MrFunk 16.08.2005 22:27:38 | |
---|
Itselläni on 100W kahden elementin (2 x 50) Randall RG-sarjan vahvistin ja kaverilla sama mutta 75W. Päätin sitten kokeilla, että miten vehje toimii vähän lujemmilla äänenvoimakkuuksilla.. kestääkö bassoa (palm mutea) sun muuta. En soittanut kuin puoli minuuttia kun jo panin vokkea vähemmän. Nyt vain jotenkin "tuntuu", että vahvistin soisi hiljempaa kuin ennen. Kyllähän ks. vehkeen nyt pieni luukutus pitäisi kestää? Panin kaverin seiskavitosesta treblet sun muut, gainit sun muut contourit ja volumet samoihin säätöihin kuin omassa kuin omassa ja siitä lähti kovempi ja terävämpi ääni. Omassa ääni muistuttaa kuin tone-potikka olisi kitarassa liian pienellä. Kyllä hyvää saundia saa taas kun laittaa ääntä lisää, mutta onko mahdollista että elementit ovat jotenkin notkahtaneet? Lähteekö 2X50W vahvarista samalla volyymillä vähemmän ääntä kuin 75 w:sta? p.s. Kokeilin myös eri kitaraa.. "Soita Paranoid!"
"Soita ite!"
"Soittaisin jos osaisin." |
Roksennus 17.08.2005 13:45:51 | |
---|
Lähteekö 2X50W vahvarista samalla volyymillä vähemmän ääntä kuin 75 w:sta? painaako kilo rautaa enemmän kuin kilo höyheniä? =)=) If it's too loud, you're too old!!! |
Kapane 17.08.2005 16:11:49 | |
---|
Tuskin elementit tuosta jo olisivat notkahtaneet. Kuuluiko koneesta mitään sirinää tai muuta epäterveellistä vola ruuvatessa? Jos molemmissa Volume on esimerkiksi Nelosessa, niin toisesta lähtee lultavasti enemmän mökää. Nuo watti määrät mökän määrään ja desibeleihin on minulle täyttä hepreaa, jotenen niistä ala puhumaan In Goth We Trust! The 666 Club #555 |
MrFunk 17.08.2005 16:30:27 (muokattu 17.08.2005 16:31:02) | |
---|
Ei kuulunut mitään ylimääräistä. Ainoastaan jos gainin vääntää täysille kovilla volyymeilla, niin se alkaa vinkumaan. Se on tyyppivika ja se on aina tehnyt niin, kaverilla sama juttu. Kyllä vehje toimii, mutta pelkään vaan että jos on tapahtunut joku ihmeellinen äänenvoimakkuustason lasku. Taidan vain olla vainoharhainen, mutta aion seurata toosaa kun vielä takuu on voimassa. "Soita Paranoid!"
"Soita ite!"
"Soittaisin jos osaisin." |
Jag 17.08.2005 17:14:06 | |
---|
Kyllä vehje toimii, mutta pelkään vaan että jos on tapahtunut joku ihmeellinen äänenvoimakkuustason lasku. Sult on heikentyny kuulo sen luukuttamisen takia :D "Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy |