Aihe: Seymour Duncan Tweak Fuzz
1 2 3
rosberg
10.08.2005 08:50:51
hiphei jannut!
tilasin itselleni Duncanin Tweak Fuzzin, en ole kyseistä vehjettä vetänyt mutta seymourduncanin sivuilla olleet näytteet ja jenkkilehtien hehkutus ajoi minut siihen pisteeseen, että oli pakko tilata.

onko kellään siitä omakohtaista kokemusta?
keep on truckin!
madu
10.08.2005 10:32:49 (muokattu 10.08.2005 10:39:42)
Mulla on myös true-bypass fuzzisäristin haussa joten kiitoksia vinkistä! Pitää käydä testaamassa.

EDIT:
http://www.seymourduncan.com/website/products/effectsdescr.shtml

Sivun alhaalta löytyy video jossa Blues Saraceno esittelee pedaalia.
I'm afraid that I was very, very drunk...
rosberg
10.08.2005 10:47:08
joo. toi on itse asiassa mun eka tbp-spedu. vähän jännittää, että mille se kuulostaa kun soundia ei syödäkään sitten senttiäkään.
keep on truckin!
leather rebel
10.08.2005 10:57:17
joo. toi on itse asiassa mun eka tbp-spedu. vähän jännittää, että mille se kuulostaa kun soundia ei syödäkään sitten senttiäkään.

Ei se true bypass vaikuta sen varsinaisen efektin soundiin. Se vaikuttaa vaan silloin kun efekti on poissa päältä.
"I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
rosberg
10.08.2005 13:20:27
Ei se true bypass vaikuta sen varsinaisen efektin soundiin. Se vaikuttaa vaan silloin kun efekti on poissa päältä.

no sitä mä en väittänytkään. mulla kun noita lootia saattaa olla 30, niin enköhän mä tiedä mitä se soundin syöminen tarkoittaa ;)

ps. uudessa GW:ssä ynkkä (tuo isoluinen svenssoni) selittää hyvää läppää sen pedaaleista (bossin noisesuppressori ja dodin yjm). kandee tsekata.
keep on truckin!
Anuep
10.08.2005 13:29:34 (muokattu 10.08.2005 13:43:42)
hiphei jannut!
tilasin itselleni Duncanin Tweak Fuzzin, en ole kyseistä vehjettä vetänyt mutta seymourduncanin sivuilla olleet näytteet ja jenkkilehtien hehkutus ajoi minut siihen pisteeseen, että oli pakko tilata.

onko kellään siitä omakohtaista kokemusta?

Sain itse viimein viime perjantaina kyseisen laitteen.

Kiinnostuin jo aikoinaan tuosta laitteesta, tai siis sen esi-isästä Afro Fuzzista. Syynäilin jo unelmoiden tilausmahdollisuuksiakin jenkeistä, mutta hinta oli kovaa luokkaa, 350 dollaria. Kun tajusin, että SD valmistaa sitä Saracenojen kanssa Tweak Fuzz nimellä, laitoin hankintaan ja viimein sain sellaisen.

Ihan samanlaisiahan nuo kaksi toki eivät ole. Afro Fuzzissa on myös germanium transistori (muuten yleisesti ottaen laitteet ovat ilm. samanlaisia).

Mutta ei se ero haittaa menoa. Tämä on nimittäin mielestäni aivan erinomainen ja persoonallinen pedaali. 4 päivää ei ole tietysti hirveästi aikaa. Mutta uskoisin, että se tulee olemaan mukanani pysyvästi kotona ja keittössä.

Äänenvärinsäätöä hoidetaan 6 asentoisella Tweak kytkimellä, lyhyesti yleistäen: "kirkas & ohut"/"bassovoittoinen & paksu" -akselilla päästä päähän. Gain ja Volume vaikuttavat suuresti äänimaailmoihin eri pykälillä, luonnollisesti. Kolme tumminta Tweak-asentoa ovat aika samankaltaisia, kolme kirkkainta ovat enemmän poikkeavia toisistaankin. Tunkkaista 60 luvun loppua tai rivoa funkkia. Tweak Fuzz tarjoaa mielestäni herkullisia säätömahdollisuuksia. Mutta en nyt sano mitään enempää vielä, nämä ovat ensivaikutelmiani.

