mazku_ 03.11.2005 11:49:19 | |
---|
mitäs mieltä ootte näistä PRS kitaroista, ku ajattelin hankkia sellasen SE Billy martin:n, ja ei oo oikeen kokemusta näistä kitaroista.. kertokaahan ihmiset. |
Juzzu 03.11.2005 12:07:20 | |
---|
mitäs mieltä ootte näistä PRS kitaroista, ku ajattelin hankkia sellasen SE Billy martin:n, ja ei oo oikeen kokemusta näistä kitaroista.. kertokaahan ihmiset. Sillä, mitä mieltä mä oon PRS:n kitaroista ei ole mitään tekemistä noiden Koreassa tehtyjen SE -mallien kanssa. Niistä mulla ei ole juuri minkäänlaista näkemystä. |
Tomtom 03.11.2005 12:15:10 | |
---|
Niin eli SE-mallit on PRS:n budjettihintaisia versioita. Olen testannut itse tuota Santana SE:tä, joka oli ihan kiva tasakantinen versio Customista. Hyvin tehty ja viimeistelty puiden osalta, ei tietty jenkkiversion "hi-fi- tatsia", mutta ei huono soitin ollenkaan. En nyt muista millä kaulaprofiililla tuo BM on, mutta ainakin tuon Santanan perusteella SE:issä on jo aika paljon samoja piirteitä kuin jenkeissäkin. Sitä en tiedä miten paljon SE:issä on yksilövaihteluja. Jenkkien osalta niitä kun ei mun kokemusten perusteella ole kovinkaan paljoa. Eikös tuo BM ole kiinteällä tallalla? On muistaakseni. Eli tässä laskussa voisi olla aivan kelpo peli. Mikeiksi HFS ja Vintage Bass- niin jo jyrää. Eikä mitään SD:itä sitten. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Antroid 03.11.2005 12:23:02 | |
---|
Eikä mitään SD:itä sitten. Miksei? Itse laittaisin varmaan Dimarziot jos nyt pitäisi PRS:ääni mikkejä vaihdella. Onneksi ei tarvitse, noi McCartyt on sen verran loistavat tohon kitaraan. |
Juzzu 03.11.2005 12:28:59 | |
---|
Mikeiksi HFS ja Vintage Bass- niin jo jyrää. Eikä mitään SD:itä sitten. Heheh, meillon vissiin melko eri maku. Mulla lojuu HFS ja vintage bass odottamassa päiviä parempia, hirveen tummat dynaamittomat mikit munsta. SD:ltä irtoaa heleyttä paljon paremmin :o) |
Tomtom 03.11.2005 12:43:21 (muokattu 03.11.2005 12:46:17) | |
---|
Mää luotan kyllä enemmän valmistajan omiin kokemuksiin siitä mikä soi omien tuotteiden puissa parhaiten. Tää onkin varmaan enemmän filosofinen kysymys, vaikkakin soundillinen aspekti on tietty olemassa. Tein tuossa männäkuussa A/B/C-testiä McCartyllä, CU24:sella ja CU22:sella. Kaikki siis orkkismikeillä. Jokaisella noista on tiettyjä ominaispiirteitä, mitä en itse haluaisi sotkea muiden mikeillä. Jokainen oli hyvä omalla tavallaan, MC:ssä kokonaisuus ja jämäkkyys, CU22 oli taas todella monipuolinen ja hienostunut, kun taas CU24 oli möyrysi komeasti, niinkuin kunnon rokkikoneen pitääkin. Pidin erityisesti tuon kaulaprofiilista, noin yksityiskohtana. Ja kaikkia siis Kochin Multitonen ja 2x12kaapin läpi ilman efektejä.. Mutta siis alkuperäiseen kommenttiin SD:istä. Jos haluaisin Billy Martin-tyyppiseen "skeneen" tuon kitaran, nin laittaisin HFS/VB-setin just tuon "möyryn" ja fiiliksen vuoksi. Voihan se olla että SD.t oliskin käytännöllisemmät jollekin, mut "se ei oo sit sama asia"! Niin ja se vielä, että tuohon mun testaamaan Santana SE:hen on ilmestynyt..tadaa- SD.n JB/Jazz setti. Muistaakseni näin. En ole tuota itse sen jälkeen soittanut, mutta noihin originaaleihin verrattuna outputtia ja just heleyttä lisää. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Juzzu 03.11.2005 12:49:29 (muokattu 03.11.2005 12:50:59) | |
---|
Tjooh, täyttä asiaa. Mun CE24:n (leppärunko, vaahterakaula) luonne muuttuu aivan täysin kun vaihtaa alkuperäiset Dunkkaihin. Ymmärrän kyllä mitä alkuperäisillä mikeillä on haluttu, tiedän että Paul itse tykkää keskialuevoittoisesta soundista. Mutta yllättävää kyllä, tuonkin CE:n stratomaiset piirteet alkaa tulemaan esille kun antaa mikkienkin hengittää vähän yläpäästä. Toisaalta, ehkei sitä haluta Billy Martin soundissa... Les Paul HFS:llä tuuttaa kyllä keskeltä ja kovaa! :o) |
Kjukka 03.11.2005 12:56:25 | |
---|
Mulla toimii tuossa MC:ssa aivan mainiosti Tone zone/#6-yhdistelmä. Toisaalta mä en kyllä ymmärrä yhtään mitään saundin päälle :E We are not alone, we feel an unseen love /
