Aihe: Kaksi vaihdettavaa efektikanavaa?
1
Rapid *
16.10.2005 16:18:12 (muokattu 17.10.2005 20:01:46)

Minulla on vahvistin, jossa ei ole efektiluuppia, ja pidän sen soundista - en siis haluaisi vaihtaa sitä. Ongelmani on, että aina särökitarasta puhtaaseen soundiin vaihtaminen tuottaa turhaa vaivaa, eikä se aina onnistu saumatta. Sitä paitsi puhdas soundi ilman kompressoria on liian tumma.. kirkkaus puuttuu.

Käytän vain yhtä kanavaa vahvistimen kahdesta kanavasta, joten vaihtoehtona olisi ottaa toinen käyttöön, laittaa A/B-kytkin pedalboardin ja vahvistimen väliin, ja sitten piuhat kiinni. Se tuottaisi kyllä vielä lisää vaivaa.

Yksinkertainen olen ollut efektien kanssa tähän päivään asti. Aion pysytellä samassa systeemissä, kun mihinkään kalliiseen räkkisysteemiin ei olisi varmaan varaakaan. Ja lattiamultiefektit olen aina kiertänyt kaukaa..

Yhteenvetona haluan siis luoda vahvistimen yhdelle kanavalle yksittäisillä efekteillä 2 soundillisesti eri "kanavaa", jotka ovat erikseen puhtaalle soundille ja särösoundille soveltuvat. Ja tämä kaikki kulkisi siis suoraan vahvistimesta kitaraan.

Suunnitelma: http://80.81.189.227/e//00/83/28/57/21020554.jpg

Eli siinä olisi ainakin kohinasalpa, volumepedaali, wahi ja whammy, jotka kulkisivat koko ajan läpi. Napinpainalluksella pitäisi saada vaihdettua "kanavaa". Näin olen sen ajatellut. Mutta olenko väärässä?

Jos osaatte sanoa yhtään mitään tästä, on se sitten jotain vikaa tai muuta, niin minä haluaisin tietää. Uskon, että jotain korjattavaa siinä olisi. Kertokaa te viisaammat.

Kiitoksia vastanneille.

Lisäys: Jos kanavan vaihtajana vahvistimen päässä olisi vaikka Boss AB2, niin kitaran päässä jokin 2-ulostuloinen efekti, kulkisiko molemmat efektikanavat ongelmitta sen läpi?
koponen
16.10.2005 16:33:03
Bossin LS-2 Line Selector voisi olla yksi edullinen ratkaisu. http://www.bosscorp.co.jp/products/en/LS-2/index.html
Call it what you wanna call it, I'm a fucking gear-a-holic...
Kapane
16.10.2005 16:33:39 (muokattu 16.10.2005 16:34:36)

Linkki ei toimi.

E:Loopin voi tehdä myös itse. Netissä on paljon ohjeita ja hinnaks tulee jotain 40e.
oiva tumpeloinen
16.10.2005 17:13:12
Ihan toimivaltahan tuo näyttää.

Itse kyllä miettisin tuota gaten paikkaa setupissa. Tuollaisella järjestyksellä saattaa mennä puolet volume-pedaalista hukkaan. Eli kannattaa se gate panna ennen volaspedua, jos meinaat sitä mastervolumena pitää.

Muutenkin kokeilisin volumen ja gaten paikkaa skemassasi. Ennen säröjä käytettynä volume toimii jotakuinkin samoin, kuin potikka kitarassasi. Loppupäässä se toimii taas ikään kuin master volume.

Vähän sama juttu gaten kanssa. Se on helpoin säätää heti kitaran perään. Etuna tässä se, että ei leikkaannu hännät mistään soundista pois. Huonona puolena se saattaa jättää purkeista johtuvia kohinoita.

Loppujen lopuksi.

Paperilla tuo järjestys toimii. Tosin toimii moni muukin, ja ne kannattaa ehdottomasti kokeilla. Saattaapi löytyä jotain uutta mielenkiintoista..... kokeile siis vaihtaa muitakin palikoita, kuin ainoastaan noita ehdottelemiani mokkuloita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)