Aihe: Hughers & Kettners, ENGL, Peavey, Krank??
1 2
herra47
09.11.2005 12:01:59
Vai mikä olis hyvä n. 1500:n euron putkinuppi heavy/rock bändiin. Lähinnä kokemuksia, hyviä ja huonoja puolia tässä kyselen.

Kiitos
Spike
09.11.2005 14:32:05
Kuinka monta kanavaa tarvitsee? 1 vai useampia? Modernia vai vanhemman koulukunnan saundi?

H&K Trilogy
Peavey JSX
Peavey 5150/6160
Marshall jcm800, jcm900, jcm2000, jne.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
dropD
09.11.2005 14:43:13

Pitääkö olla noin kallis?

Omasta kokemuksesta voisin suositella ENGL Thunderia (noin 730 euroa kotimaassa). Monipuolinen ja hyväsoudinen peli. Miinus (jos sen sellaisena haluaa nähdä) on kaikille kanaville yhteinen gain -> kompromissin paikka.
Mrezzye
09.11.2005 14:43:57 (muokattu 09.11.2005 14:44:37)

Aika moni, kerropa tarkemmin mitä haluat siitä irti.

edit: Ai niin... Ei Mesa!
Spike
09.11.2005 14:51:43
Omasta kokemuksesta voisin suositella ENGL Thunderia (noin 730 euroa kotimaassa). Monipuolinen ja hyväsoudinen peli. Miinus (jos sen sellaisena haluaa nähdä) on kaikille kanaville yhteinen gain -> kompromissin paikka.

Mun mielestä Englit on liian yläkireitä. Thunder ei välttämättä ole paras vaihtoehto mihinkään heavy rockiin, ei o sellasta laulavaa ja sopivan pehmeää yläpäätä. Ennemmin Laney tosta hintaluokasta.
kimurantti1
09.11.2005 15:09:23
Mun mielestä Englit on liian yläkireitä. Thunder ei välttämättä ole paras vaihtoehto mihinkään heavy rockiin, ei o sellasta laulavaa ja sopivan pehmeää yläpäätä. Ennemmin Laney tosta hintaluokasta.

Laneyssä oli mielestäni hirvittävän diskanttivoittoinen särö -> en tykännyt. Tai siis tykkäsin kasarirockissa, mutta minään all around-vahvarina ei mulle toiminut. Suosittelen vakavasti kokeilemaan Mesan F-50 Nuppia, voisi lähteä Suomesta n. 1200 euron hintaan. Torilla on myös myynnissä Englin Powerball + Z-5 hintaan 1200e.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
dropD
09.11.2005 15:20:03

Tiedä heidän kireyksistään. Minusta Thunder toimii hyvin heavy/hardrockissa siinä missä marsu tahi laney. Myös puhtaan on hyvät ja taipuu tarvittaessa modernimpaan highgainmättöön (tätäköhän meinasit sillä kireydellä).

Makuasioitahan nuo soundiasiat ovat.
oiva tumpeloinen
09.11.2005 15:27:23
Tiedä heidän kireyksistään. Minusta Thunder toimii hyvin heavy/hardrockissa siinä missä marsu tahi laney. Myös puhtaan on hyvät ja taipuu tarvittaessa modernimpaan highgainmättöön (tätäköhän meinasit sillä kireydellä).

Makuasioitahan nuo soundiasiat ovat.

Kyllä taitaa olla tuo Thunder Engl:n kirein kone. Siis tarkoitan nimenomaan kireällä sitä riipivää yläpäätä, mitä se ulos tuuttaa. Makuasia tietenkin, mutta ei olisi mun valinta. Ennemmin katsoisin kyllä esim. tuon kjukan Voimapallon ja lankun siihen. Minun mielestäni jo paljon monipuolisempi kone.

Pitäis kyllä tietää vähän enemmän, mitä soundilta haetaan. Kuitenkin esim. Mesan Rectot ja nuo Engl:n mörssärit toimii hevi/rock vahvistimina. On kuitenkin soundit aika erilaiset soundit em. vahvareissa. Puhumattakaan sitten vielä noista muista vaihtoehdoista....
Viper51
09.11.2005 16:19:55
Kannattaa käydä testaamassa Framus Dragon. 3 kanavaa erillisillä EQ:lla ja hyvän kuuloset särösoundit löytyy.

Omistin vähän aikaa Krankin Revolution nupin ja kaapin.
Ihan laadukas vahvistin oli. Itselle ei kuitenkaan tuo 1 särökanava riittänyt. Tuo Krankin Clean kanava ei myöskään oikein itteä mielyttänyt.

H&K Trilogya en ole päässyt testaamaan, mutta ainakin speksien ja hinna puolesta vaikuttaa hyvältä vahvarilta.

Engleistä kannattaa testata Blackmore signature ja Powerball.

Savagea suosittelen lämpimästi. Uutena suhteellisen kallis, mutta käytettynä pitäis lähteä alle 1500euron. Paljon säätömahdollisuuksia ja ainakin itse olen löytänyt kaikki soundit mitä ikinä tarvitsen.
LaXu
09.11.2005 16:36:28
Orange Rockerverb olisi oma valintani. Hyvät puhtaat ja särökanava kattaa kaiken kevytrososta high gainiin. Harvassa high gain nupissa ne kevyemmätkin säröt kuulostavat oikeasti hyviltä.

Marshallin JCM2000 DSL-sarjan nupit kannattaa myös kokeilla. Parhaat soundit niistä tosin lähtee vasta luukuttamalla, siinä mielessä tuo Orange on parempi.

Krank Revolution on mielestäni yksi huonoimmista putkivahvistimista joita olen koskaan kokeillut. Paska puhdaskanava (ohut ja tiukka), säröistä puuttuu paksuutta ja sitä kuuluisaa munaa vaikka kuinka luukuttaisi. Tuntuu olevan jotenkin tehty kitarat Ö-vireessä mättäviä varten jotta pysyy soundi selkeänä eikä mene bassomössöksi.

Peavey JSX taasen on mielestäni aivan liian kompressoitu ja kolmikanavaiseksi vahvistimeksi varsin yksipuolinen. Soundiltaan selkeästi parempi kuin Triple XXX, mutta silti paljon samoja vikoja.

H&K Trilogya en ole kunnon äänenvoimakkuuksilla päässyt testaamaan, mutta ihan asialliselta vaikutti kuitenkin. Kettusissa on se oma soundinsa josta joko pitää tai sitten ei.
mikko k
09.11.2005 16:41:20
krankki on ja särö on kyllä ihan hyvä. tosin kitaran mikeillä tuntuu olevan vaikutusta..tai ainakaan tuolla tonezonella ei ole minusta hyvä.mutta asiaan..ehkä ei ole paras peli rokkihommiin ja kleeni nyt on semmonen ehkä hieman kylmänolonen ainakin minun korvaan..tosin ite tykkään semmosesta ku en pahemmin soittele muuta ku metallia treenikämpällä
Auf Wiedersehen..sanoi Lapin polttaja
Miikathebest
09.11.2005 17:00:21

Peavey 5150/6160

Hyvä vahvistin rankoilla säröillä!

Tarkoitat varmaankin 6505.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Vilhelmus
09.11.2005 19:30:10

Vai mikä olis hyvä n. 1500:n euron putkinuppi heavy/rock bändiin. Lähinnä kokemuksia, hyviä ja huonoja puolia tässä kyselen.

Kiitos

Noista varsinkin Krank on kovin moderni laite. Mikäli heavyrockisi on modernia amerikan-alternativea, varsinkin alavireessä, silloin Krank toimii. Omasta mielestäni muussa tapauksessa ei tuohon tyylilajiin kannata hommata.