We are sons and heirs of grace, we are children of /
a light that never dims,
a love that never dies /
Keep your chin up child and wipe the tears from your eyes |
Tomtom 03.11.2005 12:57:25 | |
---|
Niin, CE:n tavoite on ehkä ollukkin saada vaan samantyyppinen kitara kun Custom markkinoille halvemmalla. näin muistaakseni "kirjassa" sanottiin.Toisaalta taas miksei se klangi sais sieltä kuulua, kun ei kai sitä leppärunkoo voi "feikata" soinnin puolesta mahongiks kuitenkaan? Tuo CE on keikkatyökaluna aika kiinnostava. Vaikka goldtoppina tai jonain muuna hienona.. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Tomtom 03.11.2005 12:58:17 | |
---|
Toisaalta mä en kyllä ymmärrä yhtään mitään saundin päälle :E Elä huoli, en minäkään. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Juzzu 03.11.2005 12:59:47 | |
---|
Toisaalta mä en kyllä ymmärrä yhtään mitään saundin päälle :E No siis koko ajanhan tässä on puhuttu psyko-akustiikasta ja mielikuvista :o) |
mazku_ 03.11.2005 16:12:59 | |
---|
Maksaa vaan aika paljo ne "oikeet" prs kitarat, et pakko tyytyä SE malliin.. ainaki vähäks aikaa=) |
Kjukka 03.11.2005 16:48:05 (muokattu 03.11.2005 16:48:31) | |
---|
Maksaa vaan aika paljo ne "oikeet" prs kitarat, et pakko tyytyä SE malliin.. ainaki vähäks aikaa=) SE-mallit on mun mielestä oikein hyviä hintasikseen. Tremonti SE:ssä oli ainakin hyvin paljo samaa fiilistä kuin McCartyssa. Hitto ku tommonen sunburst-soapbar SE olis hiano. Ollapa rahaa... No, kohta on hevitele! :) We are not alone, we feel an unseen love /
a light that never dims,
a love that never dies /
MyssyE 03.11.2005 20:06:43 | |
---|
Joo. Ja jos haluaa edullisen jenkkiprs:n, niin soapbar II on mielenkiintoinen. Siinä on custom 22: ja 24:n näköä. |
Kjukka 03.11.2005 20:10:20 | |
---|
Joo. Ja jos haluaa edullisen jenkkiprs:n, niin soapbar II on mielenkiintoinen. Siinä on custom 22: ja 24:n näköä. Juu, paitsi että se ei ole jenkki-PRS :E We are not alone, we feel an unseen love /
a light that never dims,
a love that never dies /
kalle-w 03.11.2005 23:50:07 | |
---|
Mun CE24:n (leppärunko, vaahterakaula) Onko sulla joku ihan 80-luvun CE? CE:ssähän on nykyisin mahonkirunko vaahterakannella, paitsi 2 viime vuotta vaihtoehtona myös kokomahonkirunko. SE Soapbar on ihan kiva kitara, mutta sitä ei tunnista PRS:ksi yhtään mitenkään. Ja vielä vähemmän niitä muita Korean-malleja. |
Juzzu 04.11.2005 08:04:49 (muokattu 04.11.2005 08:09:35) | |
---|
Onko sulla joku ihan 80-luvun CE? '90. Tuossa siis vaahterakansi toki. 1994 tehtiin viimeiset leppärunkoiset CE:t. Tai yleensäkin leppärunkoiset PRS:t. CE-mallien valmistushan alkoi vasta...öö..'88 muistaakseni. Kokomahonkirunkoisia on saanut kyllä 1995-2000. Hmm.. itse asiassa nyt kun tarkistin vähän noita sarjanumeroita niin mun kitara on taidettu roudata tehtaalta vuoden '91 puolella, vaikka osissa on kyllä '90 raapustuksia. Noh, mulle se on '90 kun olen niin aina uskonut :o) |
Tomtom 04.11.2005 10:31:34 | |
---|
Vielä tuohon jenkki vs. korea keskusteluun oma mielipide, eli kyllä kannattaa satsata saman tien jenkkiin. Nuo ovat sellaisia soittimia, että niitä ei sitten tartte olla vaihtelemassa ja tuunaamassa, vaan niistä saa soittokaverin kerralla. Koreamalleissa on kuitenkin aina sellanen fiilis takaraivossa, että tää ja tää vois olla paremmin. Ajatuksen tasolla ainakin, vaikka sillä ei olis merkitystä kokonaisuuden kannalta paljoakaan. Jenkkien hinnat on suomessa suhteellisen halpoja, ainakin verrattuna ovh-hintoihin kaupoissa, käytettynä nuo eivät mene miksikään ja ainakin mulla on onnistunut kahden käytetyn osto jenkeistä aivan nappiin. Näin ei käynyt esim. Gibsonin kohdalla.. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Juzzu 04.11.2005 11:28:39 (muokattu 04.11.2005 11:30:04) | |
---|
|
Olli S. 05.11.2005 14:01:06 | |
---|
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. |