Aihe: Behringerin pedaalit testissä
1 2 3 4 5
Twinkle
09.11.2005 22:42:34 (muokattu 18.11.2005 21:24:00)
Tässä on tullut juttua siitä, mitä nuo behkun pedaalit käytännössä on, muun muassa täällä on spekuloitu sellaisella että olisivat Bossin tuotteista klooneja. Tämän päätin sitten tutkia tosissani tässä kun aikaa kerran on.

Hankin Behringerin EQ700 Graphic Equalizerin ja lainasin Bossin EG-7:n ja tein niistä vertailun. Tulokset olivat hyvin mielenkiintoisia joka suhteessa ja niistä tuloksista tein sitten sivuston. Alla olevasta linkistä pääsette tutkailemaan mitä saatiin aikaiseksi.

http://solar.hamk.fi/~foholmqtu/laitetestaus/

Vaikkei suoranaisesti kiinnostaisikaan, niin siellä on myös räjäytyskuvat siitä mitä behku on niellyt ja jotakin analyysia sen toiminnasta ja sielun elämästä.

Jos näille löytyy kiinnostusta yleisön puolesta, niin teen näitä lisää. Ennen kaikkea jos tukeakin riittää, saadaan myös mielenkiintoisempia artikkeleja. Muun muassa paljon puhutut famen kitarakaapit ja vahvistimet voidaan ottaa projektiksi jos kiinnostuneita riittää. :) Lukekaa ohjeistus sivun lopusta, saadut tulot menee lyhentämättöminä uuden roinan rikkomiseen.

Tulossa myöhemmin tietoa ja rikkomiskuvaa Behringer Tube Ultragainista, UD100:sta ja digital reverbistä, T-bone 57:n sokkotesti alkuperäiseen, pitkän kaavan kaapelitesti ja muuta kivaa. Pysykää kanavalla.

Sohikaa niitä mainoksia siinä joutessanne, editoinpa nyt tämänkin tähän. Saan sitten niiden muodossa jotakin takas.

EDIT: Tosiaan, jos katsotte että artikkeli oli riittävän hyvä, niin heittäkää ihmeessä hilu tai kaksi, vaikka ihan puolikaskin tilille 800021-16819227, nimelle Turkka Holmqvist. Tukekaa uuden kaman rikkomista ja näille jutuille oman domainin hankkimista. Tällä tahdilla meinaan on vain ajan kysymys koska Elisa sulkee minun tunnuksen.

Kiitos mielenkiinnostanne. :)

edit: Palvelin vaihtui koulun palvelimeen.
edit: linkki muuttui taas, nyt se vie indexiin josta voi valkata kohteensa.
Ze Kink
09.11.2005 22:45:11
Hienoa, +!
Tulikin tuollainen Behku-Eq ostettua juuri. Hyvä tietää ettei ihan paska ole, kun ei ole vielä Thomannilta saapunut.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Skebaristi
09.11.2005 23:29:22

hyvä arvostelu, khyylla. plussaa tulee
juuso a
10.11.2005 00:03:18

Loistavaa.+
Ääh.. Emmie jaksa.
Exhausted
10.11.2005 00:21:20

Rasitustestiä ei tehty niin että sen olisi voinut dokumentoida, mutta ennen testien aloittamista pedaali tiputettiin kerrostalon kolmannen kerroksen parvekkeelta asfalttiin ja iskunkestävyyttä kokeiltiin timpurin vasaralla.

+ !
Kapane
10.11.2005 00:27:27

Upeaa+
Gypsy
10.11.2005 00:31:26
Eihän siinä mitään rikottu vaikka kovasti mainostettiin? En tue huijareita.
sn
10.11.2005 00:31:34
Maata järisyttävän mahtavaa! + En silti ostais... Piuhatestiä odotellaan innolla.
Squeegee your third eye!
Twinkle
10.11.2005 00:47:45
Kiitän kiinnostuksestanne projektiani kohtaan. :)

Eihän siinä mitään rikottu vaikka kovasti mainostettiin? En tue huijareita.

Tuetko minua laitteen hinnan verran rahallisesti jos otan sen kameralla talteen kun pieksän Behkun kirveellä palasiksi? Voin tehdä, mutta maksu ensin. :) sitä paitsi, kyll se kovasti paskana tuossa yhdessä kohtaa oli, ei sitä keskimääräinen kaupunkilaistollo saisi enää kasaan kun siitä on ruuvit auottu.
gator
10.11.2005 00:57:59
Mainio juttu tämmönen. Plussia en yleensä jakele mut nyt on pakko tehdä poikkeus.
moottorisaha
10.11.2005 01:08:42

Hienoa, plussaa. Kamapuristeille jauhot suuhun. ;)
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
Dr. Muff
10.11.2005 01:14:15
Hienoa, plussaa. Kamapuristeille jauhot suuhun. ;)

lol. Bossin pedaalit on kaukana purismista :)
Tuumasta toiseen.
fox
10.11.2005 01:18:30

Kiitän kiinnostuksestanne projektiani kohtaan. :)

Oivallista, mahtavaa... muuten Twinkle, Blues Overdrive vörkkii edelleen ihan OK.. 8) Hasalta ostin...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Gypsy
10.11.2005 01:26:37
Tuetko minua laitteen hinnan verran rahallisesti jos otan sen kameralla talteen kun pieksän Behkun kirveellä palasiksi? Voin tehdä, mutta maksu ensin. :)

Tietenkin siinä tapauksessa rikon ite.

sitä paitsi, kyll se kovasti paskana tuossa yhdessä kohtaa oli, ei sitä keskimääräinen kaupunkilaistollo saisi enää kasaan kun siitä on ruuvit auottu.

Noo, laita vaikka pikaviestiä tuleen, niin voin yrittää opastaa.

Plussaa ei täältä tipu. Niin selvästi tossa näkyy, miten on testaus tehty. Tai mitkä on lähtökohdat.
temppiz
10.11.2005 01:53:46

ja kytkimen avulla on mahdollista ohittaa koko laite signaaliketjusta

DPDT kytkin ilmeisesti?
.taidemok aakom ediaT
Twinkle
10.11.2005 02:29:15
DPDT kytkin ilmeisesti?

Joo ei, DPDT-kytkintä sieltä behkusta ei löytynyt vaan sellainen pienkytkin joita löytyy lähes tulkoon kaikenlaisista elektronisista laitteista. Tuota GE-07:aa en saanut repiä auki kun ei ollut oma, niin sen sisältämästä kytkimestä en tiedä enempää.

muuten Twinkle, Blues Overdrive vörkkii edelleen ihan OK.. 8) Hasalta ostin...

On taas semmoinen fiilis että minun pitäis tuntea sinut, mutta ei taas tule mieleen että onko näin. :P Myykö itse suuri H näitä vehkeitä kanssa ja mihkä hintaan?

Plussaa ei täältä tipu. Niin selvästi tossa näkyy, miten on testaus tehty. Tai mitkä on lähtökohdat.

Lähtökohdat jos kiinnostaa, ovat ne että tuo yksinkertaisesti kiinnostaa.

Jos sinua taas kiinnostaa, niin tämä projekti lähti siitä liikkeelle siitä kun siitä keskustellaan niin paljon. Itse olen melkein valmis testaustekniikan insinööri, joka on tuhlannut elämästään vaikka kuinka ja paljon säätäen turhia juttuja koulussa. Kun tilasin itselleni taas isolla rahalla humpuukia saksasta, laitoin tulemaan parit pedaalit kokeilumielessä tänne päin, ne saa kuitenkin aina myytyä jos niitä ei tartte, jos ne on turhia ja jos ne osoittautuu paskoiksi. Eivät ole vielä osoittautuneet, otan seuraavat laitteen työn alle heti kun huomenna koulusta taas pääsen. Minulla ei ole mitään erityistä syytä olla erityisesti kummankaan valmistajan puolella, koska omistan tuotteita kummaltakin ja olen niistä maksanut rahaakin.

Turha luulla, että minä erityisesti pitäisin siitä ajatuksesta että Behringer ei tee mitään itse vaan käytännössä varastaa. Tosiasiassa ajatuskin vituttaa; kun näitä vehkeitä osaan suunnitella myös itsekin, niin tasan sillä hetkellä kun saksalaiset plagioisi minun tuotteeni näin suoraan, menisin kyseiseen maahan ja vetäisin turpaan jokaista jätkää yksitellen.