Omasta puolestani onnittelen erinomaisesta hankinnasta, toivon että se ihanasti raastaen miellyttää
korvakäytäviäsi!
rosberg
10.08.2005 14:20:09
mahtavaa. löytyykö sellasta rososta sahalaitaa?
keep on truckin!
leather rebel
10.08.2005 15:04:34 (muokattu 10.08.2005 15:05:57)
no sitä mä en väittänytkään. mulla kun noita lootia saattaa olla 30, niin enköhän mä tiedä mitä se soundin syöminen tarkoittaa ;)

Juu. Käsitin väärin.

ps. uudessa GW:ssä ynkkä (tuo isoluinen svenssoni) selittää hyvää läppää sen pedaaleista (bossin noisesuppressori ja dodin yjm). kandee tsekata.

Sitä kolumnia vissiin tarkotat? Tsekattu on.
"I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
Anuep
10.08.2005 15:34:31 (muokattu 10.08.2005 15:45:49)
mahtavaa. löytyykö sellasta rososta sahalaitaa?

kyllä sillä kaikenlaista turinaa ja kirskunaa saa aikaiseksi.
mm. maukkaan rupista komppisoundia lähtee, minä tykkään.

kappas, sullahan on kanssa Koch ja stratoyhdistelmä.
sama juttu täällä. josko meidän maut kohtaisivat tässäkin asiassa. silloin tuskin petyt.

kantsii muuten käydä tsekkaan tuolta ne Afro Fuzz näytteetkin, jos ei ole tullut sitä jo tehtyä:

http://www.bluessaraceno.com/germanium.html

(edit: en ihan tuolta sitä ole saanut kuulostamaan, mutta hieman osviittaa)
rosberg
10.08.2005 16:02:03
koch ja strato toimii!
mutta kyllä se nyt tota tweakkia vaatii.
keep on truckin!
rosberg
15.08.2005 21:15:47
ja nyt kun sitä on soittanut, niin pakko sanoa että:
-se on hyvä
-hurinaton, kohinaton
-lisää tarvittaessa volumea niin paljon, ettei kukaan voi sellaista tarvita
-hyvin tehty, patterin vaihto vaikeaa (ei oo kyllä vielä tarvinnut).
-tweak asennoista löytyy todellakin ne soundit joita hainkin.

että jos haet sellasta 60-luvun cream, hendrix soundia tai muuten vaan monipuolista futsia niin tässä sellainen on.
keep on truckin!
Fide
16.08.2005 09:12:44

Niin tuntuisi olevan... tarttui meinaan mullakin mukaan samainen polkusin. Tosin takana on vasta pari hassua kokeilu sessiota, että lopullinen mielipide ei vielä oo muodostunut. Ensivaikutelma on kuitenkin varsin positiivinen. Värikin on kiva ;-)
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
efunkelist
16.08.2005 10:44:00

No nyt kun tuli mainittua niin täällä on myös koch+strato=love joten pitänee tsekata enemmän tosissaan tuo tviikfutsi. Kochissa on upeat puhtaat ja kevytrosot mutta särmäpuolelle kaipaisin vähän suolaa ja pippuria.
Fide
16.08.2005 15:17:35

hmmm...kohta tarttee omaperäisyyden tavoittelu siirtää pukeutumiseen, kun kaikki soittaa samoilla vermeillä ;-)
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
rosberg
22.08.2005 13:03:43
No nyt kun tuli mainittua niin täällä on myös koch+strato=love joten pitänee tsekata enemmän tosissaan tuo tviikfutsi. Kochissa on upeat puhtaat ja kevytrosot mutta särmäpuolelle kaipaisin vähän suolaa ja pippuria.