Koch Powertone kannattaa tsekata, vähän perinteisempää soundia, joskin gainia riittää äärimetallitouhuunkin.
Spike
09.11.2005 20:21:49
Tarkoitat varmaankin 6505.

Sepä se. Ei oo jostain syystä jäänyt mieleen tuo numero. Rankempaan menoon.
herra47
09.11.2005 20:29:47 (muokattu 09.11.2005 20:45:56)
Joo kitoksia erittäin paljon tässähän tuli jo enemmänkin kommentteja, eiköhän se tästä lähe selviämään ku meen kauppaan tyyppäilee. Rouheet ja munakkaat rokkisaundit olis tarkotus saada tyyliin uusi metallica ja megadeth, wylde. d:ssä veivataan eli ei mikään sairas alavire ja kaks kanavaa... siinä vähän kriteerejä.

Edit: Ja eihän se soolobuustikaan paha olis!
Hiku
09.11.2005 20:36:47
Laitan nyt samaan topikkiin: Minkäsmoisia nämä Ashdownin Fallen Angelit on? Hinta ainakin on halpa, mutta saako näistä muuta aikaan ku turhanpäivästä piipitystä?
Paskakin hevi on parasta! (tai se vähän riippuu).
moottorisaha
09.11.2005 20:56:56 (muokattu 09.11.2005 21:14:34)

Krank Revolution on mielestäni yksi huonoimmista putkivahvistimista joita olen koskaan kokeillut. Paska puhdaskanava (ohut ja tiukka), säröistä puuttuu paksuutta ja sitä kuuluisaa munaa vaikka kuinka luukuttaisi. Tuntuu olevan jotenkin tehty kitarat Ö-vireessä mättäviä varten jotta pysyy soundi selkeänä eikä mene bassomössöksi.

Hoho, melkoisia väitöksiä. Voisi jopa luonnehtia että aivan täyttä paskaa. Koititko kääntää siitä vahvistimesta yhtäkään hanikkaa (esim. bassoa)?

http://www.kolumbus.fi/seppala.ari/warp/krank_demo_2_mix.mp3

Omasta mielestäni ihan pirun fätti, mutta selkeä särö.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
kimurantti1
09.11.2005 21:32:07 (muokattu 09.11.2005 21:32:30)

Lähteekö tuosta Krankista sitten mitään muuta kuin tuon yhden tyylisuunnan soundia?Jos on sinun tekemä klippi, niin voisitko äänitellä vähän kevyempääkin osastoa?
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
moottorisaha
09.11.2005 21:45:43

Lähteekö tuosta Krankista sitten mitään muuta kuin tuon yhden tyylisuunnan soundia?Jos on sinun tekemä klippi, niin voisitko äänitellä vähän kevyempääkin osastoa?

Ei ole minun tekemä klippi, mutta kyllä lähtee kuulemma useimpien mielestäni ihan kelvollista kevyempääkin osastoa.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
LaXu
09.11.2005 22:00:44
Hoho, melkoisia väitöksiä. Voisi jopa luonnehtia että aivan täyttä paskaa. Koititko kääntää siitä vahvistimesta yhtäkään hanikkaa (esim. bassoa)?

Omasta mielestäni ihan pirun fätti, mutta selkeä särö.

Totta kai hanikoita tuli väänneltyä jos johonkin asentoon. Särö oli toki selkeä, mutta samalla myöskin tuntui, ettei keskialueella ollut yhtään mitään vaikka kuinka potikkaa veivasi. eli botnea ja varsinkin treblea vaikka hur mycket, mutta soundi on ohut kun keskialue on olematon. Vieressä ollut Orange Rockerverb jyräsi Revolutionin mielestäni täysin alleen. Ja se puhdas kanava on oikeasti huono. Kuiva ja tiukka kuten särökanavakin. Saisi siitä varmaan hyvän banjosimulaattorin.

Jos tuo clippi on Andy Sneapin käsialaa, kuten ID3 tagista voisi päätellä, niin siinä on taatusti reippahasti postprosessointia ja raitoja paljon.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)