HeBeHu 29.10.2005 08:39:35 | |
---|
Noniin eli kitaran hankinta olisi edessä ja SG-mallinen keppi on alkanut viimeaikoina kiehtomaan. Hinnaltaankin pirulaiset pyörivät kutakuinkin samassa luokassa, ESP:n ollessa hiukan hinnakkaampi tosin. Gibson Custom LP oli myös aatoksissain, mutta pirulaiset maksavat vain liikaa. Tai liikaa ja liikaa, mutta minun lompakolleni liikaa tällä hetkellä. Mutta asiaan : Eli onkos täällä joku mahdollisesti tehnyt minkäänlaista empiiristä tutkimusta näiden kahden kitaramallin välillä? Olen kuullut puhuttavan ongelmista SG:n vireessä pysymisestä johtuen kaulasta tjsp. Joku taisi todeta Tony Iomminkin lavashow staattisuudenkin johtuvan juuri tästä seikasta. |
Härski 29.10.2005 09:05:18 | |
---|
Olen kuullut puhuttavan ongelmista SG:n vireessä pysymisestä johtuen kaulasta tjsp. Joku taisi todeta Tony Iomminkin lavashow staattisuudenkin johtuvan juuri tästä seikasta. Wtf? Mistä tämmösiä tarinoita? Niin.. toi ESP taitaa olla tikumpi, kuin Gibson, joten tastillä selviää voittaja. Mulla on silti aika selvä visio, kumman ostat. |
HeBeHu 29.10.2005 10:15:43 (muokattu 29.10.2005 10:21:59) | |
---|
Wtf? Mistä tämmösiä tarinoita? Joskus vuonna miekka ja magia jossain Guitar Worldissa tai vastaavassa olla tuo Iommi hässäkkä. Mut tuota SG:n vire juttua olen muualtakin kuullut... Pikaisella googlauksella löytyi tällainen music123.com:in Gibson SG Supremen Arvostelusta : "....Whether playing distorted or clean, the guitar was effortless to play and had tremendous sustain. Some SG's have a reputation for going out of tune but not so on this instrument...." |
käsi 29.10.2005 10:47:12 | |
---|
suosittelen tuota gibsonin sg.tä. osta stankku jos rahat riittää, mutta oman kokemuksen mukaan se halvin versio ei ole huono ollenkaan. siis tarkoitan tota faded sarjaa. espistä en osaa sanoa mitään jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
RG 29.10.2005 11:07:48 | |
---|
Olen kuullut puhuttavan ongelmista SG:n vireessä pysymisestä johtuen kaulasta tjsp Ei kyllä pidä paikkaansa. Ainakin oma SG:ni pysyy vireessä vaikka heittäisin kärrynpyöriä kesken biisin. |
Kalm 29.10.2005 13:50:23 | |
---|
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa |
jarzel 29.10.2005 16:51:14 | |
---|
Sama juttu SG:ssä että vireessä pysymisen kanssa ongelmia.Kaulan säätö auttoi ainakin jonkinverran.Tuo saattaa olla varmaan aika yksilöllistä kitaroitten kohdalla ja osa syy on kyllä tuo kaulaliitoksen malli vrt.Les Paul. Gibson näyttää säästävän kitaroitten pintakäsittelystä tuottamalla kaiken maailman faded-malleja ilman lakkausta. |
jussimus 29.10.2005 17:25:09 | |
---|
Mun stankussa ei vire heittele juuri lainkaan. Itse asiassa yhdessäkään soittamassani kitarassa ei ole vire pysynyt niin tarkasti ja pitkäaikaisesti kuin stankussa. Mun mielestä Giban SG Stankku on täydellinen kitara joka suhteessa. Siis mun mielestä. Plus että se on hienoin rokkikitara mitä on. Siis mun mielestä. |
Härski 29.10.2005 18:36:21 | |
---|
Mun stankussa ei vire heittele juuri lainkaan. Itse asiassa yhdessäkään soittamassani kitarassa ei ole vire pysynyt niin tarkasti ja pitkäaikaisesti kuin stankussa. Mun mielestä Giban SG Stankku on täydellinen kitara joka suhteessa. Siis mun mielestä. Plus että se on hienoin rokkikitara mitä on. Siis mun mielestä. Kyllähän se näin vaan on. Hyvä, ettei ite tartte aina kaikkee kirjottaa. |
fox 29.10.2005 19:34:56 | |
---|
Taitaa olla enemmän "siromman" '61-mallisen kaulan/kaulaliitoksen ongelma. Useimmissa uudemmissahan on pykälää hevimpi liitosratkaisu ja yleensä myös paksummat kaulat. Kyllä ne vanhemmatkin pysyy vireessä.. Pelkkää fiktioo moinen. Toki, jos käyttää kaulaa "vibrana" mutta hei, ei se oo normaalia soittelua... |
Ziggy Bubba 29.10.2005 20:34:50 | |
---|
Kyllä ne vanhemmatkin pysyy vireessä.. Pelkkää fiktioo moinen. Toki, jos käyttää kaulaa "vibrana" mutta hei, ei se oo normaalia soittelua... Juu, tuo kaulan "vibrauttaminen" onnistuu mukavasti tolla mun SG:llä, Lespan kanssa ei puhettakaan. Kaula on kyllä mun SG:ssä ohuempi. Gibsonin mallissa taitaa olla sama kaula kuin tuossa mun Les Paul Studiossa... Kai. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
RG 29.10.2005 21:05:14 | |
---|
Mun stankussa ei vire heittele juuri lainkaan. Itse asiassa yhdessäkään soittamassani kitarassa ei ole vire pysynyt niin tarkasti ja pitkäaikaisesti kuin stankussa. Mun mielestä Giban SG Stankku on täydellinen kitara joka suhteessa. Siis mun mielestä. Plus että se on hienoin rokkikitara mitä on. Siis mun mielestä. Näkisin, että olette asiantuntija. |