no pitää varmaan nauhoittaa jokin pätkä, sillä ihan ilman mitään pedaalia irtoaa kyllä ihan liikaakin sitä säröä. wylde-hommelit esim. hoituu ihan "paljaalla".
keep on truckin!
McNulty
22.08.2005 13:07:20 (muokattu 22.08.2005 13:08:38)
Minä teen itse fuzzeja... tosin olen tässä ostamassa kokeeksi yhtä '69-henkistä DIY-fuzzia. Lähinnä hirvittää toi SD Tweakin hinta... AC128:lla valmistettu pnp germanium-fuzzin kun rakentelee sellasella 20-40e sijoituksella. Kotelo ja DPDT-kytkin ovat ne kalleimmat investoinnit :)

edit: Fide... tällä tavoin saat persoonallisia fuzz-pörpöttimiä. Kotelon ulkoasuunkin kun voi tehdä mitä vaan. Itse ajattelin yhden päällystää pörrökarvalla ja toisen sivelen liimalla ja pyöräytän hiekkalaatikolla pari kertaa :))
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Fide
22.08.2005 14:03:44

edit: Fide... tällä tavoin saat persoonallisia fuzz-pörpöttimiä. Kotelon ulkoasuunkin kun voi tehdä mitä vaan. Itse ajattelin yhden päällystää pörrökarvalla ja toisen sivelen liimalla ja pyöräytän hiekkalaatikolla pari kertaa :))

Ei paha =)

off topic, Vai rakentelet itse... hmm... osaisitkos vääntää mulle halavalla tommosen?

http://www.custom-sounds.com/epages … da2741d94dcd010657+EN/products/1696

back to topic
Nyt on fuzz alkanut jo sijoittua arsenaaliin. Vermeessän on vieläkin ehkä pikkasen liikaa diskantti korostusta mun makuun. (esim E-H:n Double Muff oli mulla ihan käyttökelvoton noiden diskanttien takia...) Eli jos käytän Kochin clean kanavassa, niin vaffarin eq on pidettävä aika tummana, jotta tuon fuzzin kanssa yläpää ei rupea kirkumaan liikaa. Muuten aika mallikas peli. Tarttis olla seurana vielä se erillinen eq, niin sillä varmaan hoituisi...

vähän vielä hirvittää tuo keikkakäyttö, jotta saako vehkeeseen sopivat asetukset helposti, vai meneekö jatkuvaksi ruuvaamiseksi lavalla... aika näyttää ja legendat kertoo =)
rosberg
22.08.2005 15:03:17
mulla toi diskanttius toimii kun volaa ja tonea säätää sopivasti. tosin yleensä vola on kyllä täysillä. mulla olis kans toiveita noiden futsien suhteen, kolvikin pysyy kädessä mutta työ haittaa liikaa vapaa-aikaa ja soittelemaankaan ei kerkeä kuin tunnin päivässä.

päivitin tohon omaan kuvaukseeni pedaali-listani. siitä puuttuu tuo pirun double-muffi, mutta sekin löytyy. se on ihan ok, mutta ei mikään mitä viittis soittaa sen kummemmin. bassolla se toimi mielestäni aika huonosti (jos vertaa muffiin).
keep on truckin!
Fide
22.08.2005 15:42:53

Joo, tuon diskanttisuuden saa kyllä hyvin kuriin niilla gain ja vaffarin asetuksilla. Ongelma tuleekin lähinnä siitä, jos haluaa käyttää tuota clean kanavaa sitten sellaisenaan ruuvamatta eq:ja, kun soundi on liian tumma... olen katsos ruuvaamisen suhteen varsin laiska ;-)
rosberg
22.08.2005 22:35:24
no toi on kyllä totta, mutta kyllä sitä on itse tullut ruuvattua ihan unelmasaundit.
tohon duncaniin vielä palatakseni, niin tuolla on aika hyvä selvittää että onko ne yksikelaiset kuinka hyvät. texas-specialit soundaa niiin paljon paremmilta tuon kanssa kuin delta-tonet.
keep on truckin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)