Pointti tässä hommassa on se, että tämän pystyy tekemään ja minä pystyn näitä juttuja tarkastelemaan analyyttisesti sen perusteella mitä aiheesta tiedän. Vihdoinkin olen keksinyt jotakin mielenkiintoista käyttöä tälle kaikelle mitä olen tässä opiskellut. Jos se tuottaa myös hyötyä muille ja niiden lahjoitusten muodossa jotakin tunnustusta ja uusia musiikkivempeleitä minulle, niin sen perusteella teen tätä. Jos joku inhaloi palkokasvin siemenet tästä jutusta, niin ei se oikeasti ole minun asiani. Toki olisi tuon voinut kirjoittaa neutraalimminkin ja sitä puolta treenataan koko ajan, mutta sitä odotellessa mennään näillä eväillä mitä kourassa on. Periaate on, että nämä jutut paranee koko ajan ja jos sitä ei jaksa puritanistit odottaa, ei ole tietenkään pakko lukea. Tosiasioitahan sanamuoto ei missään nimessä muuta etkä edes sinä voi sitä väittää.

Mutta kiitos kun luitte, palautteenne oli ensiarvoisen tärkeää ja tullaan huomioimaan seuraavissa projekteissa.
fox
10.11.2005 03:00:02

On taas semmoinen fiilis että minun pitäis tuntea sinut, mutta ei taas tule mieleen että onko näin. :P Myykö itse suuri H näitä vehkeitä kanssa ja mihkä hintaan?

Vaki-hintaan TV-Sävel myy.. ;) Tosin tais Hasa vähän tinkiä hinnasta.. Emmää tiä pitäskö? Vois tosin olla hupaisahkoa..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Gypsy
10.11.2005 03:10:09 (muokattu 10.11.2005 04:04:54)
Jos joku inhaloi palkokasvin siemenet tästä jutusta, niin ei se oikeasti ole minun asiani.

Ei oo ainakaan täällä vedetty herneitä, siis nenään. Mulle on ihan yhden tekeviä kumpikin firma.

Kuitenkin, kuvat ois voinu olla neutraalimpia kun oli kuitenkin tehty vertailu kahen pelin kesken. Ja esim. omat mielipiteet ei mun mielestä tommosessa jutussa oo välttämättä hyväks.

Mielellään olisin lukenu muutaman sanan noista komponenteistakin. Toisessa näyttää olevan pintaliitos systeemit.

Mutta eipä siinä, kriittisyydestä kuitenkin voisin vaikka plussaa painaakkin.

LISÄYS: Tosta kytkimestä piti vielä kysyä. Että miten tää signaaliketjusta irrottaminen on toteutettu? Bosseissahan on semmonen flip flop kytkentä joka ei ainakaan irrota pedaalia signaaliketjusta.

JA TOINENKIN: Kävin tsekkaan kuvia vielä. Onko Bosseihin nykyään tullu tommoset kytkimet kun tossa Behringerissä? En mä oo nähny lähellekkään tommosia.

Vertailun vuoks muuten, Bossit vie alas painettunakin suurinpiirtein saman verran virtaa kun efekti päällä. Ainakin ne jota oon mittaillu. Että kannattaa tosiaankin repiä se piuha aina pois, eikä painaa pelkästään pois päältä.
DaKiller
10.11.2005 09:36:53

Vertailun vuoks muuten, Bossit vie alas painettunakin suurinpiirtein saman verran virtaa kun efekti päällä. Ainakin ne jota oon mittaillu. Että kannattaa tosiaankin repiä se piuha aina pois, eikä painaa pelkästään pois päältä.

Totta. Ja sama taitaa koskea ibojakin?

Mutta itse aiheesta.. LOISTAVAA!! Lisää tällaista. Hienoa, että joku jaksaa ottaa asioista selvää ennen kuin alkaa huutelemaan tuuleen. +
okoranta
10.11.2005 09:41:01

Jes!Plussa paukahti!
"Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää"" -Olavi- Osta multa basso
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)