (soundi) eroaa toisistaan.. kummassakin lienee sama prossu sisällä.. Lähtökohtaisesti olen ajatellut, että PODista löytyy enemmän säätöä ja mahdollisuuksia (kuten päivitys mahdollisuus), mutta HD 147 olisi kätevämpi vaihtoehto.. olenkohan oikeilla jäljillä :D. Kiitoksia vinkeistä! You can eat my ass and balls! |
32788 29.11.2005 12:33:14 (muokattu 29.11.2005 12:36:33) | |
---|
Jos livenä ajattelit käyttää, joku putkivahvistin voisi olla luotettavampi kuin nuo digivehkeet, ja voisi saada paremmat soundit. Hyvästä putkivehkeestä parilla spedulla varustettuna lähtee aika maukkaat puhtaat ja säröt. Mutta jos välttämättä digivehkeen haluat, tuo POD XT on varmasti hyvä, sen kaveriksi joku pääte vielä, niin hyvä tulee. Hei, täähän on harmaa! |
N33m0 29.11.2005 12:46:09 | |
---|
jos on putkipelit mielessä niin tolla budjetilla väkisinkin menee käytettyjen puolellle, ei että se olisi huono asia, itse löysin Peavey Rockmasterin käytettynä ja en varmaan enää toista etuastetta enää edes rupea etsimään, sen verran mahtava soundi slow music for slow people |
Ytse Jakke 29.11.2005 12:46:54 | |
---|
Jos livenä ajattelit käyttää, joku putkivahvistin voisi olla luotettavampi kuin nuo digivehkeet, ja voisi saada paremmat soundit. Hyvästä putkivehkeestä parilla spedulla varustettuna lähtee aika maukkaat puhtaat ja säröt Jeps... olen miettinyt myös moisia, mutta ongelma voisi olla esim. Mesan käyttäminen jossain vähemmän mättävässä musa genressä ;) You can eat my ass and balls! |
Exhausted 29.11.2005 13:55:24 | |
---|
Jeps... olen miettinyt myös moisia, mutta ongelma voisi olla esim. Mesan käyttäminen jossain vähemmän mättävässä musa genressä ;) Kyllähän niistä nyt lähtee muutakin kuin hevisaundia. jos POD XT:tä mielit niin en suosittele tuota PRO-mallia, ellet välttämättä halua päteä räkkikamoilla. Siinä vaan on ihan liikaa ilmaa hinnassa. Maksat monta sataa pelkästään siitä että saat sen räkkiin (plus koko efektiketjun viimeisenä olevasta efektilenkistä, xlr-ulostuloista ja spdif-yhteydestä). Tuolla tonnilla varmasti saat jonkinlaisen putkinupin josta taittuu kaikki nuo saundit mitä tarvitse. Ellet sitten halua efektejäkin samalla. |
oiva tumpeloinen 29.11.2005 14:02:13 (muokattu 29.11.2005 14:02:48) | |
---|
Jeps... olen miettinyt myös moisia, mutta ongelma voisi olla esim. Mesan käyttäminen jossain vähemmän mättävässä musa genressä ;) Kyllähän Mesaltakin löytyy vahvistin, millä soittelee helposti kaiken näköistä tavaraa. Ei vain kannata katsoa pelkästään rectovahvistimia. Tosin monitoimikoneita löytyy myös muilta valmistajilta. Suurimmaksi osaksi soitossasi käytät kuitenkin puhdasta, rosoa ja high-gain soundeja. Jos käytät paljon efektejä, niin silloin kannattaa harkita noita presettihirmuja (IMO). Edit: hidas..... |
32788 29.11.2005 14:11:17 | |
---|
Ellet sitten halua efektejäkin samalla. Ja satasellakin saa 5 kappaletta Behringerin yksittäisiä efektejä, eiköhän nuo hintaansa nähden ole hyviä. Hei, täähän on harmaa! |
oiva tumpeloinen 29.11.2005 14:15:06 | |
---|
Ja satasellakin saa 5 kappaletta Behringerin yksittäisiä efektejä, eiköhän nuo hintaansa nähden ole hyviä. En nyt pitäis noita enään kovin hyvänä vaihtoehtona, jos efektejä oikeasti käyttää paljon. Niitä joutuu steppaamaan sen verran, että taitaa presettikone säästää hermoja kovasti. |
Boltsa 29.11.2005 14:29:26 (muokattu 29.11.2005 14:29:49) | |
---|
Heh, hieman OT, mutta threadin aloittaja kyseli noista Line6:sen kamoista ensisijaisesti mutta heti ollaan tyrkyttämässä putkipelejä. En sano ettenkö itse ole putkien puolella mutta jos kysyjä kerran nimenomaan on ostamassa tuon nupin tai XT:n niin miksi pitää heti suositella putkipelejä? Boltsa |
Exhausted 29.11.2005 14:47:35 | |
---|
Pitää tarjota myös se vaihtoehto, ettei mene rahojaan turhaan pistämään :). Itse kyllä puhuin myös eri PODien hintaeroista |
Ytse Jakke 29.11.2005 14:54:52 | |
---|
Kiva on ollut saada hedelmällistä keskustelua aikaan. Lisäisin vielä sen verran, että olen tosiaan ittekkin miettiny nuita putkihärpäkkeitä, mutta niistä kiinnostavat maksavat n. 2000€, joka on tässä vaiheessa liikaa... mietin tällä hetkellä semmoista settiä, jolla pärjäisi ainakin muutaman vuoden eteenpäin, sen jälkeen ois varmaan helpompi myös tietää, minkä tyyppistä soundia haluaa... tällä hetkellä haluan vain kaikkea muuta kuin sen mitä olemassa oleva saippuarasiani tuottaa. ;) Jatkakaa vain keskustelua, kaikki kommentit ovat saaneet mietiskelemään myös muita vaihtoehtoja... onneksi tällä asialla ei ole älytön kiire, vaikka vuoden vaihteessa varmaan jotain pitää hommata. You can eat my ass and balls! |
Da Make 29.11.2005 14:59:42 | |
---|
Eräs tällaisena ihan ohimennen vinkkinä heitetyistä ehdotuksista olisi tutustuminen H&K Trilogy putkinuppiin, kolmea kanavaa, vintagea, kleania, hi-gainia.. kaikki järkevät ominaisuudet ym. Hintaa F-Musiikissa vähän päälle 1200e viime kysymällä. Tuosta esittelypelistä varmaan vielä tingittävissä. |